بازدید 14872
صعود دوباره قرمز‌ها به نیمه نهایی لیگ قهرمانان، با حذف غول چندصدمیلیون دلاری قطری ها؛

زلزله پرسپولیس، پنجره های آسیا را شکست/رکورد جدید برانکو با نیمکت خالی

سرخ پوشان ایران امشب در استادیوم آزادی و با کمک 90هزار هوادار، بازی یک بر صفر باخته را در نیمه دوم با نمایش توفانی زیر و رو کردند و با سه گل پیاپی، تیم پرستاره و چندصدمیلیاردی و شکست ناپذیر قطری ها را که برای رکورد دهمین برد مستمر به تهران آمده بودند، شکست داده و به نیمه نهایی لیگ قهرمانان راه یافتند. برانکو نخستین مربی شاغل در فوتبال ایران شد که دو بار پیاپی تیمش را به جمع چهار قدرت نخست آسیا می رساند.
کد خبر: ۸۳۴۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲ 17 September 2018

پرسپولیس با خلق یک شگفتی تاریخی و با نیمکت خالی، با پیروزی سه بر یک مقابل تیم پرستاره الدحیل قطر به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ امروز (دوشنبه) پرسپولیس و الدحیل در چهارچوب مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم رفتند. این دیدار در نهایت با پیروزی سه بر یک پرسپولیس به پایان رسید و این تیم در مجموع با نتیجه ۳ بر ۲ به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. گل‌های پرسپولیس را در این دیدار سید جلال حسینی، سلطان بریک (گل به خودی) و گادوین منشا به ثمر رساندند و کریم بوضیاف تک گل الدحیل را وارد دروازه پرسپولیس کرد.

زلزله پرسپولیس، پنجره های آسیا را شکست/رکورد جدید برانکو با نیمکت خالی

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، حسین ماهینی (شایان مصلح - 67)، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، امید عالیشاه، بشار رسن (آدام همتی - 88)، گادوین منشا (احسان علوان‌زاده 5+90) و علی علیپور.

ترکیب الدحیل:امین لکانته، محمد موسی، لوکاس مندز، لوئیز جونیور (عصیم مادیبور - 26)، نام تای‌هی، کریم بوضیاف، بسام الراوی، سلطان حسین البراکی، الموئز علی (یوسف العربی - 85)، مراد ناجی حسین و ادمیلسون جونیور سیلوا.

در این بازی، گادوین منشا مهاجم حرفه ای سرخ های تهران، با خونسردی خود تمام هشتاد هزار تن حاضر در استادیوم آزادی را با توپ آخر به سمت دروازه برد؛ یک گل تاریخی، با یک نمایش غیر قابل فراموش. جواهر سیاه پرسپولیس که در این فصل کمترین فرصت حضور در زمین را به دست آورده، در این جدال نشان داد از چه توانایی برخوردار است. حفظ توپ دیدنی و نمایشی باورنکردنی مقابل ستاره‌های گرانقیمت الدحیل قطر و در نهایت ثبت گل صعود.

قفل دروازه الدحیل سرانجام در نیمه دوم شکست و سیدجلال حسینی موفق شد با جایگیری درست و ضربه ای فوق العاده دروازه لکونته را باز کند. این گل در حالی به ثمر رسید که قرمزها برای صعود هنوز به دو گل دیگر احتیاج دارند. نکته جالب این که آخرین گل سرخ ها پیش از این گل را هم سیدجلال به ثمر رسانده بود.در بازی برگشت مقابل الجزیره، سیدجلال حسینی در وقت های اضافی موفق شد گل پیروزی بخش را بزند و پرسپولیس را به مرحله بعدی بفرستد.

برانکو به اولین مربی شاغل در ایران تبدیل شد که توانسته دو بار پیاپی به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. تیم پر بحران و چالش او با خلق یک شگفتی خیره کننده به مرحله بعدی لیگ قهرمانان راه یافت و شاید اتفاق ویژه اکنون انتظار برای تکمیل این معجزه و صعود استقلال و یک دربی آسیایی باشد. 

شرح گل

پرسپولیس 0 الدحیل 1 ( دقیقه 33، کریم بوضیاف): ارسال ضربه ایستگاهی برای الدحیل با ارسال به شش قدم و دفع ناقص شجاع خلیل زاده به شکل اتفاقی به بوضیاف برخورد کرد تا گلی تصادفی به نام حریف ثبت شود و کار پرسپولیس برای جبران سخت تر شود.

پرسپولیس یک الدحیل یک ( دقیقه 58، سیدجلال حسینی): روی ضربه کرنر و ضربه سر سیدجلال حسینی، پرسپولیس موفق به گشودن دروازه الدحیل شد تا امید برای جبران نتیجه بین آنها افزایش یابد.

پرسپولیس 2 الدحیل 1  ( گل بخودی، دقیقه 76): حرکت دیدنی علی علیپور و فرار به سمت محوطه جریمه با پاس عرضی و زمینی او با اشتباه مدافع الدحیل به گل دوم سرخپوشان تبدیل شد.

پرسپولیس 3 الدحیل 1 ( دقیقه 79، گادوین منشا): پاس دیدنی بیرانوند برای گادوین منشا و قدرت بدنی این بازیکن در کنار تکنیکش باعث شد با عبور از مدافع الدحیل و در نهایت دروازه بان این تیم دروازه خالی را باز کند و گل صعود را به نام خود کرد.

لحظات مهم بازی

دقیقه 8: بازی مستقیم پرسپولیسی‌ها از خط دفاعی روی یک ضد حمله با ضربه سر علی علیپور به گادوین منشا رسید. این بازیکن پس از پشت سر گذاشتن مدافع الدحیل می‌توانست دروازه تیم قطری را باز کند، اما در مصاف با لکانته ناکام ماند.

دقیقه 20: ادمیلسون پس از به هم ریختن نظم دفاعی پرسپولیس شوتی به سمت دروازه زد که بیرانوند موفق شد این توپ را مهار کند.

دقیقه 21: شوت سرکش و زیبای گادوین منشا از پشت محوطه جریمه با واکنش لکانته همراه بود که توپ پس از برخورد به تیر دروازه از منطقه خطر دور شد.

دقیقه 27: محمد انصاری روی ضد حمله سریع بازیکنان الدحیل خطایی به موقع روی ادمیلسون پرسرعت انجام داد که از داور مسابقه کارت زرد گرفت. مهاجم برزیلی می توانست در این صحنه تک به تک شود.

دقیقه 40: ضربه ایستگاهی روی دروازه الدحیل به موقعیتی خوب برای پرسپولیس تبدیل شد که پس از چند رفت و برگشت توپ بین بازیکنان دو تیم، از منطقه خطر دور شد.

دقیقه 1+45: پرتاب اوت بلند از سوی ماهینی به درون محوطه جریمه الدحیل به موقعیتی خوب تبدیل شد. توپی که عالیشاه می‌توانست با ضربه سر روی آن اثر بگذارد، اما منشا با خودخواهی روی توپ اثر گذاشت و این موقعیت از دست رفت.

دقیقه 50: ارسال محمد انصاری از سمت چپ روی دروازه الدحیل ضربه سر علی علیپور را به دنبال داشت، اما ضربه‌ای که راهی اوت شد.

دقیقه 55: ضربه ایستگاهی خطرناک روی دروازه پرسپولیس تبدیل به ضد حمله‌ای برای این تیم شد که بشار رسن نتوانست از این توپ استفاده کند.

دقیقه 57: بشار رسن در موقعیتی خوب می‌توانست دروازه الدحیل را باز کند که لکانته با واکنشی خوب توپ را تبدیل به کرنر کرد.

دقیقه 59: پرسپولیسی‌ها پس از گل تساوی یک پارچه حمله شدند که خیمه آنها روی محوطه جریمه الدحیل با ارسال حسین ماهینی همراه شد که ضربه علیپور به اوت رفت.

دقیقه 65: ارسال دقیق امید عالیشاه روی دروازه پرسپولیس می‌توانست توسط منشا تبدیل به گل شود، اما ضربه سر این بازیکن توسط لکانته مهار شد.

دقیقه 90: علی علیپور روی ضد حمله توپ را به امید عالیشاه سپرد که این بازیکن پس از ورود به محوطه جریمه، شوتی به سمت دروازه الدحیل شد که از کنار تیر عمودی راهی اوت شد.

زلزله پرسپولیس، پنجره های آسیا را شکست/رکورد جدید برانکو با نیمکت خالی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۵
مرسی از فوتبال که هستی تو این روزا❤️❤️❤️❤️
تبریک به همه ایرانی ها !!!
متاسفانه گزارشگر اصلا حرمت ماه محرم و ایام عزای سیدالشهدا رو نگه نداشت واقعا جای بسی تاسف بود جای بسی تاسف و تاثر است
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
تاسف برای خودت که همه چیزو با هم قاطی می کنی
ناشناس
| United States |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
چرا قیمه هارو میریزی تو ماستا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
کیسه هستن ایشون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
تورو جان فاطمه زهرا بس کن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
عزیز من این نظر دو تا مثبت داشت یکی هم خودم زدم شد سه تا حالا چی شده یهویی مثبت ها صفر شد. اون مثبتی که خودم به خودم دادم چی شد؟
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
تو چرا تو عزای حسینی نشستی فوتبال دیدی؟
خجالت بکششششش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
چرا قیمه ها رو میریزی تو ماستا خیلی با حال بود.دمت گرم
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
خودتم میدونی اهل محرم و حرمت نیستی!!!
saman
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
از منفی هایی که خوردی ببین کسی هم هست باهات موفق باشه؟
تبریک به پرسپولیسیها و همه ایران
شیر است ارتش سرخ ما
درود بر برانکو
مرگ بر خر روش
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
نماز جمعه نیستا. ورزشگاهه.
شانسی‌برد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
تبلیغ لپ لپ نکن برادر. برو ورزش کن.
شانسی‌برد
آفرین به پرسپولیس
آفرین به پرسپولیس که بدون استفاده از رانت سرباز بازیکن و همچنین بدون سرازیر شدن پولهای مشکوک و باد آورده برای خرید مربی و بازیکنان آنچنانی ،همیشه در صدر قرار دارد. این مثال بارز تیم مردمی و با تعصب است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
آره پولهای میلیاردی که بازیکن های اوکراینی گرفتن و یک دقیه بازی نکردن پولهایی که هدایتی داد و هاپولی شدن میلیاردها تومانی که از بیت المال خرج قضیه طارمی شد و هزاران اختلاس و فساد دیگر از پول طرفدران تیم پیروزی بود یا از سهم مردم فقیر و بیچاره سیتان و بلوچستان و کردستان و ....
ناشناس
| United Kingdom |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
در پاسخ ناشناس ۲۳:۱۶
پولهای میلیاردی ؟!؟! آخه پرسپولیس گورش کجاست که کفنش باشه ولی بعضی تیمهای خاص دارن بازیکنهای ملی پوش رو از لیگهای اروپایی با هزینه های میلیون دلاری میارن تو تیمشون ،قابل توجه عزیزان که هر میلیون دلار برابر چهارده میلیارد تومان می باشد
ناشناس
| United Kingdom |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
مطمئنی پولهایی که داره توی تبریز هزینه میشه ربطی به مردم سیستان و کردستان نداره؟؟
بابا پرسپولیس این همه پول بیت المال بهش میدن به کدوم تیم میدن
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
برای تیمی که حداقل 40 میلیون طرفدار داره هرچی هم بدن کمه!!! همین شادی ای که دیشب به وجود اورد رو با چند میلیارد میشه عوض کرد؟
تبریک میگم به مردم ایران و طرفدارهای پرسپولیس. کاش استقلال هم می برد. حیف شد. من پرسپولیسی هستم اما دوست داشتم استقلال هم ببره.
زلزله کجا بود
تیم قطری کجای فوتبال جهان است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
دوست عزیز چرا از برد پرسپولیس می سوزی
بهتره بشینی سر جات و نظرهای واهی ندی
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
یاد یه شخصیت تو داستانهای گالیور افتادم که همش منفی باف بود!!! من میدونممممم!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
زلزله یعنی با دست خالی با نیمکت خالی با بازیکن محروم با داور
پولی با ناجوانمردی یه گل
عقب باشی و تو یه نیمه تارو پود یه تیمو بپیچی....
کاش چرتپولیس حذف میشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
اگر پرسپولیسی نیستی حداقل غیرت ملی داشته باش
کاش فدراسیون هم یکم به بهترین تیم ایران کمک میکرد!!!! وقتی میدونن تیم امسال بازیکن نداره چرا بازیهای لیگ رو براش لغو نمیکنن تا بتونه تو آسیا بهتر ظاهر بشه؟ الان بازی با نساجی همین منشا مصدوم میشد کی جواب میداد؟
من یک استقلالی قدیمی هستم ولی نذر هردوتیم کردم که بالابیایند آفرین به بچه های پرسپولیس ولی ایکاش چشمی هم اون بچه بازیهارو درنمی آورد استقلال هم داشت معجزه میکرد یک دفعه کارخراب شد الان حدود27 سال است که یک قهرمانی درباشگاههای آسیا نداریم پرسپولیس بایستی حمایت وقهرمان شود یک تیم اگر تیم وخودساخته باشد بهتراز خریدهای گرانقیمت میباشد تیام وجانواریو یک استثنابودن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار