بازدید 2447

استولتنبرگ: آمریکا به آی‌ان‌اف متعهد بوده، مشکل روسیه است

دبیرکل ناتو امروز (چهارشنبه) در واکنش به تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان کنترل تسلیحات (آی ان اف) گفت، ایالات متحده کاملا با این معاهده دهه ۸۰ میلادی مطابق است اما روسیه همچنان به نقض آن اقدام می‌کند.
کد خبر: ۸۴۵۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱ 24 October 2018

دبیرکل ناتو امروز (چهارشنبه) در واکنش به تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان کنترل تسلیحات (آی ان اف) گفت، ایالات متحده کاملا با این معاهده دهه ۸۰ میلادی مطابق است اما روسیه همچنان به نقض آن اقدام می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در کنفرانسی خبری گفت: تمامی متحدان توافق دارند که ایالات متحده کاملا پایبند است... مشکل رفتار روسیه است.  

استولتنبرگ همچنین تاکید کرد، انتظار نمی‌رود که متحدان ناتو در واکنش به آنچه غرب عهدشکنی روسیه در پیمان کنترل تسلیحاتی آی‌ان‌اف می‌نامند، تعداد بیشتری تسلیحات هسته‌ای در اروپا مستقر کنند. دبیرکل ناتو گفت: پیش‌بینی نمی‌کنم که متحدان اروپایی در واکنش، اقدام به استقرار تسلیحات هسته‌ای بیشتر کنند.

وی افزود: ائتلاف ناتو نمی‌خواهد شاهد مسابقه تسلیحاتی دیگری باشد اما این اهمیت دارد که سرپیچی های روسیه در این معاهده مد نظر قرار گیرد. ما جنگ سرد دیگری نمی خواهیم مسابقه تسلیحاتی دیگری نمی‌خواهیم بنابراین عمیقا باور داریم که مورد نظر قرار دادن نگرانی‌های دیرین ما درباره موشک‌های جدید ضروری است. روسیه باید معاهده آی ان اف را به شکلی شفاف و قابل تایید اجرا کند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که روسیه و آمریکا بتوانند راهی برای حفظ معاهده جدید کاهش تسلیحات استراتژیک یا استارت پس از ۲۰۲۱ پیدا کنند.

دبیرکل ناتو گفت: ما به اینکه در مساله کنترل سلاح باید تعادل باشد، معتقدیم بنابراین از  مذاکرات جدید میان آمریکا و روسیه درباره استارت و حفظ آن پس از ۲۰۲۱ استقبال می‌کنیم. امیدوارم آنها راهی برای این مهم بیابند چرا که کنترل سلاح راهی برای ممانعت از یک مسابقه تسلیحاتی جدید است.  


 

استولتنبرگ همچنین گفت که مذاکرات برای برگزاری نشست شورای روسیه - ناتو در جریان است اما تاریخ دقیق این نشست تعیین نشده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اوایل هفته با ابراز تمایل نسبت به خروج از پیمان قوای هسته‌ای میان برد (آی‌ان‌اف) که سه دهه پیش به امضای رونالد ریگان، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا و میخائیل گورباچف، آخرین رهبر شوروی رسید، تنش‌هایی را در جهان به وجود آورد.

ترامپ در توضیح تصمیمش به خبرنگاران مدعی شد روسیه "به روح این توافق یا خود توافق وفادار نیست." او با اشاره به ذخایر هسته‌ای آمریکا افزود: تا زمانی که مردم در این رابطه به هوشیاری برسند، ما به تقویت خودمان می‌پردازیم. این کار باید سال‌ها پیش انجام می‌شد. این برای همگان تهدید است و شامل چین است و شامل روسیه است. در واقع شامل هر کس دیگری است که می‌خواهد این بازی را بکند. شما نمی‌توانید این کار را انجام دهید. شما نمی‌توانید وارد چنین بازی‌ای شوید. تا زمانی که آنها زیرک شوند، هیچکس وجود نخواهد داشت که بتواند نزدیک ما هم باشد و رقابت کند.

با این حال یک مقام ارشد روسیه هشدار داده است واشنگتن در حال افزایش نقش تسلیحات هسته‌ای در برنامه‌ریزی نظامی خود است و آن را بخشی از کمپین دولت ترامپ برای تضمین برتری نظامی آمریکا بر مابقی جهان دانست. او همچنین اتهام‌زنی آمریکا مبنی بر اینکه مسکو پیمان تسلیحاتی آی‌ان‌اف‌ را نقض کرده است، رد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی