بازدید 3129

دستگیری باند هکرهای میلیاردی در شیراز

کد خبر: ۸۳۵۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳ 18 September 2018

فرمانده انتظامی استان با اشاره به دستگیری یک باند هک سایبری، گفت: اعضای این باند به سرقت 5000 حساب بانکی و برداشت غیر مجاز 20 میلیارد ریال در شیراز اعتراف کردند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس فارس، سردار احمدعلی گودرزی بیان کرد: با ارجاع طرح شکایت توسط چند نفر از شهروندان شیرازی با موضوع برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان فارس قرار گرفت.

وی با اشاره به جزئیات این سرقت‌های اینترنتی، یادآور شد: شیوه این باند به این صورت بود که کاربر با نصب یک برنامه با موضوع "پرداخت مبلغ یک هزار تومان" به درگاه جعلی سایت مذکور هدایت و به محض ورود اطلاعات، کلیه مشخصات حسابش، سرقت و از اطلاعات آن ها برای برداشت‌های غیر مجاز استفاده می‌شده است.

این مقام انتظامی گفت: سرانجام با انجام تحقیقات فنی و تخصصی و بدست آوردن سرنخ هایی از سرقت، کارشناسان پلیس فتا، هر 5 نفر از اعضای این باند هک سایبری را شناسایی و در یک عملیات منسجم و هماهنگ، آنها را دستگیر کردند.

گودرزی خاطر نشان کرد: این سارقان در بازجویی های فنی و تخصصی، اذعان داشتند که در فضای مجازی اقدام به سرقت 5000 حساب بانکی و برداشت غیرمجاز 20 میلیارد ریال از حساب شهروندان کرده‌اند.متهمان این پرونده پس از سرقت اطلاعات بانکی اقدام به خرید بلیط چارتر هواپیما، تجهیزات رایانه‌ای و مخابراتی می‌کردند.

وی از شهروندان خواست که از ثبت نام در شبکه های اجتماعی که هویت سازنده آن مجهول است خودداری کرده و اطلاعات شخصی و مهم خود را تنها در سایت ها معتبر ثبت کنند و در صورت بروز هر گونه مشکل آن را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش فوریت های پلیسی و یا شماره تلفن0712183915 اطلاع رسانی کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر