بازدید 4915

بررسی‌گزینه‌ها درآمریکا برای‌واکنش به قتل خاشقجی

کد خبر: ۸۴۷۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵ 30 October 2018

سخنگوی کاخ سفید در خصوص واکنش احتمالی دولت آمریکا به قتل روزنامه نگار و منتقد برجسته سعودی، گفت که مقامات واشنگتن در حال سبک سنگین کردن گزینه های مختلف هستند.

به گزارش مهر به نقل از سی اِن اِن، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی با پرسش یکی از خبرنگاران در مورد واکنش احتمالی دولت آمریکا به قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقد برجسته سعودی روبرو شد.

وی در پاسخ به این پرسش تصریح کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته با «جینا هاسپل» مدیر «سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا» (سیا) که به ترکیه سفر کرده بود، دیدار و گفتگو کرد.

سندرز در ادامه گفت که اطلاعات گردآوری شده و دولت هم اکنون «در حال سبک سنگین کردن گزینه های مختلف» برای واکنش به این ماجرا است.

وی در این باره گفت: «دولت [آمریکا] در حال بررسی این موضوع است که بر مبنای اطلاعات و گزارشاتی که رئیس جمهور هفته گذشته دریافت کرده است، چه واکنشی نشان دهد».

سندرز از تأیید اینکه هاسپل به نوار صوتی که به ادعای مقامات ترکیه اثبات کننده این قتل فجیع است گوش داده، خودداری کرد.

گفتنی است که جمال خاشقجی روز دوم اکتبر پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شده است. مقامات ریاض به رغم چندین هفته اظهار بی اطلاعی از سرنوشت خاشقجی، شنبه هفته گذشته ادعا کردند که این روزنامه نگار سعودی در یک درگیری در داخل کنسولگری جان خود را از دست داده است.

ادعای مرگ تصادفی خاشقجی در یک درگیری از سوی پادشاهی عربستان با اعتراض و انتقادهای بین المللی روبرو شد و به این گمان قوت بخشید که تمام این ادعاها برای سرپوش گذاردن بر مسئولیت مستقیم ولیعهد عربستان در این ماجرا مطرح شده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی