بازدید 14987

انتخابات میان دوره ای، چه تأثیری بر سرنوشت دونالد ترامپ خواهد گذاشت؟

در حالی‌ که تنش‌های اخیر در سیاست داخلی آمریکا با توجه به تخلفات گسترده‌ای که شخص ترامپ و تیم او مرتکب شده‌اند، منجر به گمانه‌زنی‌هایی در رابطه با آینده دولت ترامپ شده است، انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا از راه می‌رسد؛ انتخاباتی که در آن هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه به دنبال کنترل کنگره آمریکا هستند.
کد خبر: ۸۳۲۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱ 11 September 2018

در حالی‌ که تنش‌های اخیر در سیاست داخلی آمریکا با توجه به تخلفات گسترده‌ای که شخص ترامپ و تیم او مرتکب شده‌اند، منجر به گمانه‌زنی‌هایی در رابطه با آینده دولت ترامپ شده است، انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا از راه می‌رسد؛ انتخاباتی که در آن هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه به دنبال کنترل کنگره آمریکا هستند.

به گزارش «تابناک»؛ در حالی ‌که انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا، معمولاً تعداد اندکی از رأی‌دهندگان و مشارکت‌کنندگان را نسبت به انتخابات اصلی و عمومی به خود می‌بیند، نتایج یک مطالعه میدانی حاکی از آن است که در این دوره برخلاف دوره‌های قبل، آمار شرکت‌کنندگان در انتخابات بیشتر خواهد بود.

بر پایه مطالعه مرکز پژوهش‌های Pew بیش از نیمی از رأی‌دهندگان ثبت‌نام‌شده، انگیزه‌های بیشتری برای شرکت در انتخابات میان‌دوره‌ای سال 2018 نسبت به دوره‌های قبل دارند. آمار نشان می‌دهد که مشارکت در رأی‌گیری اولیه برای مشخص شدن کاندیداهای دموکرات 84 درصد بیش از مشارکت در ماه جولای قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای سال 2014 بوده است.

این افزایش چشمگیر در رأی‌گیری‌های اولیه می‌تواند نشان مهمی از مشارکت بسیار بالا در انتخابات میان‌دوره‌ای ماه نوامبر ایالات‌متحده باشد. دموکرات‌ها به دنبال به دست آوردن اکثریت مجلس هستند که مسیر آن‌ها را برای به دست گرفتن اکثریت در سنا نیز فراهم خواهد آورد.

همچنین در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا، رقابت‌های شدیدی در ایالات برای تعیین فرمانداران و قانون‌گذاران ایالتی نیز برقرار است. مهم‌تر از همه این‌که نتایج این انتخابات برای آینده ریاست جمهوری دونالد ترامپ اهمیت بسزایی دارد.

چگونگی انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا و آینده ریاست جمهوری ترامپ

 سازوکار انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا

انتخابات میان‌دوره‌ای در آمریکا در میانه دو انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود که درواقع فاصله‌ای چهار ساله با هم دارند. همه 435 نماینده و عضو مجلس نمایندگان آمریکا هر دو سال یک ‌بار برای انتخابات پا به عرصه می‌گذارند و یک‌سوم اعضای سنا نیز در این انتخابات می‌تواند تغییر کند. اعضای سنا برای شش سال بعد از هر انتخابات در سمت خود خواهند بود (اگر در انتخابات بعدی جایگاه خود را از دست ندهند).

برای در اختیار گرفتن اکثریت و کنترل سنا 51 کرسی لازم است و همچنین برای کنترل بر مجلس نمایندگان، یک حزب نیاز به 218 کرسی دارد.

انتخابات میان‌دوره‌ای همواره تأثیر ویژه‌ای بر دورنما و چشم‌انداز سیاست داخلی (و به‌تبع آن خارجی) آمریکا دارد. با دست‌به‌دست شدن اکثریت در مجلس و کنترل آن، هر حزب این امتیاز را خواهد داشت تا دستور کار و قواعد مدنظر خود را به شکل قانون بگذراند و همچنین از تصویب دستور کارهای حزب رقیب ممانعت کرده و یا کاندیدای دادگاه عالی فدرال که از سوی رئیس‌جمهور تعیین می‌شود را رد کند.

از سوی دیگر، تغییر فرمانداران که در انتخابات میان‌دوره‌ای رخ می‌دهد، می‌تواند سرنوشت انتخابات در آمریکا را با تغییر وضعیت حق رأی برای میلیون‌ها شهروند آمریکایی تعیین کند. برای مثال ایالت فلوریدا از معدود ایالاتی است که حق رأی را از همه محکومان به جرایم جنایی سلب کرده است.

از زمانی که «ریک اسکات»، فرماندار فلوریدا، سکان هدایت این ایالت را در 2011 به دست گرفت، تلاش‌های فرماندار قبلی برای بازگرداندن حق رأی به محکومانی که جرایم غیر خشونت‌بار داشته‌اند را متوقف و حتی معکوس کرد تا بازگشت این حق رأی مشکل‌تر از هر زمان دیگری شود.

