بازدید 3673

احضار نامزد دیوان عالی آمریکا برای اتهام جنسی

کد خبر: ۸۳۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۸ 18 September 2018

«برت کاوانا» نامزد عضویت در دیوان عالی آمریکا و زنی که وی را به آزار جنسی در سال 1982 متهم کرده است، دوشنبه آینده برای ادای شهادت به سنا می روند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ، کاوانا را نامزد عضویت در دیوان عالی کرده اما افشاگری «کریستین بلیسی فورد» روان شناس و استاد دانشگاه پالو آلتوی کالیفرنیا روند بررسی و تایید عضویت در کمیته قضایی سنا را مختل کرده است.

«چاگ گریسلی» رئیس این کمیته اعلام کرده که جلسه بررسی عضویت برت متوقف شده و روز دوشنبه او و 'فورد' برای شهادت در مورد اتهام جدید به کمیته قضایی سنا می روند.

گریسلی اظهار داشت: هر گاه فردی مثل 'فورد' پیشقدم شود باید صدای او را شنید.

پیش از اظهارات گریسلی، کاخ سفید اعلام کرده بود: کاوانا آماده حضور در جلسه شهادتی است بتواند در آن این اتهامات نادرست را از نام خود پاک کند.

دموکرات ها با عضویت کاوانا در دیوان عالی به شدت مخالف بودند و پس از اتهامات فورد خواستار تعویق جلسه رای گیری درباره عضویت وی شدند.

جمهوریخواهان که اکثریت کرسی‌های سنای آمریکا را در اختیار دارند، درتلاشند تا انتهای ماه جاری میلادی، برای عضویت کاوانا در دیوان عالی این کشور رای‌گیری کنند.

وی قرار است جایگزین «آنتونی کندی» یکی از 9 قاضی این دیوان شود که به تازگی از سمت خود کناره‌گیری کرده بود.
درصورت موافقت سنا با عضویت کاوانا، وی دومین فردی خواهد بود که با پیشنهاد ترامپ به عضویت دیوان عالی درمی آید و این موجب تقویت جناح دولت کنونی در جایگاه قضایی این کشور خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر