بازدید 2904

پرونده‌متهمان‌ترور‌امام‌جماعت‌مهاباد‌منتظر‌وقت‌دادگاه

وکیل مدافع متهمان پرونده ترور امام جماعت مسجد خلفای راشدین شهرستان مهاباد منتظر تعیین وقت از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی است.
کد خبر: ۸۳۴۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱ 15 September 2018

وکیل مدافع متهمان پرونده ترور امام جماعت مسجد خلفای راشدین شهرستان مهاباد منتظر تعیین وقت از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی است.

سید محمود علیزاده طباطبایی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا درباره آخرین وضعیت پرونده ترور «عبدالرحیم تینا» امام جماعت مسجد خلفای راشدین شهرستان مهاباد در سال 87، اظهار داشت: در این پرونده هفت نفر دستگیر شدند که برای آنها به اتهام محاربه کیفرخواست صادر و پرونده آنها در شعبه 28 دادگاه انقلاب اسلامی تهران مورد رسیدگی قرار گرفت.

این وکیل دادگستری افزود: شعبه 28 دادگاه انقلاب، هر هفت متهم را به اتهام محاربه از طریق وابستگی به جریانات سلفی به اعدام محکوم کرد اما حکم صادره در دیوان عالی کشور نقض شد.

علیزاده طباطبایی ادامه داد: پرونده مزبور پس از نقض آرای صادره در دیوان عالی کشور، به شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به عنوان شعبه هم عرض ارجاع شد تا اتهام متهمان مجدداً رسیدگی شود.

وکیل مدافع متهمان پرونده ترور «ملا تینا» افزود: با توجه به اینکه در این حادثه یک سرباز نیز جان خود را از دست داده بود، شعبه 15 دادگاه انقلاب برای سه نفر از متهمان، قرار عدم صلاحیت رسیدگی صادر و رسیدگی به پرونده را در صلاحیت دادگاه کیفری استان آذربایجان غربی دانست.

علیزاده طباطبایی گفت: پرونده این افراد در دادگاه کیفری یک استان آذربایجان غربی بررسی و دادگاه پس از محاکمه، یکی از متهمان را به اتهام قتل عمد سرباز نیروی انتظامی به قصاص و دو نفر دیگر را به 10 سال حبس محکوم کرد که البته به این حکم اعتراض می کنیم.

وی اضافه کرد: پرونده چهار متهم دیگر بیش از دو سال است در شعبه 15 دادگاه انقلاب به عنوان شعبه هم عرض، مطرح رسیدگی است و تا کنون زمان دادگاه تعیین نشده و منتظر تعیین هفت از سوی شعبه 15 هستیم.

وکیل مدافع متهمان این پرونده یادآور شد: از نظر قاضی صلواتی من در این پرونده صالح بر وکالت نیستم در حالی که موضوع مشمول تبصره ماده 48 نیست زیرا تبصره ماده 48 مربوط به مرحله دادسراست.

ماموستا «عبدالرحیم تینا» امام جماعت مسجد خلفای راشدین مهاباد هفتم مهر سال 1387 توسط گروه های سلفی و وهابیون منطقه به شهادت رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل