بازدید 5710

۵ دلیل برای مقایسه قیمت‌های بلیط هواپیما

کد خبر: ۸۵۵۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 28 November 2018

زمانی که تصمیم به سفر می‌گیریم، اولین سوالی که پیش می‌آید روشی است که برای رسیدن به مقصد باید انتخاب کنیم. علاوه بر زمان کمتر سفر با هواپیما، آمارها نشان می‌دهند که سفر هوایی کمترین ریسک را نیز دارد. در این مرحله عامل تعیین‌کننده روش سفر، قیمت است.

به گزارش تابناک، قیمت بلیط هواپیما نسبت به بلیط اتوبوس یا قطار از نوسان بیشتری برخوردار است. بنابراین مقایسه قیمت‌ها پیش از خرید بلیط هواپیما منطقی به نظر می‌رسد. چرا که به دلایل مختلف ممکن است یک بلیط را با نرخ‌های مختلفی پیدا کنیم. بهترین ابزار برای این کار ابرجستجوگرها هستند. یک نمونه از این سرویس‌ها که در ایران فعالیت می‌کند «ویگو» است.

رزرو بلیط هواپیما با ویگو با سرعت بیشتری امکان‌پذیر است. چرا که آژانس‌ها و هواپیمایی‌های مختلفی که پرواز مورد نظر شما را نمایش می‌دهند لیست می‌کند تا به راحتی با یک مقایسه، بهترین قیمت را از میان آنها پیدا کنید. در ادامه به دلایل اختلاف قیمت پروازها می‌پردازیم.

زمان باقیمانده تا پرواز

اگر برنامه سفر شما از چند ماه پیش از سفر مشخص است، بهتر است یک جستجو برای پرواز مورد نظرتان انجام دهید. شرکت‌های هواپیمایی گاهی از چندماه پیش از پرواز برای صندلی‌های مختلف خود در یک پرواز نرخ‌های مختلفی تعریف می‌کنند. پس از پر شدن هر قیمت، قیمت بالاتر باز می‌شود. این موضوع با کلاس اقتصادی و درجه یک و بیزنس متفاوت است.

پروموشن شرکتها

به دلایل مختلف مثل سالگرد تاسیس یا افزودن سرویسی جدید، ممکن است شرکت‌های مختلف آفرهای ویژه‌ای ارائه کنند. بنابراین ممکن است در یک مسیر و یک پرواز خاص، قیمت‌های یک شرکت بسیار کمتر از دیگر شرکت‌ها باشد.

رقابت

رقابت بین شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌ها در همه جای جهان یکی از عوامل کاهش قیمت‌هاست. زمانی که یک مسیر پروازی جدید توسط یک شرکت تعریف می‌شود، ممکن است نرخ خود را کاهش دهد. بنابراین شرکت‌های دیگر برای اینکه سهم خود را از دست ندهند سعی می‌کنند تا حد امکان قیمت خود را کاهش دهند.

سهمیه چارتری

گاهی آژانس‌های مسافرتی برای اینکه بتوانند مدیریت بهتری روی فروش بلیط هواپیما داشته باشند، تعدادی از صندلی‌های یک پرواز را پیش‌خرید می‌کنند و با توجه به ظرفیت باقیمانده، زمان باقیمانده تا پرواز و درخواست مسافران، قیمت‌ها را تغییر می‌دهند. در این حالت ممکن است یک آژانس تمام بلیط‌های چارتری خود را به فروش برساند و فقط به شما نرخ سیستمی را نمایش دهد. در حالی که شرکتی دیگر همچنان موجودی بلیط چارتری دارد. بهترین کار در این حالت مقایسه نرخ همه شرکت‌هاست.

رویدادها

شهرهای بزرگ معمولاً برای جذب هر چه بیشتر گردشگر، رویدادهای مختلفی را برگزار می‌کنند. از نمایشگاه‌ها و همایش‌ها تا جشنواره‌های خرید در فصل‌هایی کم‌سفر. آژانس‌هایی که تمرکز خاصی روی یک مسیر دارند، معمولاً برای اینگونه رویدادها تخفیف‌های ویژه می‌دهند و نرخی پایین‌تر ارائه می‌کنند.

با توجه به دلایل بالا برای پیدا کردن پایین‌ترین نرخ پرواز در هر مسیر، جستجو و مقایسه بهترین کار است. ابرجستجوگرهایی مثل ویگو به شما کمک می‌کنند تا این کار را با سرعت بیشتری انجام دهید و بهترین نتیجه را به دست آورید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
آخرین اخبار
وب گردی