بازدید 3865
۲

پکن: تعرفه‌های جدید آمریکا را بی پاسخ نخواهیم گذاشت

چین اعلام کرد اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در اعمال تعرفه‌های جدید بر کالاهای چینی را تلافی می‌کند.
کد خبر: ۸۳۵۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶ 18 September 2018

پکن: تعرفه‌های جدید آمریکا را بی پاسخ نخواهیم گذاشتچین اعلام کرد اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در اعمال تعرفه‌های جدید بر کالاهای چینی را تلافی می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی» و به نقل از رویترز، وزارت بازرگانی چین امروز سه شنبه در بیانیه‌ای افزایش 10 درصدی تعرفه‎‌ها از سوی آمریکا بر روی 200 میلیارد دلار کالای وارداتی چین را محکوم کرد و گفت این اقدام قطعا بدون پاسخ نخواهد ماند؛ این واکنش می‌تواند به افزایش تنش‌ها و اعمال تعرفه بر روی همه کالاهای چینی منجر شود.

این بیانیه ساعاتی پس از تصمیم ترامپ برای اعمال تعرفه‌های جدید منتشرشد.

ترامپ در آخرین ساعات کاری روز دوشنبه اعلام کرد، امروز پس از بسته شدن بازارهای مالی در چین ما خبر جدیدی را اعلام خواهیم کرد که پول زیادی را به خزانه ما سرازیر خواهد کرد.

پکن: تعرفه‌های جدید آمریکا را بی پاسخ نخواهیم گذاشت

تعرفه‌های شامل ۶ هزار محصول مختلف چینی از جمله تجهیزات الکترونیکی و تجهیزات اینترنتی و همچنین محصولات مصرفی از جمله مبلمان و لوازم خانگی برقی، محصولات ساختمانی و تولیدات کشاورزی می‌شود.

به گفته گائو فنگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، «اقدام جدید ایالات متحده فضای مذکرات را مسموم کرده است.»

وی افزود، «چین همواره به ادامه گفتگو بر اساس جایگاه برابر، صداقت و احترام به عنوان تنها راه حل این تنش‌ها تاکید داشته است. اما این بار، هیچ یک از اقدامات ایالات متحده نشانی از صداقت یا نیت خوب ندارد.»

وی از اظهار نظر در مورد واکنش‌های احتمالی کشورش خودداری نمود و گفت تصمیم صحیح نیازمند بررسی کامل شرایط است.

ترامپ دوشنبه هشدار داده بود که اگر چین تدابیر تلافی جویانه‌ای را علیه کشاورزان یا صنعتگران ایالات متحده اتخاذ کند، به سرعت فاز سوم تعرفه‌ها علیه پکن را آغاز خواهد کرد.

این اقدام شامل تعرفه های جدید بر روی 267 میلیارد دلار واردات کالاهای چینی می‌شود.

ماه گذشته، پکن نیز فهرستی از تعرفه‌های جدید بر روی حدود 60 میلیارد دلار کالای وارداتی آمریکایی را منتشر کرد.

این تعرفه‌ها که شامل گاز مایع (ال ان جی) و برخی از انواع هواپیماها می‌شد برای مقابله با اقدامات احتمالی ترامپ و وضع تعرفه‌های جدید تهیه شده بود.

به عقیده رنه مو، تحلیگر موسسه دیلی فارکس، چین آنقدرها هم در برابر اقدامات آمریکا دست بسته نیست و ابزارهای زیادی برای تلافی در اختیار دارد.

وی گف، « چین می‌تواند از طریق افزایش تعرفه بر کالاهای موجود آمریکایی یا اعمال سیاست‌های سختگیرانه‌ بر کالاهای جدید آمریکایی اقدامات اخیر واشنگتن را تا حدی تلافی کند.»

این تحلیل‌گر‌ برجسته اذعان کرد کاهش بیش از پیش ارزش یوآن نیز می‌تواند ابزار نیرومند دیگری برای کاهش اثرات تحریم بر چین باشد.

وی افزود، «در نهایت، پکن می‌تواند با اعمال فشار بر روی شرکت‌های آمریکایی حاضر در کشورش واشنگتن را وادار به تغییر موضع کند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
هر وقت ایران جواب داد شماها هم جواب خواهید داد.
امریکا کماکان بر چین تعرفه وضع خواهد کرد و اینقدر روسیه را تحریم خواهد کرد که بعدا بتواند سر ایران و سوریه و منافع اسرائیل در منطقه بر سر برداشتن تعرفه و تحریم معامله کند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی