بازدید 1876

افزایش چشمگیر هزینه نظامی در بودجه پیشنهادی ترامپ

دولت ترامپ روز دوشنبه یک پیشنهاد بودجه‌ ارائه می‌دهد که خواستار ۷۵۰ میلیارد دلار برای بودجه دفاعی سال آتی خواهد شد. بودجه دفاعی سال مالی ۲۰۱۸ حدود ۷۰۰ میلیارد دلار تصویب شده بود.
کد خبر: ۸۸۴۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷ 09 March 2019

دولت ترامپ روز دوشنبه یک پیشنهاد بودجه‌ ارائه می‌دهد که خواستار ۷۵۰ میلیارد دلار برای بودجه دفاعی سال آتی خواهد شد. بودجه دفاعی سال مالی ۲۰۱۸ حدود ۷۰۰ میلیارد دلار تصویب شده بود.

به گزارش ایسنا، دو مقام ارشد دولت به پایگاه آکسیوس گفتند، این رقم پیشنهادی به دونالد ترامپ اجازه می‌دهد تا افزایش مورد نظرش را داشته باشد اما باید توجه داشت که این تنها درخواست اولیه دولت از کنگره است و مطمئنا مسیر خودش را می‌پیماید. این بودجه باید در مجلس نمایندگان آمریکا تحت کنترل دموکرات‌ها مورد بررسی قرار بگیرد. اما دولت سعی خواهد کرد که دموکرات‌ها را تحت فشار قرار دهد، در حالی که فرض بر این نیست که یک معامله بودجه با پول بیشتری صورت بگیرد.

نکته اینجاست که این اولین بودجه دوران ترامپ خواهد بود که کل هزینه‌ها را طبق قانون بودجه سال ۲۰۱۱ تصویب نخواهد کرد و بعد از آن با معامله با کنگره لغو خواهد شد. به همین دلیل است که دولت تلاش دارد تا با استفاده از تاکتیک‌های بودجه، به رقم دفاعی مورد نظر ترامپ برسد که محدودیت‌های هزینه را حفظ کند.

مقام‌های رسمی دولت بحث می‌کنند که این استراتژی به آنها کمک می‌کند تا از دموکرات‌های مجلس استفاده کنند، زیرا هیچ مشکلی برای جمهوری‌خواهان برای از بین بردن محدودیت‌های هزینه برای دریافت آنچه آنها می‌خواهند وجود ندارد. دموکرات‌ها در گذشته بودجه نظامی بیشتر در ازای هزینه‌کرد داخلی بالاتر پیشنهاد می‌دانند و این انگیزه برای شکستن محدودیت‌های هزینه بود.

از جمله جزئیات این بودجه این است که در مجموع ۷۵۰ میلیارد دلار برای بودجه دفاعی پیشنهاد خواهد داد که چندین میلیارد دلار بیش از سال گذشته است. پیشنهادهای بودجه کاخ سفید همواره آغازگر پیشنهاداتی به کنگره بوده است که بودجه و لوایح هزینه‌کرد خودش را نگارش می‌کند. اما دولت ترامپ در حال ارسال سیگنالی قدرتمند درباره چگونگی معامله با دموکرات‌هاست و اینکه چطور می‌خواهد از سیاست‌های جمهوری‌خواهان قدیمی برای رسیدن به اهدافش فاصله بگیرد.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل