بازدید 9591
۹
بر پایه نظرسنجی «تابناک» مشخص شد؛

بهترین استعفای سال ۹۷ مربوط به کدام وزیر بود؟

سایت تابناک با قرار دادن چهار گزینه عباس آخوندی، حسن قاضی زاده هاشمی، محمدجواد ظریف و محمدعلی نجفی، از مخاطبان خود خواست تا بهترین استعفای سال ۹۷ را مشخص کنند. منظور از بهترین استعفا در این نظرسنجی، میزان رضایت مخاطبان از استعفای فرد و پذیرفته شدن یا نشدن آن است.
کد خبر: ۸۸۸۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 02 April 2019

سال ۹۷ با همه تلخی‌ها و شیرینی هایش گذشت و اکنون در نخستین روز‌های ۹۸ قرار داریم. سایت تابناک در آخرین روز‌های سال گذشته طی چندین نظرسنجی، نظریات مخاطبان خود را درباره موضوعاتی از جمله تلخ‌ترین و شیرین‌ترین حوادث و اتفاقات سالی که گذشت، خبرسازترین شخصیت‌های سیاسی داخلی و خارجی، فرهنگی و ورزشی و نیز مهمترین نگرانی آن‌ها در ابتدای سال ۹۸ جویا شد؛ که در چند خبر نتایج و حاشیه نوشتی بر آن‌ها منتشر می‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ سال گذشته، سالی پر از خبر‌های خوب و بد و گا‌ه عجیبی بود. اتفاقات زیادی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی رخ داد. شاید بتوان یکی از ویژگی‌های سال ۹۷ را تعدد استعفا‌ها در سطوح بالای مدیریتی کشور دانست. هرچند در دوره دولت نهم و دهم نیز تغییرات و برکناری ها، استعفا‌ها و استیضاح‌ها آمار بالایی داشت، در سال ۹۷ در دومین سال برقراری دولت دوازدهم در یک سال چندین وزیر استعفا و یا وزارتخانه خود را تغییر دادند. چند وزیر نیز با استیضاح توسط مجلس پست‌های مدیریتی خود را ترک کردند.

از همان اوایل سال و در فروردین ماه محمدعلی نجفی، شهردار تهران که مدت زیادی از حضورش به عنوان شهردار پایتخت نمی‌گذشت استعفا کرد. هرچند خود او درباره دلیل استعفایش مسأله بیماری خود را مطرح کرده و گفته بود: قرار است از ابتدای اردیبهشت‌ماه به‌ علت بیماری در بیمارستان بستری شوم. آنچه منجر به طرح موضوع استعفا شد، مسأله‌ای خارج از اراده من و مبتنی بر تقدیر الهی است. حدود یک ماه و نیم قبل بر اساس اعلام پزشکان معالج، مبتلا به بیماری شدم که هم مرحله درمان سخت و هم مرحله بعد از درمان طویل المدت است، از این رو به‌ناچار استعفا را مطرح کردم و از شورا خواهش می‌کنم عذر من را بپذیرند. اما روزنامه شرق درباره این استعفا نوشته بود: می‌گوید برنامه برج میلاد، یک سناریوی از پیش طراحی‌شده بود که فرد مزبور هم شناسایی شده است. این صحبت‌های غلامعی رجایی، مشاور رسانه‌ای محمدعلی نجفی، شهردار مستعفی تهران است که در یکی، دو ماه پایانی از عمر شهرداری نجفی، به مجموعه نیرو‌های او اضافه شده بود. با رجایی درباره پشت پرده‌های استعفای نجفی صحبت کردیم. رجایی نیز تأکید دارد بحث بیماری نجفی علت اصلی استعفای او نبود. ضبط را خاموش کردم، درباره علت‌العلل استعفای نجفی صریح‌تر صحبت کرد که امکان انعکاس آن وجود نداشت. با وجود این حرف و حدیث‌ها درباره علت استعفای نجفی تا مدت‌ها نقل محافل و رسانه‌های خبری شده بود.

عباس آخوندی، وزیر مسکن راه و شهرسازی سابق دولت روحانی که از سال ۹۲ بر صندلی وزارتخانه مهم راه نشسته بود و پایش بار‌ها برای استیضاح و پاسخ به پرسش های نمایندگان به مجلس باز شده، اما به سلامت برگشته بود در مهرماه ۹۷ استعفای خود را تقدیم رئیس جمهور روحانی کرد. دو دلیل اصلی قابل استنباط از نامه استعفای او عبارت بودند از؛

۱- اعلام عجز در ارتباطات روش بازآفرینی شهری مورد نظر رئیس‌جمهور

۲- عدم امکان هماهنگی در ارتباط با سیاست دخالت حداکثری دولت در بازار و روش ساماندهی امور اقتصادی.

آخوندی، یکی از وزرایی بود که هم در مواجهه با مردم و هم با خبرنگاران درگیر حواشی نیز شده بود. اما او روش عبور از استیضاح را خوب بلد بود و در رأی اعتماد گرفتن از مجلس همواره موفق بود. با این حال، استعفای او در پاییز امسال پذیرفته شد و او پس از ترک پست وزارت گهگاهی در روزنامه‌ها یادداشت‌هایی با موضوعات سیاسی و اجتماعی می‌نویسد.

حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت و درمان دولت یازدهم و دوازدهم و مجری طرح تحول سلامت نیز در زمستان سال گذشته استعفای خود را علنی کرد و رئیس جمهور با پذیرش آن سعید نمکی که بعد‌ها جانشین او شد را سرپرست این وزارتخانه کرد. او نیز دلیل استعفای خود را در این بند از استعفانامه اش بدین شرح توضیح داده بود: اعضای محترم هیأت دولت نیز گواهند، در چند سال گذشته تلاش کردم به واسطه ناهماهنگی و خلف وعده‌های مکرر مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور به این مرحله نرسیم. اما آن روال ادامه یافت و حتی دستور‌های مکرر حضرت عالی در سال‌های گذشته (مکاتبات حضرت عالی با سازمان مدیریت به پیوست تقدیم حضور می‌گردد) همچنان مطلع مانده و یا ناقص اجرا شده است و به یقین سلامت هموطنان را در آینده نه چندان دور با چالش‌های فراوان مواجه خواهد نمود؛ لذا ادامه کار را امکان پذیر نمی‌بینم و به ناچار بدین وسیله استعفای خود را از ادامه مسئولیت تقدیم می‌نمایم.

آخرین استعفای پر سر و صدای سال هم مربوط به ظریف وزیر امور خارجه بود؛ استعفایی که پذیرفته نشد و فقط ۶۳ ساعت به طول انجامید. او پس از سفر بشار اسد به ایران و در گلایه از بی خبری وزارت خارجه از این سفر در پستی اینستاگرامی و با این جمله استعفای خود را منتشر کرده بود: از بزرگواری مردم عزیز و دلاور ایران و مسئولین محترم در ۶۷ ماه گذشته بسیار سپاسگزارم. از ناتوانی برای ادامه خدمت و تمام کاستی‌ها و کوتاهی‌ها در دوران خدمت صمیمانه پوزش می‌خواهم. شاد و سربلند باشید. خبر استعفای ظریف به صورت گسترده‌ای و به سرعت به خبر فوری بسیاری از رسانه‌های اثرگذار جهانی تبدیل شد.

سایت «تابناک» با قرار دادن چهار گزینه عباس آخوندی، حسن قاضی زاده هاشمی، محمدجواد ظریف و محمدعلی نجفی از مخاطبان خود خواست تا بهترین استعفای سال ۹۷ را مشخص کنند. منظور از بهترین استعفا در این نظرسنجی، میزان رضایت مخاطبان از استعفای فرد و پذیرفته شدن یا نشدن آن است.

بهترین استعفای سال ۹۷ مربوط به کدام وزیر بود؟

بیشتر بخوانید

۶۴۸۷ نفر از مخاطبان تابناک دراین نظرسنجی شرکت کردند و با ۴۲.۲۱ درصد آرای خود استعفای عباس آخوندی از وزارت راه و شهرسازی را به عنوان بهترین استعفای سال ۹۷ برگزیدند. دومین رای به وزیر امورخارجه محمدجواد ظریف اختصاص یافت که ۳۰.۹۴ درصد از کاربران به آن رای داده بودند.
استعفای حسن قاضی زاده هاشمی از وزارت بهداشت با ۱۵.۸۵ درصد و استعفای محمدعلی نجفی از شهرداری تهران با ۱۱.۰۱ درصد در رده‌های سوم و چهارم این نظرسنجی قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۹
بهترین ولذتبخش ترین استعفا استعفای ظریف بودبود حیف که همش فیلم بود وسرانجامی نداشت !!!
همه منتظربودیم استعفای ظریف واقعی باشه افسوس که نیود !!!!
بهترين استعفا اوني بود كه انجام نشد
میتوانست استعفای ظریف باشد ولی خیلی بد تمام شد حتی ۱روز طول نکشید
آخوندی بدترین ظریف که معلوم نبود قهر بچه گانه کرد
زوار دولت در رفت استعفا دهد سنگین تر است
تابناک محترم سلا م،لطفا در خصوص مصوبه سیاسی اخر سال 97دولت در خصوص انتصاب نیروهای قراردادی کار معین به پستهای حساس مدیریتی از مدیرکل تا سطح معاون وزیر و معاون رییس جمهور مطلب کار کنید..دولت بدینوسیله نیروهای سیاسی غیر کارشناس را که با لابی ونفوذ وارد دستگاههای دولتی کرده پست مدیرکلی و ...میگمارد که این کار باعث دلسردی نخبگان و کارکنان دولت میگردد که با ازمون وارد دولت شده اند و در مسیر ارتقا شغلی برای همیشه متوقفخواهند شد زیرا با بکارگیری نیروی سیاسی قراردادی توسط دولت دراینده کلیه پستهای مدیریتی پایه میانی و ارشد بدنه دولت به این نیروها واگذار میشود که تیر خلاص به بدنه مدیریتی کشور و موجب خروج نخبگان از دولت خواهد گردید که میتوان از ان سونامی مدیریتی سالهای اینده یاد کرد.
با تشکر از ادمین. و حیف که زودتر در جریان نظر سنجی قرار نگرفتم نه من بلکه همه همکاران. بدون شک اگر مشکلات اقتصادی را کنار بگذاریم بزرگترین مشکل کشور مشکلاتیست که در زمینه سلامتی در همه ابعاد آن وجود دارد. شاید مردم فعلا از وجود آنها بی اطلاع باشند ولی بزودی متوجه می شوند. نابود کردن بخش بهداشت و تبدیل آن به موتور ارجاع درمان - بی ارزش کردن بیمه درمان - بدهکار و در اصل ورشکست شدن دانشگاههای ع پ - قطع بودجه طرحهای بهداشتی و پیشگیری از بیماریها - عدم انجام طرحهای مصوب خود نظام سلامت - بازگشت بیماریهای عفونی پس از نیم قرن و افزایش میزان بیماریهای غیر واگیر - به هم خوردن نرم جمعیت - افزایش سوانح و حوادث - کاهش امید به زندگی(اینی که الان وجود داره حاصل برنامه های قبلیه ، حاصل کار دکتر را باید چند سال دیگر دید) و... و فقط و فقط ایجاد تبعیض شدید در گروه علوم پزشکی و پر کردن جیب...
حالا نمره 20 را باید به کی داد؟
این طرح باید طرح تحول جیب پزشکان نام گذاری میشد نه تحول سلامت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست