بازدید 2012

ساخت خوابگاه متأهلی، آسان نیست

کد خبر: ۸۷۳۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷ 28 January 2019

منصور غلامی گفت: امروز اجاره بهای مسکن بالا رفته و تهیه مسکن برای آن‌ها دشوار به همین دلیل متقاضی خوابگاه در داخل دانشگاه زیاد شده است.

به گزارش دانشجو، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیرامون وضعیت خوابگاه‌های متاهلی گفت: تمام تلاش ما این است که خوابگاه‌های متاهلی را در دانشگاه‌ها توسعه بدهیم. در قانون بودجه هم این موضوع دیده شده، اما نه به این شکل که بودجه‌ای برای ساخت این خوابگاه‌ها در نظر گرفته شده باشد بلکه برای اینکه به این مسئله رسیدگی شود.

وی افزود: رسیدگی به این موضوع بسیار دشوار است چرا که برای مثال در قانون ردیف بودجه این گونه دیده شده است که دانشگاه‌ها برای ساخت خوابگاه‌ها باید وام بگیرند و صندوق‌ها بودجه وام را از خیرین تامین کنند به همین دلیل پروسه آسانی برای توسعه خوابگاه‌ها در پیش رو نیست.

غلامی گفت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دکتری اکثرا یا ازدواج کرده و یا در سن ازدواج هستند، این چیزی است که ما خود به آن تشویق‌شان می‌کنیم، اما اینکه دانشگاه‌ها با کمبود ارائه خدمات برای این دانشجویان روبرو باشند امری طبیعی است.

وزیر علوم ادامه داد: در گذشته اجاره بهای مسکن برای خانواده و زوجین کمتر بود و دانشجویانی که ازدواج کرده بودند به راحتی می‌توانستند مسکنی برای خود تهیه کنند، اما امروز اجاره بهای مسکن بالا رفته و تهیه مسکن برای آن‌ها دشوار به همین دلیل متقاضی خوابگاه در داخل دانشگاه زیاد شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
آخرین اخبار
وب گردی