بازدید 3854

مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا در آستانه محاکمه

کد خبر: ۸۳۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۶ 18 September 2018

دادستان های عضو تیم «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا از یک قاضی فدرال درخواست کردند تا تاریخی برای محاکمه «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی اسبق دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده تعیین کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، دادستان های تیم مولر و وکلای فلین پیشنهاد داده اند که محاکمه مشاور امنیت ملی سابق ترامپ 28 نوامبر (هفتم آذر ماه) برگزار شود.

فلین دسامبر سال گذشته اعتراف کرد که درباره ارتباطاتش با روس ها و ترکیه به اداره تحقیقات فدرال (اف.بی.آی) دروغ گفته است. وی همچنین اعلام کرد که با تیم مولر همکاری خواهد کرد. او فوریه 2017 از سمتش برکنار شد.

ارتباط ستاد انتخاباتی ترامپ با روس ها مهمترین پرونده ای است که دامن دولت آمریکا را گرفته و شماری از اطرافیان رئیس جمهوری در دادگاه محکوم شده اند.

تاکنون در مهمترین بخش از این پرونده «پال مانافورت» رئیس سابق ستاد ترامپ در دادگاهی در ویرجینیا به کلاهبرداری بانکی و فرار مالیاتی متهم شده است. او در دادگاهی در واشنگتن نیز به یک فقره توطئه علیه آمریکا و یک فقره تلاش برای کارشکنی در اجرای قانون اعتراف کرد.

تحقیقات مولر بر ریاست جمهوری ترامپ سایه انداخته است. در این میان اعترافات مانافورت ضربه ای شدید به ترامپ در آستانه انتخابات میان دوره ای در ششم نوامبر (15 آبان) به شمار می آید.

«مایکل کوهن» وکیل سابق ترامپ هم ماه گذشته به تخلف مالیاتی و زیر پا گذاشتن قوانین مالی با هماهنگی ترامپ و به نفع وی اعتراف کرد. کوهن گفته که به دو بازیگر فیلم های مستجن که ترامپ با آنها رابطه داشته، حق السکوت داده است.

همچنین هفته گذشته دادگاهی در واشنگتن «جورج پاپادوپولوس» یکی از دستیاران دوران انتخابات ترامپ را به جرم دروغگویی به ماموران پرونده تحقیقات تبانی ستاد ترامپ و روسیه، به 14 روز زندان محکوم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل