بازدید 38155
یک روزنامه اسپانیایی عنوان کرد:

احتمال برکناری محمد بن سلمان با تشدیداختلافات با ملک سلمان!

چندی پیش بود که رسانه های عربی از بروز اختلاف میان ملک سلمان پادشاه عربستان و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی(پسر ملک سلمان) بر سر مسائل مختلف و به ویژه سیاست های جاه طلبانه منطقه ای و بین المللی بن سلمان خبر دادند.
کد خبر: ۸۳۲۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹ 11 September 2018

چندی پیش بود که رسانه های عربی از بروز اختلاف میان ملک سلمان پادشاه عربستان و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی(پسر ملک سلمان) بر سر مسائل مختلف و به ویژه سیاست های جاه طلبانه منطقه ای و بین المللی بن سلمان خبر دادند.

به گزارش تابناک، روزنامه «پابلیکو» اسپانیا از پر رنگ شدن اختلافات بین پادشاه سعودی و ولیعهد جوان و جاه طلب  خبر داده است. به گفته این روزنامه اختلافات بین پادشاه و پسرش ناشی از تفاوت در رویکرد آنها به موضوعات مختلف ملی و بین المللی است.

یکی از بزرگترین اختلافات میان آنها، اختلاف نظر آنها در مورد مسئله اسرائیل و فلسطین است. شاهزاده به اسرائیل نزدیک شده است اما در ماه ژوئیه، پادشاه به طور رسمی از فلسطینی ها دفاع کرد و باعث ایجاد اختلاف بین آنها شد.

در اوایل این هفته هم، پادشاه فروش پنج درصد از سهام شرکت آرامکو، شرکت دولتی نفتی که برای اقتصاد عربستان سعودی بسیار مهم است را لغو کرد. فروش سهام آرامکو اوج جاه طلبی برنامه چشم انداز 2030 است که توسط محمد بن سلمان نگارش شده است. برنامه او این بود که وابستگی اقتصادی به نفت را کمتر کند و اقتصاد رقابتی را برای جایگزین آن کند. لغو فروش سهام شرکت آرامکو توسط ملک سلمان، یک مانع بزرگ برای پروژه بن سلمان جهت رسیدن به پادشاهی سعودی می تواند قلمداد شود.

از سوی دیگر، شاهزاده سعودی نیز انتقاد بازیگران بین المللی را به خود جلب کرد. اقدام او در جنگ علیه یمن، که تا کنون منجر به کشته شدن بیش از 10،000 نفر از مردم این کشور شده است، انتقاد شدید جامعه بین المللی را به دنبال داشته است.

قوت گرفتن احتمال برکناری محمد بن سلمان توسط پدرش!

در واقع، فقط هفته گذشته، حملات هوایی عربستان در این کشور حداقل 40 کودک را از بین برد که سازمان ملل متحد از آن به عنوان جنایت جنگی یاد کرده است. با این حال، شاهزاده به نظر می رسد مصمم به ادامه جنگ در یمن باشد.

در ماه اوت، بن سلمان عربستان را به سوی نبرد دیپلماتیک با کانادا به خاطر انتقاد کانادا از زندانی کردن فعالان فمینیستی در عربستان هدایت کرد. انتقاد دیپلمات کانادایی موجب شد ولیعهد روابط خود با کانادا را متوقف کند که در ادامه شاهد خروج هزاران دانشجوی عربستان سعودی در دانشگاه های کانادا بودیم.

همه این اقدامات بن سلمان باعث شده است که اختلافات پادشاه سلمان و ولیعهدش گسترش پیدا کند و برکناری بن سلمان از قدرت قوت گیرد.

ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی اداره پرونده روابط عربستان با نظام‌های پادشاهی عربی به ویژه اردن، مغرب و عمان را از اختیار پسرش محمد بن سلمان ولیعهد سعودی خارج کرده است. دلیل این اقدام نگرانی ناشی از وخامت روابط عربستان با کشورهای مزبور به دلیل سیاست‌های بن سلمان عنوان می‌شود.

بنابر اعلام منابع مذکور، اقدام ولیعهد سعودی در راه‌اندازی ارتش الکترونیکی با هزاران نیرو به منظور حمله به کشورهای عربی که به سیاست‌های عربستان پایبند نیستند و انتقاد از چهره‌های سرشناس این کشورها یکی از عوامل اصلی تنش روابط با آنان است، به علاوه اینکه بن سلمان از سلاح کمک‌های مالی به عنوان اهرم فشار بر این کشورها استفاده می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴۲
انتشار یافته: ۱۹
خاورمیانه آلوده به آفت سلطنت در انواع مختلف است
یعنی ورق برگشت ؟؟ اما بعیده
در حال حاضر کل گزینه ها این شده که شانس بیاریم ترامپ استیضاح شه... شانس بیاریم بن سلمان برکنار شه ...شانس بیاریم اروپا فلان کار رو کنه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
کلا رو پاشنه شانس میچرخیم ولی یک یز فراموش شده وان این است که اول انقلاب همه فکر مملکت ومردم بودند حتی مردم هم با هم مهربانتر بودند ولی از زمانی که ایمان ها شد نمایشی دیگه دعا ها هم شد ریاکاری وهمه چیز قاطی شد وفراموش نکنید که خدا فرموده به یکدیگر کمک کنید تا خدا به شما کمک کند الان هرکس منتظر زمین خوردن دیگری است وهمه این بلاها را خودمان درست کردیم چون انکس که قرار بود پیش بیفتد رفت سراغ منافع خودش ومردم با دیدن انها پراکنده شدند
" گیرم پدر تو بود سلمان

از تخت پدر تو را چه حاصل "

با تشکر
محمد سلمان شخصی شجاع که از خاندانش عبایی ندارد و علاوه بر افزایش قدرت سلطنتش بفکر مردم و اینده عربستان نیز هست...
پاسخ ها
هد هد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
نه بابا خوب شد گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
خریت،شجاعت نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
نمونه فعالیت ارتش الکترونیکی اجیر شده محمد بن یلمان
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
پدرسوخته روزگارند
جناب تابناک همه پیش بینی ها و تحلیل ها تون در خصوص عربستان غلط از آب درآمده است. وقت آن رسیده است که بدون تعصب مسائل را تحلیل کنید. تا چند وقت پیش اعلام قریب الوع بودن پادشاهی بن سلمان مطرح بود، بعد زخمی شدن ایشان و ....
بعید است این کار را انجام بدهند
نباید عربستان با سایر مسلمین جهان بویژه فلسطینی ها و یمنی ها چنین برخوردی رو داشته باشه
میخواهند الکی نشان دهند که دیگر ایشان تصمیمات کلان عربستان را نمیگیرد تا سیبل مردم پسران دیگر ابن سعود نشود
بعد از برکناری مخفیانه همه چیز را کنترل میکند تا همه فکر کنند کاره ای نیست
در صورتی که همه کاره در پشت پرده عربستان خواهد بود
اللهم اشغل الظالمین بالظالمین
از دید مردم عربستان به جز وهابی های دو آتشه محمد بن سلمان بهترین گزینه برای پادشاهی است. او برنامه های بسیار خوب و مدرنی را برای عربستان برنامه ریزی کرده است و اگر بتواند آنها را به خوبی پیاده کند عربستان ظرف چند سال آینده به یک کشور ثروتمند متمدن تبدیل خواهد شد.
تابی جون.... یه وقت مثل خبرهای شریعتمداری برعکس از آب در نیاد ؟
اگر پسر دیگری داشته باشد ممکن است! :)
برای درج چنین خبری بهتر از یک منبع اسپانیابی پیدا نکردید؟ این همه اخبار گوناگون در مورد خاورمیانه میشنویم منبع اسپانیایی تا حالا نشنیده بودیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر