بازدید 7924

لاشه هواپیمای روسی پیدا شد

کد خبر: ۸۳۵۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷ 18 September 2018

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که لاشه هواپیمای تجسسی ایل-20 که بامداد امروز چهارشنبه سرنگون شده بود در دریای مدیترانه پیدا شد.

به گزارش ایرنا، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: لاشه هواپیمای ایل-20 و بقایای اجساد شماری از سرنشینان هواپیما به یک کشتی روسی در دریای مدیترانه منتقل شد.

هواپیما در 27 کیلومتری ساحل منطقه بانیاس در استان لاذقیه سوریه در دریای مدیترانه سقوط کرده است.
به گزارش ایرنا، بامداد امروز اعلام شد که ارتباط پایگاه نظامی'حمیمیم' با یک فروند هواپیمای شناسایی از نوع IL-20 قطع شده است.

ارتباط این هواپیما در ساعت 23 به وقت مسکو هنگام بازگشت به پایگاه نظامی حمیمیم و از فاصله 35 کیلومتری سواحل سوریه قطع شد و هنگام قطع ارتباط با این هواپیما، چهار جنگنده F-16 درحال بمباران لاذقیه بودند و رادارهای وزارت دفاع رسویه شلیک موشک از ناو فرانسوی مستقر دراین منطقه را نیز ثبت کردند.

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه، رهگیری جنگنده های رژیم صهیونیستی را اقدامی خصمانه و غیرمسئولانه خواند که باعث شد هواپیمای روسی مورد هدف موشک اس-200 پدافند هوایی سوریه قرار بگیرد و 15 تن از سرنشینان آن کشته شوند.

روسیه در بیانیه ای پاسخ دادن به این اقدام اسرائیل را حق خود دانسته است.

در همین حال به گزارش شبکه روسیه24، سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه امروز تلفنی با آویگدور لیبرمان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این باره گفت و گو کرد.

از کرملین نیز خبر می رسد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بابت سرنگونی هواپیمای تجسسی روسیه در مدیترانه ابراز تاسف کرده و به بازماندگان قربانیان این حمله تسلیت گفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل