بازدید 12280
۱
کشتی آرای در گفتگو با تابناک اقتصادی؛

جدیدترین قیمت ها از بازار سکه تهران/ افزایش نرخ جهانی، ریزش بهای سکه را پوشش داد/ کاهش کم سابقه داد و ستدها در بازار طلا و سکه

بازار طلا و سکه تهران امروز در حالی اولین روز هفته را آغاز کرد که با توجه به کاهش نوسان نرخ ارز و همچنین افت کم سابقه تقاضا برای خرید، انتظار ادامه کاهش قیمت‌ها داشت، اما دیگر عامل اثرگذار، یعنی بازار جهانی، مانع از افت بهای سکه در بازار داخلی شد، زیرا امروز اونس جهانی نسبت به روز پنج شنبه، ۲۹ دلار افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۰۲۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴ 01 June 2019
تابناک اقتصادیبازار طلا و سکه تهران امروز در حالی اولین روز هفته را آغاز کرد که با توجه به کاهش نوسان نرخ ارز و همچنین افت کم سابقه تقاضا برای خرید، انتظار ادامه کاهش قیمت‌ها داشت، اما دیگر عامل اثرگذار، یعنی بازار جهانی، مانع از افت بهای سکه در بازار داخلی شد، زیرا امروز اونس جهانی نسبت به روز پنج شنبه، ۲۹ دلار افزایش داشته است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز شنبه یازدهم خردادماه ۹۸ بازار طلا و سکه تهران، شاهد افزایش اندک نرخ‌ها بودیم. به گونه‌ای که سکه امامی رشد ۲۰ هزار تومانی را به ثبت رساند و همچنان در کانال ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت گذاری می‌شود.

بر اساس این گزارش، برای اطلاع از آخرین قیمت‌های بازار طلا و سکه در اولین روز هفته، گفتگویی تلفنی با محمد کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران داشتیم.
 
سکه

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با بیان اینکه امروز بازاری خلوت و کم تقاضا را شاهد بودیم اظهار داشت: داد و ستد‌ها این روز‌ها در کمترین سطح چندماهه اخیر قرار دارد و امروز این روند تشدید و در نتیجه حباب سکه نیز اندکی تخلیه شد. اما رشد نرخ جهانی طلا، مانعی در مقابل کاهش نرخ داخلی طلا و سکه در بازار تهران بود، زیرا هر اونس طلا در بازار جهانی فلزات گران بها، امروز با رشد ۱۹ دلاری نسبت به شنبه گذشته و همچنین رشد ۲۹ دلاری نسبت به پایان هفته گذشته، به رقم ۱۳۰۵ دلار رسید. این در حالی است که بهای ارز به ویژه دلار و یورو با کمترین نوسان همراه بودند و دلار در بازار آزاد به رقم ۱۳۷۵۰ تومان خرید و فروش شده است.

در مجموع اگر امروز نرخ جهانی طلا با افزایش مواجه نبود، شاهد کاهش قیمت و تخلیه حباب سکه بودیم. بر این اساس نرخ‌های پایانی بازار امروز به شرح زیر می‌باشد:

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با رشد ۲۰ هزار تومانی نسبت به روز پنج شنبه، به رقم ۴ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان رسیده است. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز، ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. هر نیم سکه بهار آزادی به رقم ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسیده است. هر ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و ۷۱۰ هزار تومان ارزشگذاری شده است.

به گفته کشتی آرای، هر سکه یک گرمی یک میلیون و ۱۵ هزار تومان می‌باشد و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان ارزشگذاری شده است.

همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، یک میلیون و ۸۳۰ هزار تومان تومان قیمت گذاری شده است؛ که نسبت به روز پنج شنبه، ۱۰ هزار تومان افزایش داشته است.

حباب سکه نیز امروز با کاهش ۲۰ هزار تومانی به رقم ۴۸۰ هزار تومان رسیده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بر خرید و فروش سکه بیش از یکعدد باید مالیات 20 درصدی گذاشت و آن پول به سازمان توسعه صنایع برای ایجاد زیر ساختهای اشتغال اختصاص یابد.
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی