بازدید 21938
پیمانه اقتصادی؛

کاهش ۱.۵ میلیون بشکه‌ای تولید در صورت موافقت غیراوپکی‌ها/ زنگنه: اگر روسیه مخالفت کند، هیچ طرح دیگری نداریم/ خرید و فروش سکه متوقف شد/ کاهش قیمت دلار در بازار نیمه تعطیل/ مدیر عامل فرابورس: سهامداران بر اساس هیجان تصمیم می‌گیرند

این پیمانه تیتر‌هایی همچون تصمیم سازمان بورس اشتباه است، سهام آسیایی با بسته حمایتی صندوق بین المللی پول رشد کرد، پیروزی بایدن سود اوراق قرضه آمریکا را به بالای ۱ درصد بازگرداند، بزرگترین شرکت هواپیمایی مستقل اروپا به دلیل کرونا ورشکسته شد و افزایش سقف درآمد مشمول مالیات بنگاه‌های کوچک را در بر دارد.
کد خبر: ۹۶۳۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴ 06 March 2020

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون تصمیم سازمان بورس اشتباه است، سهام آسیایی با بسته حمایتی صندوق بین المللی پول رشد کرد، پیروزی بایدن سود اوراق قرضه آمریکا را به بالای ۱ درصد بازگرداند، بزرگترین شرکت هواپیمایی مستقل اروپا به دلیل کرونا ورشکسته شد و افزایش سقف درآمد مشمول مالیات بنگاه‌های کوچک را در بر دارد.

 

تصمیم سازمان بورس اشتباه است

عضو کانون کارگزاران بورس، تصمیم سازمان بورس مبنی بر کاهش دامنه نوسان به ۲ درصد را اشتباه دانست و گفت: این اتفاق به صف زنی های غیر واقعی برای سهم های بی ارزش دامن می زند. مهدی محمود رباطی در گفت وگو با مهر درباره مصوبه دیروز هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر کاهش دامنه نوسانات بازار سرمایه از ۵ به ۲ درصد از روز شنبه (جزئیات بخشنامه) اظهار داشت: سوال این است که آیا با فرض پذیرفتن نقش سیاستگذاری و هدایت گری سازمان بورس، رفتار این سازمان مبنی بر نامحرم دانستن مردم و از موضع بالا به پایین رفتار کردن متولیان این سازمان با سهامداران و ذی نفعان بازار سرمایه، درست است یا خیر؟، به نظر من باید گفت این نوع رفتار کردن با فعالان بازار سرمایه توهین آمیز است. /جزئیات بیشتر

مدیر عامل فرابورس: سهامداران بر اساس هیجان تصمیم می‌گیرند

امیر هامونی مدیرعامل فرابورس درباره دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار، مبنی بر کاهش دامنه نوسان قیمت در کلیه نمادهای معاملاتی در بورس اوراق بهادار از ۵ به ۲ درصد، گفت: این امر در راستای کاهش هیجان، احساسات و افزایش عمق تحلیل و فرصت برای فکر کردن است. وی ادامه داد: در بازار سرمایه بسیاری از افراد تازه وارد که از اپ‌های موبایلی استفاده می‌کنند فرصتی برای تحلیل بازار ندارند و بر اساس هیجان و احساسات تصمیم می‌گیرند این امر باعث می‌شود تا فضای عقلانی بر بازار سرمایه حاکم شود. هامونی با بیان اینکه به دلیل جو هیجانی در بازار سرمایه، کاهش دامنه نوسانات برای پیشگیری از اتفاقات ناگوار است، گفت: کاهش دامنه نوسانات سابقه تاریخی دارد و بحث جدیدی نیست؛ به طوری که در زمان شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی نیز دامنه نوسانات را از ۵ به ۲ درصد رساندیم و بعد از عادی شدن شرایط، دوباره این دامنه به حالت قبلی بازگشت. /صداوسیما

سهام آسیایی با بسته حمایتی صندوق بین المللی پول رشد کرد

روز پنج‌شنبه، بازار سهام آسیا به دنبال جهش بزرگ وال‌استریت در معاملات دیشب و اعلام بسته ۵۰ میلیارد دلاری صندوق بین‌المللی پول برای مبارزه با ویروس کرونا، جهش کردند. داوجونز با بهتر شدن حس‌وحال بازارهای آمریکا به دنبال پیروزی بایدن، ۱۱۷۳.۴۵ واحد یا ۴.۵۳ درصد جهش کرد و به ۲۷۰۹۰.۸۶ واحد بازگشت. اس‌اندپی و نزدک هم به ترتیب ۴.۲۲ درصد و ۳.۸۵ درصد جهش کردند. چهارشنبه شب صندوق بین‌المللی پول (آی‌ام‌اف) اعلام کرد که ۵۰ میلیارد دلار برای کمک به مبارزه با شیوع جهانی کرونا به ویژه در کشورهای فقر تخصیص می‌دهد. نیکی ژاپن ۱.۰۹ درصد جهش کرد، در حالی که کوسپی کره‌جنوبی ۱.۲۶ درصد و ای‌اس‌اکس استرالیا ۱.۱۱ درصد بالا آمدند. بازار سهام چین پیشتاز سود در منطقه آسیا اقیانوسیه بود؛ کامپوزیت شانگهای ۱.۹۹ درصد جهش کرد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۲.۱۳ درصد به ارزش خود افزود.

پیروزی بایدن سود اوراق قرضه آمریکا را به بالای ۱ درصد بازگرداند

سود اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا که چهارشنبه شب به پایین‌تر از ۱ در صد سقوط کرده بود، تحت تاثیر پیروزی بایدن در انتخابات روز قبل و تصویب بسته ۸ میلیارد دلاری مقابله با کرونا، دوباره به بالای ۱ درصد بازگشت. سود اوراق قرضه آمریکا در جلسه چهارشنبه شب تا رکورد پایین تاریخی ۰.۹۰۶ درصد سقوط کرد، همزمان سود اوراق قرضه ۳۰ ساله تا ۱.۶۱۲ درصد پایین آمد. با بهتر شدن حال‌وهوای بازارها و جهش شاخص‌های سهام، سود اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا تا ساعت ۱۱:۰۱ روز پنج‌شنبه به وقت تهران، تا ۱.۰۱۲ درصد بالا آمد.

کاهش ۱.۵ میلیون بشکه‌ای تولید در صورت موافقت غیراوپکی‌ها

بیژن زنگنه دیروز (پنجشنبه، ۱۵ اسفندماه) پس از پایان نشست ۱۷۸ اوپک در جمع خبرنگاران اعلام کرد: اوپک کاهش تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نفت برای سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ را فردا به متحدان خود پیشنهاد می‌دهد. وی افزود: سهم اوپک از این میزان یک میلیون بشکه و سهم غیراوپک ۵۰۰ هزار بشکه تعیین شده است، البته اگر (غیراوپکی‌ها) قبول کنند. زنگنه در پاسخ به خبرنگاران درباره ادامه معافیت ایران گفت: ایران، لیبی و ونزوئلا کماکان معاف هستند. وی بار دیگر با اشاره به اینکه پیشنهاد کاهش تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه برای سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ فردا به متحدان غیراوپکی پیشنهاد می‌شود، تصریح کرد: این یک پیشنهاد است. آنها (غیراوپکی‌ها) می‌توانند بپذیرند یا نپذیرند. زنگنه با تاکید بر اینکه ما بدون توافق آنها (غیراوپکی‌ها)، هیچ توافقی نخواهیم داشت درباره اینکه کاهش تولید یک میلیون بشکه چگونه میان اعضای اوپک توزیع می‌شود، اظهار کرد: همانند گذشته توزیع می‌شود.

زنگنه: اگر روسیه مخالفت کند، هیچ طرح دیگری نداریم

وزیر نفت درباره میزان کاهش تولید روسیه در صورت توافق احتمالی گفت: سهم هر یک از اعضای غیراوپک از کاهش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید به توافق میان خودشان بستگی دارد. وی با بیان اینکه اوپک نقش خود را ایفا کرده است، گفت: اگر بخواهیم براساس نسبت محاسبه کنیم، همچون گذشته سهم غیراوپک از کاهش تولید یک‌سوم و سهم اوپک دوسوم است. زنگنه درباره اینکه اگر روسیه مخالفت کند، آیا اوپک برنامه جایگزین دارد، گفت: نه، ما هیچ طرح دیگری نداریم.

کاهش قیمت دلار در بازار نیمه تعطیل

در معاملات دیروز (پنجشنبه پانزدهم اسنفدماه 98) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ 14900 تومان از مردم خریداری و به قیمت 15000 تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد که نسبت به روز قبل، 380 تومان ارزان تر بود. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها به نرخ 16400 تومان از مردم خریداری و به قیمت 16500 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به روز قبل، 200 تومان کاهش داشت.

خرید و فروش سکه متوقف شد

محمد کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در گفتگو با تابناک اقتصادی اظهار داشت: روز گذشته، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) به رقم 5 میلیون و 890 هزار تومان رسید که نسبت به نرخ پایانی روز قبل، 50 هزار تومان افت داشته است. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز در پایان معاملات با افت 60 هزار تومانی نسبت به روز قبل، به رقم 5 میلیون و 830 هزار تومان رسیده است. هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم 2 میلیون و 960 هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز به رقم‌ 1 میلیون و 760 هزار تومان رسید. نیم و ربع سکه نسبت به روز قبل، به ترتیب 30 و 10 هزار تومان کاهش را تجربه کردند. هر سکه یک گرمی نیز با افت 10 هزار تومانی نسبت به روز قبل، 960 هزار تومان قیمت گذاری شد و هر گرم طلای 18 عیار، به رقم 597 هزار و 700 تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته، 3850 تومان ارزان تر شده است. همچنین هر مثقال طلای 17 عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به رقم 2 میلیون و 589 هزار تومان رسید که نسبت به روز چهارشنبه، 21 هزار تومان کاهش داشته است. کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان با تاکید بر حباب صفر در بازار افزود: روند معاملات و دادوستدها این روزها به صفر رسیده است و با شیوع ویروس کرونا و عدم حضور مردم در بازار، این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

بزرگترین شرکت هواپیمایی مستقل اروپا به دلیل کرونا ورشکسته شد

دیروز شرکت هواپیمایی Flybeپس از آنکه شیوع ویروس کرونا موجب کاهش شدید مسافران  شد، اعلام ورشکستگی کرد. این شرکت هواپیمایی به مشتریان خود اعلام کرده همه پروازهایش زمین‌گیر شده و تمام فعالیت اقتصادی‌اش در انگلیس متوقف شده است. این شرکت هواپیمایی حتی به مسافران خود اعلام کرده اگر قصد پرواز با فلایب را دارید حتما پرواز جایگزین برای خودتان با دیگر شرکت هواپیمایی داشته باشید. همچنین تاکید کرده است "متاسفانه این شرکت قادر نیست برای مسافران خود شرکت هواپیمایی جایگزین معرفی کند". این شرکت هواپیمایی در سال 1979 تاسیس شد و بزرگترین ایرلاین منطقه ای مستقل اروپا محسوب می‌شد که سالانه 8 میلیون مسافر را در 200 مسیر مختلف جهان حمل می‌کرد.

بر اساس این گزارش این شرکت هواپیمایی مدتی بود تحت فشار مالی بود و دولت انگلیس در ماه ژانویه اعلام کرد که با این شرکت در مورد حمایت‌های مالی و کشف راهکارهای جدید مذاکره کرده است. شرکت هواپیمایی فلایب در بیانیه‌ای اعلام کرد که در کنار این چالش‌ها و مشکلات این شرکت انگلیسی، شیوع ویروس کرونا در روزهای گذشته باعث کاهش شدید تقاضای این ایرلاین انگلیسی شد. در حال حاضر تمام شرکت‌های هواپیمایی با بحران مواجه هستند، این بحران به دلیل شیوع ویروس کروناست که سرمنشا آن از چین بوده و باعث شده تقاضا به شدت کاهش یابد و مدیریت این بحران را برای شرکت‌های هواپیمایی سخت کرده است. شرکت هواپیمایی بین‌المللی روز پنجشنبه هشدار داد که شرکت‌های هواپیمایی حدود 113 میلیارد دلار فروش بلیت خود را به دلیل شیوع کرونا از دست داده اند.

افزایش سقف درآمد مشمول مالیات بنگاه‌های کوچک

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سقف درآمد مشمول مالیات بنگاه‌های کوچک برای اشخاص حقیقی از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان و حقوقی از ۳۰۰ به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد. امیدعلی پارسا در خصوص حمایت مالیاتی از مشاغلی که از وضعیت فعلی کشور در اثر شیوع کرونا آسیب دیده اند، افزود: بحث هیات‌های حل اختلاف در سال ۹۸ برای اشخاص حقیقی تعطیل اعلام شده است. وی ادامه داد: اشخاص حقوقی را هم به مدیران کل امور مالیاتی استان‌ها واگذار کردیم تا متناسب با شرایط تصمیم مقتضی بگیرند. این بدان معناست که رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی به سال ۹۹ موکول می‌شود. رییس کل سازمان امور مالیاتی در خصوص بخشودگی مالیاتی برای جرایم قابل بخشش هم گفت: این بخشودگی‌ها تا پایان اسفند در بخش تولید ۹۰ درصد و دربخش خدمات ۸۰ درصد بود، اما در شرایط فعلی این بخشودگی‌ها سه ماه تمدید شده است.

پارسا افزود: همچنین اوراقی را که قطعیت آنها از ۱۲ بهمن به بعد به قطعیت می‌رسند، مشمول ۱۰۰ درصد بخشودگی تا پایان خرداد ۹۹ خواهند شد. وی همچنین از قطعی شدن تسهیلات به بنگاه‌های کوچک خبر داد و افزود: برای اشخاص حقیقی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت و دیگر نیازی هم به استعلام مالیاتی نخواهد بود. وی اضافه کرد: برای اشخاص حقوقی هم میزان تسهیلات از ۳۰۰ به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت. رییس کل سازمان امور مالیاتی گفت: این ارقام از روز شنبه ابلاغ خواهد شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۸
زنگنه گوشی را داد دست روسها
عجب دولتمردان زیرکی دارم......چشم نخورند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
روسیه نفت ایران را می فروشد براش مهم نیست
درمورد کاهش نوسان بورس، یکی میگه دلیل کاهش، بخاطر این است که مالیات از اون گرفته نشه ؛ دیگری میگه بخاطر اینکه سهامداران در خرید و فروش، هیجانی عمل نکنند! حالا ما دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس رو؟
اگر کاری که روسیه کرد و دارد میکند عربستان کرده بود نظر زنگنه همین است
پیش بسوی تخلیه حباب عظیم بورس (:
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
سکه 800 تومانی 6 میلیون پراید 7 میلیونی 70 میلیون شده بورس حالا حالا ها باید بالا برود
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
رییس بزرگ‌اقای همتی پیام دادند بورس اگر می تواند عقب بیاندازد.
تا کی؟؟؟؟؟سال ۹۸ که تمام شده با شاهکارهای اقای همتی و نوبخت
تابلو ارزش بورس الکی بالا رفته و خود اقایون هم میدانند.
بورس رییسش زیر نظر وزارت اقتصاد است یا بانک مرکزی؟؟؟؟؟؟؟؟
عددسازی
کار اقایون شده مدام عقب انداختن و گفتار درمانی.ادم برود یک اتاق در حاشیه شهر و محله بسازد بهتر از چشم دوختن به تابلو ارزش سهام و دیدن زیگزاگهای صعودی پیوسته ان در تابلو بورس است و بعد هر از گاهی یک سقوط وحشتناک در بورس و این داستان ادامه دارد و اقتصادواقعی رشدش منفی و بورس مجازی
رشدش مثبببببببت و عالی و اصلا نزولی هم ندارد و یک روز ۱۰هزار واحد سقوط بعدا طی ۲ روز روزی ۲۰ هزار واحد صعود!!!این گونه نیست بورس واقعا
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
جواب۱۴۰۷:
احتمالا ۲ روز دیگه مجددا اعمال میکنند چون یکی از سایتها زده بود باید از تصمیمات بورس ۴۸ ساعت یا ۷۲ ساعت قبل سهامداران اگاه باشند و بعد اعمال.احتمالا دولتی ها نقشه دیگری کشیدند و ادعا راه انداخته اند اقای همتی گفتن برای جلوگیری از قیمت ارز به
فلان عدد این کار را کردم!!!! باشد شما درست میگویی ودر رکود موجود و بازارهای تعطیل بورس را اکسیژن مصنوعی اش بدهیدتا سایر بازارها تلف شود..اقای همتی خودت ملاحظه فرما چه بازار کاریکاتوری ساخته ای که وقتی مردم میگن ماشین روز خارجی بیاید ادعا می کنی دلار فلان عدد میشود و کار مافیای خودرو و است و فلان منتهی در بودجه سال اینده ورود ماشین ازاد شده و یا ثبت سفارش کالا را هم تعطیل فرموده اید و الان هم که میفرمایید بورس عالی و فعلا دست نگه دارید و ...اقتصاد را به کجا رسانده اید خدا میداند
کجا رفت غارتهای واختلاسهای میلیاردی باید گفت زنده باد کرونا بزودی آقازاده ها در امریکا از گرسنگی خواهند مرد
اصلا به بورس های دنیا نگاه کنند ببینند چگونه اداره میشود از روی آنها الگو برداری بکنند. مسئولین بورس درایران هر دم یک سازی کوک میکنند. که سهامداران مجبورهستند با آن ساز برقصند.ظاهرا شعارشان این است که از سهامداران حمایت میکنند. ولی در پنهان مشخص است که منافع به کجا میرود چند ماه پیش از اینگونه دستورات به فرابورس صادر کردند نتیجه مثضرر شدن زیادسهامداران کوچک گردید. بعد تعدادی تحت عنوان کارشناس در فضای مجازی ردیف میکنند تا از دستورات که مسئولین دادند با به به و چه چه تعریف کنند. این کارشناسان همان هستند که یا سهامشان را در قیمت بالا فروختند میخواهند بورس را پایین بکشند مجددا خریداری کنند یا آدم های جا مانده ازبورس ویا مغرضانی هستند که بر علیه بورس سم پاشی میکنند در هر صورت هر کسی به هر نحوی به بورس وجرخه تولید فقط از طریق بورس میسر است ضربه ای بزند خیانت بکشور است
به مدیر عامل فرابورس یا هر مسئول دیگه ای باید گفت که چگونه رفتار کردن مردم در بورس به شما هیچ ربطی نداره !
شما وظیفت روانشناسی معامله گری مردم نیست. مگه شماها ضامن سود و زیان کردن مردمید ؟! چیزی که از مسئولین چیزی به غیر از ضرر و زیان و خسارت نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
مسئولین بورس وفرابورس هر وقت خواستند اقدامی انجام بدهند باید از سهامداران نظر سنجی کنند. صاحب سرمایه سهامداران که نیستند هر دم با باب میل خود دستورهای جور با جور صادر کنند برای اینکه یک تعداد قوی جیبهای خودرا پر کنند
ديگر بود نبودمان هم به روسيه متصل شده است
تیتر روزنامه جهان صنعت :
شافعی : اقتصاد دراستانه بحران ناشی ازکرونا
این روزهاشاهدرقابت تنگاتنگ وشانه به شانه کرونا وبورس البته فقط در ایران هستیم !!!! کرونا میتازد بورس میتازد دلاربالامیرود بورس میتازد دلار کاهش میابد بورس بازهم میتازد همه کسب وکارها دراغماهستند بورس همچنان میتازد !!! هیچ چیز جلودار رشدبورس نیست نه تحریمها نه واردشدن به لیست سیاه اف ای تی اف نه کرونا ! فکرمیکنم باادامه روند رشد روزانه ۱۰-۲۰ هزارواحدی بورس بایدبزودی چشممان به جمال شاخص یک میلیون واحدی روشن شود !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
این چرندیات شافعی وامثال شافعی باعث نمیشود دیگر سهام مفت خریداری کنند یک نگاهی به گرانی کالا مواد غذایی خودرو مسکن ارز وسکه بیندازید وبعد یک نگاهی هم به هزینه ها وقیمت تولیدی کارخانه ها هم بکنید بعد مطلب تکراری را درسایت بگذارید
تیتر روزنامه جهان صنعت :
شافعی : اقتصاد دراستانه بحران ناشی ازکرونا
این روزهاشاهدرقابت تنگاتنگ وشانه به شانه کرونا وبورس البته فقط در ایران هستیم !!!! کرونا میتازد بورس میتازد دلاربالامیرود بورس میتازد دلار کاهش میابد بورس بازهم میتازد همه کسب وکارها دراغماهستند بورس همچنان میتازد !!! هیچ چیز جلودار رشدبورس نیست نه تحریمها نه واردشدن به لیست سیاه اف ای تی اف نه کرونا ! فکرمیکنم باادامه روند رشد روزانه ۱۰-۲۰ هزارواحدی بورس بایدبزودی چشممان به جمال شاخص یک میلیون واحدی روشن شود !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
آن شافعی سهامش را در قیمت بالا فروخته با این چرندیات میخواهد بورس را پایین بکشد تا مجددا خرید کند دیگر از این خبرها نیست که سهام مفت گیرشان بیاید. تو نیز چرندیات شافعی را بارها در سایت ها میگذاری یا خود شافعی هستی یا مانند او
واقعا خجالت نميكشن ميگن دولار پايين اومده
چه پاييني ٢٠ روز قبل روي ١٢ هزار بوده
رسيده به ١٦٠٠٠ الان شده ١٥٠٠٠ تومان
اين روند كاهشي هست
اقاي همتي اين چه تحت كنترلي هست
شما اصلا نميتونيد كنترل كنيد بازار و اقتصاد راه خودش دداره ميره
پاسخ ها
Bet
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
خجالت خیلی وقته از بین رفته
اصلا زنگنه تو اوپک چیکار میکنه مگه ما نفت میفروشیم در اونجا اضهار نظر میکنه با کلی هزینه خود و همراهانش .

با روزی فوقش 300 هزار بشکه در مقابل فروش 4 میلیونی هر کشور عربی همون خرج زنگنه و همراهانش در میاد .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
دقیقا
ایران در شرایط تحریمی چع لزومی داشته ایشان در ان اجلاس شرکت کند؟؟؟؟؟
اقایون از کرونا خسته شده اند یک سفر اروپا بروند و بیایند
چرا باید قیمت یک سهام دارویی در عرض 10 ماه 40 برابر شود؟ به غیر از افرادی که رانت اطلاعات دارند ؛ کدام سهامدار جرات می کند سهمش را تا 40 برابر شدن قیمت خرید ؛ نفروشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
آقا الکی جو ندهید کدام قیمت سهام داروی درمدت 10ماه 40برابر شده ؟ثابت نکنی باید جوابگو باشی
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
اونی که شما شنیدی چهل درصده و نه چهل برابر. شما اول فرق این دوتا رو برو یاد بگیر‌ .
این ها و امثالهم چه حقی دارند برای دیگران تصمیمات مضر بگیرن
جای تعجبه که عضو کارگزاران بورس تصمیم منطقی و عقلانی بورس رو نادرست و توهین به مردم تلقی کرده به نظر میاد ایشون در جریان خرید و فروشها و سیگنالهای ۸ و ۸:۳۰ و ۸:۴۵ و غیره برای ایجاد یورش هیجانی به سهام بی ارزش نیست که در نهایت هم اخرین گروه گرفتار با تخلیه حباب ماهها گرفتار میشوند
اینکه بر اساس قیمت تورمی و کاذب دلار که دولت برای جبران کسری پرداخت هزینه ها با ان بازی میکند اساس ارزش گذاری سهام بشود در نهایت موجب تورم دارایی عده اندک شده ولی همه ملت و خود انها را شدیدتر دچار کاهش شدید قدرت خرید میکند
منطقی بود بورس نوسانات روز را در یک نرخی ثابت میکرد و تغییر در قیمت را منوط به تحول از نوع الف, ب یا تغییرات قابل قبول در شرکتها میکرد تا بورس به محل تبادل بیخودی وهیجانی تبدیل نمیشد بدین ترتیب صف های کاذب و رفتارهای هیجانی بی اثر میشد و احدی در دام سواستفاده کنندگان ونوسانگیران نمی افتاد
این تصمیم سازمان بورس مبنی بر کاهش از ۵ به ۲ ، قطعا موجب گسیل نقدینگی از بازار سرمایه به سمت دلار و سکه خواهد شد ، بنابراین پرواضح است که چنین تصمیمی نه به نفع سهامداران است و نه حتی به نفع مملکت و اقتصاد کشور ، پس کاسه ای زیر نیم کاسه است و احتمالاً روسای بورس به جاهای خاصی وصل هستند وگرنه دو دو تا میشه چهارتا
همه ی دنیا محدودیتهای بورسی رو کمتر و کمتر میکنند و ساعات معاملات هم بیشتر میکنند و حتی بیست و چهارساعته شده ولی اینجا همه چیز برعکس دنیاست. اقای رئیس سازمان بورس به شما چه ربطی داره که من سود میکنم یا ضرر؟ چرا دستکاری میکنید بازر رو؟ من خودم با مسئولیت خودم اومدم. هم سود کردم و هم ضرر‌. اگر عقل داشته باشم اموزش میبینم و وارد میشم و اگر هم بدون اموزش بخرم یکبار که ضرر کنم تجربه میشه و خودم میفهمم که باید آموزش ببینم. نیازی به دستور و فرمایشات شماها نیست. شما فقط مسئول هماهنگی امور هستید و نه دستکاری در شکل کلی معاملات بازار. بجای این کارها به مسائل و مشکلات فنی رسیدگی کنید و افزایش ساعات معاملات رو در دستور کار قرار بدید. با صمیمات نابخردانه فثط موجب نابودی بورس میشید و نقدینگی رو از بورس فراری میدید و میبرید سمت بازارهای مهمی مثل ارز و طلا و مسکن که مستقیما با زندگی و روح و روان مردم سر و کار داره و اونها رو بهم میریزید. بورس بدون ریسک و بدون ضرر و سود هم میشه حکایت همون شیر بی یال و دم و اشکم ! واقعا امیدوارم همه ی شماها رو از این سمت عزل کنند چون نشون دادید اصلا شایستگی این سمت رو ندارید و هیچ ایده و ذهنیتی برای رونق دادن به بورس ندارید و حتی برای راحتی و کاهش استرس خودتون حاضرید کل بورس رو فلج کنید و مملکت رو به زمین بزنید.
اینها ارامش قبل ازطوفان است با احساس کامنت نگذارید بورس انچنان ریزشی کند که پرندگان هم دراسمان صدایشان بلند شود امروز فقط سپرده بانکی امن است ومطمعن به همین سود ۲۰ درصدی اگر کفایت کنیم اصل سپرده نمیسوزد حال خود دانید
پاسخ ها
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
میشه دلیل ریزش رو هم بفرمایید؟ قیمتش اینه دوست عزیز. چرا باید ریزش کنه؟ هر وقت پراید شد سی میلیون تومن و یک قالب پنیر برگشت به قیمت پنج هزار تومن اونوقت شاخص هم میاد روی سیصد چهارصد هزار واحد‌‌.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
با تورم 50 -60 درصدی شما برو پولتوو بذار تو بانک سود 15 درصدی بگیر. کسی جلوتو نگرفته.
این ویروس و کرونا کار خود کشور چین هستش با اهداف سیاسی و اقتصادی
1 می خواد کنترل جمعیت به دست بگیره و با این ویروس که بیشتر افراد مسن و سن بالارو درگیر می کنه و می کشه که می خواد از جمعیت کم کنه هم در هزینه های درمان و نگهداری صرفه جویی بشه و هم با قرنطینه کردن جمعیت بسیار زیادی در صرفه جویی سوخت اجباری انجام بده ومواردی دیگر
2 می خواد که سهام شرکت های بین المللی افت کنه و بعد خودش سهام شرکت های غربی و سایر کشورهارو با قیمت پایین بخره و بعد شود کنه
3 این ویروس جدید هم که اسم نداره و خون از چشمها و دهان بیرون میاد در راستای همان کرونا بود که البته این ویروس ناشناخته قدیمی تر ار کرونا هستش و با قدرت کتر

کلا ساختار کمونیست به همین صورت بنا شده سانسور و پنهان کاری
از این جور کشورها هنوز هستن
جامعه جهانی باید این کشورو محاکمه و تحریم کنه و شرکت ها از چین خارج بشن
دیگه حالم داره از تیترهای مسخره و مغرضانه تابناک بهم میخوره. واقعا که کاربران رو گاگول فرض کرده
کاهش به 2 درصد در چنین شرایطی کاملا منطقی است.
چون به نفع سهامدار است
فقط سود نوسانگیرها و رانت خواران کم میشود.
طبق معمول زور نوسانگیرهای غلبه پیدا کرد
مصداق بارز دستوری بودن اقتصاد !!!
شبانه ودرروزتعطیل تصمیم محدودکردن دامنه رشدبورس نورچشمی را برای جلوگیری ازسقوط و ادامه رشد مهندسی شده ان تغییر دادند
دستوری برای جلوگیری از سقوط بورس دستوری !!!
روسیه بازهم زیر پای ایران زد
هسته معاملات در این چند روز اخیر مرتب کند شده و با تاخیر همراه است و سبب وارد شدن ضرر میلیاردی به سهامداران شده است. تنها انتظار ما این ست که آقایان به جای دستکاری در روند بازار ، سیستمهای خود را بروز نموده و با استاندارد و کیفیت بالا به خدمت رسانی خود ادامه دهند.
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج
وب گردی