چگونگی انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا و آینده ریاست جمهوری ترامپ

آثار نتایج انتخابات 2018 بر ریاست جمهوری ترامپ

چنانچه در انتخابات پیش روی، جمهوری‌خواهان همچنان اکثریت و در نتیجه کنترل مجلس و سنا را در دست نگاه دارند، برخی از برنامه‌ها و وعده‌های چالشی انتخاباتی دونالد ترامپ زنده مانده و عملیاتی خواهند شد؛ برای مثال ترامپ شدیداً و اساساً خواهان ترمیم برنامه سلامت اوباماست که سناتورهای دموکرات از تصویب این طرح در سال گذشته بازماندند. اکثریت جمهوری‌خواه سنا به معنای شانس دوم ترامپ برای تصویب طرح خود است.

برعکس اگر دموکرات‌ها بتوانند اکثریت را در انتخابات پیش روی از آن خود کنند، با ممانعت از طرح دستور کارهای ترامپ و برنامه‌های او در مجلس و به ‌تبع سنا، مانع از عملیاتی شدن تلاش‌های جمهوری‌خواهان برای تحقق وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور خواهند شد.

از همه مهم‌تر اگر دموکرات‌ها بتوانند اکثریت را در این انتخابات به دست آورند، این امتیاز را خواهند داشت تا روند استیضاح علیه دونالد ترامپ را به جریان بیندازند که این موضوع به ‌شدت برای دونالد ترامپ و حزب جمهوری‌خواه حساس و حیثیتی خواهد بود.

در هر صورت، انتخابات میان‌دوره‌ای برای کنگره در ششم نوامبر برگزار خواهد شد و در کنار آن در همان روز نیز انتخابات پرشمار مربوط به فرمانداری‌ها و شهرداری و همچنین قانون‌گذاران ایالتی برگزار می‌شود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۴
چه اهمیتی داره وقتی که دلار شده 15 هزاررتومن
تورم شده 300 درصد نه 3 درصد !!!!!!!!!!!!!
این چه وضعیه؟؟
سلام.مطلبی که ممکنست به احتمال زیاد درست باشد اینستکه ترامپ در صورت رسیدن به این جمع بندی که دمکراتها قرار است اکثریت سنا را بدست بگیرند و احتمال استیضاحش زیاد است در یک اقدام جنون آمیز به یک درگیری نظامی عمده مثلا در سوریه یا با ایران یا کره شمالی وارد شود تا شرایط آمریکا فورس ماژور شده و ریسک تغییر رییس جمهور را بالا ببرد .اگر نبرد ادلب طولانی شود بهترین دستاویز برای ترامپ برای تضمین ادامه ریاستش خواهد بود.
ترامپ در راه زباله دان تاریخ.
به فرموده قرآن سرنوشت هرقوم و ملتي به دست خويش است . ملت آمريكا دراين زمان رييس جمهوري را تجربه مي كنند كه يقينا او موجودي است براي تغيير سرنوشت كشور و ملتش .
اخباري كه از بطن كشور امريكابه گوش مي رسد حكايت از جنب وجوشهاي قبل از يك طوفان بزرگ است . تغييرات مقطعي و هياهوهاي حزبي و جناحي را نبايستي مهم دانست . ناظر باشيم و البته فكر كشور و مردم خوب كشورمان .
بزک نمیر بهار میاد
مسولین ما هم برای تغییر رئیس جمهور آمریکا دل خوش کرده شاید معجزه‌ای اتفاق بیفته، درصورتیکه اوبامای دموکرات با پنبه سر می برید.
اگه ترامپ استیضاح بشه اشتباهات گردن کی بیندازن
اینقدر به امید این نباشید که ترامپ برود یکی دیگه بیاید که با ما مهربان تر رفتارکند . این سیاست امریکا است که یکی بایدمثل اوباما باید اون طوری رفتار کنه یکی هم مثل ترامپ این طوری
ترامپ موفق بوده تو اقتصاد آمریکا و اشتغال زایی
تاحالا چه جمهوری خواه وچه دمکرات‌ها در آمریکا بودند مافقط مرگ بر آمریکا گفتیم
متاسفانه ترامپ همون طور که دفعه اول با پول و لابی به قدرت رسید، این بارم می رسه.
اگر عقل جانشین احساس بشود مجالی برای به قدرت رسیدن یا ادامه قدرت برای پوپولیستها مانند ترامپ ودیکتاتورهایی مانند پوتین فراهم نمیشود
حتی اگر دموکرات ها اکثریت کنگره را به دست بگیرند ترامپ استیضاح نخواهد شد
مفتضحانه ترین شکست در انتظاردمکراتهاست..

نقدینگی بازارهارونابودکرد

اینبارازباقیمانده ی موجودی تولیدکمراقتصادومیشکنه


دلیل فلاکت=بانکها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان