بازدید 8091

تصمیم هند برای ساخت شش زیر دریایی هسته‌ای

نیروی دریایی هند در حال نوسازی زیرساخت‌های امنیتی پایگاه‌های نیروی دریایی خود است. در قالب این طرح، سامانه‌هایی برای تدابیر نظارتی مستمر، هشدار آنی و واکنش سریع به تهدیدات نصب و راه اندازی خواهند شد.
کد خبر: ۹۴۷۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۳ 31 December 2019

نیروی دریایی هند در حال نوسازی زیرساخت‌های امنیتی پایگاه‌های نیروی دریایی خود است. در قالب این طرح، سامانه‌هایی برای تدابیر نظارتی مستمر، هشدار آنی و واکنش سریع به تهدیدات نصب و راه اندازی خواهند شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، نیروی دریایی هند با هدف گسترش ناوگان زیرسطحی خود، همچنین قصد دارد شش زیردریایی هسته‌ای بسازد و در عین حال قصد دارد ناوگانی از ۱۸ زیردریایی متعارف تشکیل بدهد. نیروی دریایی هند، اطلاعات مربوط به برنامه‌های گسترش ناوگان خود را به اطلاع کمیته امور دفاعی پارلمان این کشور رسانده است.

کمیته امور دفاعی اوایل این ماه در گزارشی اعلام کرد: "ساخت شش زیردریایی هسته‌ای کلاس SSN و هجده فروند زیردریایی متعارف برنامه ریزی شده است. هم اینک ناوگان زیردریایی‌های هند متشکل از پانزده فروند زیر دریایی معمولی و یک فروند زیردریایی هسته‌ای استیجاری می‌باشد. “

با این حال، برخی از رسانه‌های هند بخش‌هایی از این گزارش را روز یکشنبه منتشر کردند. بر اساس این گزارش ها‏، هند با همکاری بخش خصوصی، زیر دریایی‌های هسته‌ای خود را خواهد ساخت. کمیته مذکور در گزارش خود همچنین خاطرنشان کرده است که نیروی دریایی هند به اطلاع این کمیته رسانده است که عمر ۱۳ فروند زیردریایی معمولی کنونی این کشور بین ۱۷ تا ۳۱ سال است.

نیروی دریایی هند همچنین در حال کار بر روی ”پروژه ۷۵“ است که بر اساس آن، شش فروند زیر دریایی معمولی دیگر با هماهنگی و همکاری شرکت‌های هندی ساخته خواهند شد. همچنین بخشی از تجهیزات مورد نیاز برای ساخت این زیردریایی‌ها از تولیدکنندگان خارجی تهیه خواهند شد. ساخت زیردریایی‌های پروژه ۷۵، بخشی از یک سیاست همکاری استراتژیک خواهد بود.

نیروی دریایی هند همچنین به اطلاع این کمیته رسانده است که طی ۱۵ سال گذشته فقط دو فروند زیردریایی معمولی جدید وارد ناوگان زیردریایی‌های هند شده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی