بازدید 3707

انتقاد پاپ فرانسیس از سیاست‌های مهاجرتی ترامپ

کد خبر: ۹۰۲۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 29 May 2019

رهبر کاتولیک‌های جهان با انتقاد از سیاست‌های مهاجرتی ترامپ گفت که حاضر است رو در روی رئیس جمهوری آمریکا از ساخت دیوار مرزی و جدا کردن کودکان مهاجر از والدینشان انتقاد کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز بامداد چهارشنبه گزارش داد پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در گفتگو با تلویزیون مکزیک از سیاست‌های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در قبال مهاجرت انتقاد کرد.

پاپ با اشاره به ساخت دیوار در مرز آمریکا با مکزیک گفت: نمی‌دانم این فرهنگ جدید دفاع از سرزمین با ساخت دیوار دیگر چه چیزی است. ما قبلاً یکی را می‌شناختیم که در برلین بود و دردسر‌ها و رنج‌های زیادی به بار آورد.

وی همچنین درباره سیاست جدا کردن کودکان مهاجر از والدینشان که ازسوی دولت ترامپ پی گرفته شده، افزود: جدا کردن فرزندان از والدینشان با حقوق طبیعی در تناقض است و مسیحیان نباید این کار را بکنند. این کار بی رحمی است و از بدترین ظلم‌ها است.

پاپ در پاسخ به اینکه آیا حاضر است همین حرف‌ها را رو در روی ترامپ بزند، گفت: بله همین‌ها را می‌گویم. چراکه علناً هم گفته‌ام. من حتی گفته‌ام کسانی که دیوار می‌سازند روزی زندانی همان دیوار می‌شوند.

دولت ترامپ فرزندان خانواده‌هایی را که به صورت غیرقانونی از مرز‌های جنوبی وارد این کشور می‌شدند، از والدینشان جدا کرده و در اردوگاه‌های جداگانه نگه داری می‌کرد.

دولت ترامپ پس از انتقاد‌های وسیع داخلی و جهانی از این موضوع، از جمله انتقاد شدید پاپ فرانسیس، دیگر این سیاست را رها کرد و ماه گذشته گزارش‌های مبنی بر ازسرگیری این سیاست را تکذیب کرد.

رئیس جمهوری آمریکا با سرسختی و با وجود مخالفت گسترده از سوی قانونگذاران دمکرات کشورش ساخت دیوار در مرز مکزیک را با این ادعا که از ورود مهاجران غیرقانونی و گسترش جرم جلوگیری می‌کند، پی گرفته است.

موضوع ساخت دیوار مرزی حتی منجر به تشدید درگیری دولت و کنگره آمریکا و تعطیلی ۳۵ روزه بخش‌هایی از دولت فدرال شد که طولانی‌ترین تعطیلی در تاریخ این کشور بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی