بازدید 8653
۱
عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در گفتگو با تابناک اقتصادی؛

قیمت سکه سه شنبه ۵ شهریورماه ۹۸/ قیمت نیم و ربع سکه رو به کاهش/ افت تقاضا در برابر رشد عرضه

چهارمین روز هفته همانند روز‌های قبل، با روند کاهشی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه سپری شد. افت قیمتی که تنها به دلیل کاهش تقاضا و کاهش بهای ارز می‌باشد و در این میان رشد نرخ جهانی، تنها از شدت کاهش قیمت‌ها جلوگیری کرده است.
کد خبر: ۹۲۰۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲ 27 August 2019
قیمت سکه سه شنبه ۵ شهریورماه ۹۸/ قیمت نیم و ربع سکه رو به کاهش/ افت تقاضا در برابر رشد عرضه
 
تابناک اقتصادیچهارمین روز هفته همانند روز‌های قبل، با روند کاهشی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه سپری شد. افت قیمتی که تنها به دلیل کاهش تقاضا و کاهش بهای ارز می‌باشد و در این میان رشد نرخ جهانی، تنها از شدت کاهش قیمت‌ها جلوگیری کرده است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (سه شنبه پنجم شهریورماه ۹۸) بازار طلا و سکه تهران، کاهش داد و ستد‌ها مشهود بوده است. هرچند با روند کاهشی قیمت ها، عده زیادی به فکر فروش سکه‌های انبار شده افتاده اند و در بازاری که فعلا خریدار آنچنانی وجود ندارد، در انتظار فروش با قیمت مناسب هستند. اما نکته اساسی در خصوص بازار این روزها، تخلیه کامل حباب سکه تمام بهار آزادی می‌باشد هرچند حباب سکه‌های کوچک شامل نیم، ریع و یک گرمی همچنان وجود دارد، اما در مسیر کم‌تر شدن.

بر این اساس برای اطلاع از آخرین نرخ‌های بسته شده در بازار طلا و سکه تهران گفتگویی با محمد کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران داشتیم.
 
محمد کشتی آرای سکه تابناک

کشتی آرای با تاکید بر اینکه به رغم افزایش نرخ جهانی شاهد افت نرخ‌ها در بازار داخلی هستیم، اظهار داشت: دلیل این روند، کاهش بهای ارز در بازار می‌باشد و رشد نرخ جهانی در معاملات امروز به رقم ۱۵۳۲ دلار، تنها از کاهش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کرده است.

وی در ادامه افزود: هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۳ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان رسیده است که نسبت به روز قبل، ۳۰ هزار تومان کاهش داشته است.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) ۴ میلیون و ۳۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز با کاهش ۲۰ هزار تومان به رقم ۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان رسیده است. هر ربع سکه بهار آزادی نیز یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است که نسبت به روز قبل، ۲۰ هزار تومان ارزان‌تر شده است.

هر سکه یک گرمی در بازار امروز، با افت ۲۰ هزار تومان، به قیمت ۹۲۰ هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار به رقم ۴۰۶ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به یک میلیون و ۷۶۲ هزار تومان رسید.

حباب سکه تمام نیز با کاهش کم سابقه تقاضا و همچنین افت قیمت در بازار، پس از چهار سال به طور کامل تخلیه شد و به صفر رسید. هرچند هنوز سکه‌های نیم، ربع و یک گرمی داراری حباب هستند که پیش بینی می‌شود در روز‌های آینده، حباب سکه‌های کوچک نیز تخلیه شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خدا را شکر که شغل ایشون رونق داره اعلام قیمت کنند
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی