بازدید 1986

دومین روز نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل

دبیرکل ناتو گفت وزرای دفاع این ائتلاف امروز (جمعه) در دومین روز از نشست خود در بروکسل درباره چگونگی تقویت وضعیت دفاعی و بازدارندگی مذاکره خواهند کرد.
کد خبر: ۹۳۲۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷ 25 October 2019

دبیرکل ناتو گفت وزرای دفاع این ائتلاف امروز (جمعه) در دومین روز از نشست خود در بروکسل درباره چگونگی تقویت وضعیت دفاعی و بازدارندگی مذاکره خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: امروز ما به وضعیت دفاعی و بازدارندگی ناتو خواهیم پرداخت. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که این وضعیت برای آینده مناسب است. به همین خاطر ما باید به سرمایه‌گذاری در زمینه دفاعی ادامه دهیم.

وی پیش از نشست امروز وزرای دفاع در بروکسل اشاره کرد: متحدان پنج سال متوالی است که رشد واقعی در بودجه دفاعی داشته‌اند. اما ما باید به تلاش‌هایمان ادامه دهیم.

استولتنبرگ افزود: این وزرا همچنین درباره اقدامات برای بهبود آمادگی نیروها ازجمله ابتکارعمل آمادگی ناتو مذاکره خواهند کرد. ما همچنین راه‌های دیگر تقویت بازدارندگی و وضعیت دفاعی‌مان از جمله بهبود دفاع سایبری‌ و تقویت وضعیت دریایی‌مان را بررسی خواهیم کرد. 

دبیرکل ناتو همچنین پس از نخستین نشست در بروکسل در روز پنجشنبه به خبرنگاران گفته بود: وزرای دفاع این ائتلاف در نخستین روز از نشست‌شان درباره طیف وسیعی از مسائل از جمله وضعیت شمال شرق سوریه گفت‌وگو کردند.

وی افزود: در بین متحدان دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد و ما گفت‌وگوی صریح و شفافی داشتیم اما ما به پیشرفت و راهی رو به جلو تمرکز کرده‌ایم. کاهش چشمگیر درگیری‌ها و خشونت‌ها طی هفته گذشته در شمال سوریه مشاهده شده است. ما موافقیم که باید برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی برای درگیری‌ها در سوریه براین مساله تمرکز کنیم و در تلاش‌هایمان پیشرفت داشته باشیم و از تلاش‌های تحت رهبری سازمان ملل برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی به طور کامل حمایت کنیم.

استولتنبرگ تاکید کرد که روسیه سلاح‌هایی در اختیار دارد که قادر است ظرف چمد دقیقه به اروپا برسد.

وی توضیح داد که پایان معاهده موشک های میان بردو کوتاه برد اوضاع در اروپا را به شدت پیچیده می‌کند.
 

در حاشیه روز نخست این نشست در بروکسل، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه با بن والاس، وزیر دفاع انگلیس دیدار کرد. آنها در جریان این دیدار درباره وضعیت امنیتی، روابط دوجانبه و همکاری دفاعی گفت‌وگو کردند.

آکار همچنین با همتای آلمانی خود نیز دیدار کرد و درباره مسائل دفاعی و امنیتی تبادل‌نظر کردند.

نشست وزرای دفاع ناتو امروز پایان خواهد یافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست