بازدید 2079

۲۶ عضو داعش در کابل بازداشت شدند

اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که یک تیم 26 نفری گروه داعش را که برای عملیات تروریستی علیه آیین ها و دسته های عزاداری محرم وارد کابل پایتخت این کشور شده بودند را دستگیر کرده اند.
کد خبر: ۸۳۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹ 18 September 2018

اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که یک تیم 26 نفری گروه داعش را که برای عملیات تروریستی علیه آیین ها و دسته های عزاداری محرم وارد کابل پایتخت این کشور شده بودند را دستگیر کرده اند.

به گزارش ایرنا، این اداره روز سه شنبه با انتشار اطلاعیه ای گزارش داد که این افراد بتازگی وارد کابل شده اند و در بازجویی های اولیه اعتراف کرده اند که تحت فرماندهی فردی به نام عبدالله قصد انجام حمله به مراسم عاشورا داشتند.

مراسم عزاداری های محرم در افغانستان طی سنوات گذشته بارها هدف حملات انتحاری اعضای داعش قرار گرفته و همواره تلفات سنگینی برجای گذاشته است و امسال این آیین ها با تدابیر شدیدتر و با استفاده از مشارکت مردم ، تأمین امنیت می شوند.

امروز همچنین منابع خبری افغانستان گزارش دادند که بر اثر حمله گروه طالبان در شهرستان «پشت رود» در استان «فراه» به یک پاسگاه نیروهای پلیس ، هشت تن از نیروهای دولتی کشته شدند.

«شهلا ابوبکر» عضو شورای استانی فراه روز سه شنبه به رسانه های این کشور گفت که بعد از ظهر دیروز این حمله طالبان به پاسگاه منطقه «گجگین» شهرستان پشت رود انجام شده است.

دیشب در شهر کابل در حوزه دهم در منطقه چهار راهی «سرسبزی» حدود ساعت 22 بمبی صوتی منفجر شد که به گفته معاون سخنگوی وزارت کشور افغانستان تلفاتی در پی نداشته است اما برخی کارشناسان امنیتی معتقدند این نوع انفجارها می تواند نوعی مقدمه برای جمع کردن مردم برای انفجارانتحاری دوم باشد.

امروز همچنین از استان جنوبی افغانستان خبر رسید که بین نیروهای دولتی و افراد طالبان درگیرهای شدیدی رخ داده و نیروهای دولت در منطقه «چاه انجیر» در شهرستان «نادعلی» موفق شدند این منطقه را که طی دو سال گذشته تحت سلطه طالبان بود دوباره به تصرف خود درآورند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار