بازدید 3197

استفاده چین از یک برنامه موبایل برای رهگیری اویغورها

دیده بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد، چین از یک برنامه هوشمند موبایل برای رهگیری اویغورها و کنترل رفتارهای آنها استفاده می‌کند.
کد خبر: ۸۹۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹ 02 May 2019

دیده بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد، چین از یک برنامه هوشمند موبایل برای رهگیری اویغورها و کنترل رفتارهای آنها استفاده می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری دویچه وله، دیده بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد: پلیس چین برای جمع آوری اطلاعات از ۱۳ میلیون اقلیت اویغور و دیگر اقلیت‌های مسلمان در استان سین‌کیانگ از یک برنامه هوشمند موبایل استفاده می‌کند.

این برنامه هوشمند که به عنوان "Integrated Joint Operations Platform" برای ذخیره اطلاعات از مشخصات چهره و وزن و قد و اسکن اطلاعات صورت استفاده می‌کند.

همچنین مقامات سین‌کیانگ ۳۶ شاخصه از رفتار را برای کنترل اویغورها در نظر گرفته‌اند از این شاخصه‌ها می‌توان به میزان اجتماعی بودن افراد با همسایگان و عدم استفاده از درب ورودی خانه، عدم استفاده از موبایل هوشمند، کمک مالی به مساجد اشاره کرد.

به نوشته این گزارش، هدف از این اقدامات شناسایی افراد، اعمال محدودیت و کنترل رفتار این جمعیت است.

این برنامه هوشمند علاوه بر جمع آوری اطلاعات شخصی به مقامات گزارش‌هایی درباره افراد، خودروی آنها و یا اموال مرتبط به آنها و هرگونه اقدام مشکوک ارسال می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی