بازدید 15403

توصیه‌های پلیس برای شناسایی ماموران قلابی

کد خبر: ۹۲۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳ 01 September 2019

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان در خصوص شناسایی افرادی که با عنوان جعلی مامور نظامی و انتظامی، اقدام به فریب و سرقت از شهروندان می‌کنند، توصیه‌هایی ارائه داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سرهنگ جلیل زبیدی به منظور آگاهی شهروندان در خصوص فریب و سرقت تحت عنوان مامورنماها به شهروندان هشدار داد و اظهار کرد: در صورتی که افرادی که خود را مامور سازمان‌های نظامی یا انتظامی معرفی و تقاضای بازرسی بدنی از فرد یا منزل را داشته باشند حتما باید از مامور بودن آنها اطمینان حاصل شود؛ شهروندان فریب افرادی که دارای تجهیزات پلیسی چه بسا قلابی باشند را نخورند.

وی افزود: سارقان مامورنما به دلیل تجربه مجرمانه و با استفاده از تجهیزات قلابی از سهل‌انگاری، غفلت و عدم مهارت شهروندان در تشخیص ماموران واقعی از افراد متقلب سوءاستفاده کرده و مرتکب سرقت می‌شوند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان در خصوص راه‌های پیشگیری از این شگرد بیان کرد: برابر قوانین و مقررات و دستورالعمل نیروی انتظامی، کلیه ماموران پلیس چه با لباس خدمت و چه با لباس شخصی مکلف به ارائه نشان و کارت شناسایی خود هستند.

زبیدی تصریح کرد: بدون احراز هویت، درب منازل و خودروهایتان را به روی فردی که خود را مامور انتظامی معرفی می‌کند باز نکنید و حتما از آنان کارت شناسایی معتبر و در صورت لزوم حکم ماموریت آن‌ها را بخواهید و اجازه ندهید هر کسی به حریم شخصی‌تان وارد شود؛ ماموران نیروی انتظامی برای ورود به منزل باید حکم قضائی ارائه دهند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله موضوع را از طریق تلفن 110 به پلیس اعلام کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۵
نشان دادن کارت و نشان مربوط به خارج هستش. در ایران شخص را می برن کلانتری بدون هیچ توضیحی و میگن بعدا مشخص میشه. اگر کارت و مجوز بخوای که دست و پات می بندن و میبرن.
کجای کاری؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
یه بار از یه مامور من کارت شناسایی خواستم،اسلحه ش رو نشون داد،گفت حکمم تو لوله ش هست
!! بدم بهت
حالا کارت پلیس نیاید طوری باشه که براحتی جعل نشه؟ اصلا نباید آموزش داد که کارت پلیس واقعی چه شکلی مردم؟ وگرنه این ماموران قلابی یک کارت جعلی هم دستشون می گیرن. کارت پلیس باید با کیفیت خاص باشه و از طریق رسانه برای مردم اطلاع رسانی بشه
به ماموران واقعیتون هم بگین حتما حکمشونو یاکارتشونو نشون بدن که مردم عادت کنن به دیدن حکم وکارت
ضمن اینکه درست کردن کارت جعلی که کار سختی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
علت اصلی وجود ماموان تقلبی همین رفتار مامران غیرتقلبی است
دزد یا مامور قلابی رو میگیرن تحویل کلانتری میدن . خود کلانتری به مردم میگه برین خدا رو شکر کنید که زنده اید!!! واقعا چه معنی داره این حرف. وقتی شما برخورد درست و حسابی نمیکنین با سارق ، اون جری تر و پر رو تر میشه و بازم میره جای دیگه به سرقتش میرسه. شما برخورد کنین کسی به خودش اجازه نمیده سمت این کارا بره.
بقول یکی از دوستان میشه با سارق رو برو شد و گفت کارتت رو نشون بده
همونجا چاقو رو میزاره زیره گلوت
تو را خدا از سر دلی توصیه نکنید. بلکه در صورت بروز چنین مشکلی با سارقی که قطعا برای اولش نیست درست و حسابی برخورد کنید.
بجای توصیه به مردم به ماموران اموزش دهند که کارت و مشخصات داشته باشند حتی اتیکت روی سینه هم ندارند که اسمشان معلوم باشد متاسفانه حتی سرباز صفر نیروی انتظامی خودش رو موظف به پاسخگویی نمیدونه و بجای کارت دستبند و اسلحه نشان میدهند
چند مدت پیش جلویم را گرفتند تقاضای کارت شناسایی کردم خیلی ناراحت شد و وسیلم را توقیف کردند بعد که به پاسگاه مراجعه کردم دیدم معاون پاسگاه بوده
گرچه تهیه کارت قلابی هم کاری نداره ولی اول به مامورین آموزش بدین که کارت شناسایی ارائه بدن بعد به مردم بگوئید تقاضای کارت کنند
ولا به نظر من بهتر هست که به ماموران زحمت کش نیروی انتظامی اموزش داده بشه که حتما اول کارت نشون بدهند و از درخواست کارت توسط شهروندان ناراحت نشوند.یکی دو بار بنده از ماموران کارت خواستم خیلی بد اخلاقی کردند و با اکراه نشون دادند و بعدش مشخصا بد اخلاقی کردند.
کارت جعلی نمیشه ساخت؟ ضمنا کی تا بحال کارت اصلی پلیس را داده که متوجه قلابی بودنش بشه؟
ب نظر من پليس داره شيپور را از سر گشادش مي زنه. واقعيت اينه كه اگر از پليس يا مامور بدون يونيفرم كارت شناسايي بخواهي با برخوردي ب مراتب بدتر و گاه توام با خشونت روبرو ميشوي. روش صحيح اين است كه پليس بايد به كليه كادر خود چه با لباس شخصي و چه با يونيفرم دستور بدهد كه موظف هستند در برخورد با شهروندان اول خود را معرفي كنند و كارت شناسايي خود را نشان دهند و بعد از احراز هويت مي توانند تقاضاي بازرسي بدني و ... را داشته باشد. عدم رعايت اين قانون بايد با تنبيه انظباطي شديد مامور خاطي همراه باشد تا يواش يواش به يك روش عرفي تبديل گردد.
با عرض سلام :قابل توجه سردار اشتری ،پیشنهاد می‌شود شماره شناسایی مامور را که روی یونیفرم پلیس حک شده را به یک سایت که ناجا در نظر می‌گیرد به صورت پیغام بفرستیم و در جواب رمزی برای ما بفرستند سپس رمز را از مامور بخواهیم بگوید اگر درست گفت مامور اصالت دارد ، این روش بنظر من از نشان دادن کارت شناسایی هم بهتر است.
این آقای معاون انتظامی هنوز گذرش به ماموران خودش نخورده کافیه از یک مامور نیروی انتظامی کارت شناسایی طلب کنی چنان با بددهنی باهات برخورد می کنه در حقیقت زمینه این کلاهبرداری ها را خود نیروی انتظامی گذاشته است که ادب و برخورد با مردم را جزء وظایف این نیرو قرار نداده است.
نه من تا کنون حکم و کارت خواستم کسی دست و پایم را نبسته و نبرده
مامور حکم نداشتش وارد منزل نگذاشتم بشه و رفتش
باور میکنید من تا حالا کارت پلیس رو ندیدم چه شکلیه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست