بازدید 1982

انتخابات سوئد و زنگ خطر پیروزی افراطیون در انتخابات پارلمان اروپا

انتخابات عمومی سوئد در حالی امروز روند خود را طی می کند که برخی نظرسنجی ها احتمال موفقیت راست‌گرایان افراطی را به مثابه زنگ خطری برای انتخابات سال آینده پارلمان اروپا می دانند.
کد خبر: ۸۳۲۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۳ 10 September 2018

انتخابات عمومی سوئد در حالی امروز روند خود را طی می کند که برخی نظرسنجی ها احتمال موفقیت راست‌گرایان افراطی را به مثابه زنگ خطری برای انتخابات سال آینده پارلمان اروپا می دانند.

به گزارش تابناک، رأی دهندگان سوئدی امروز یکشنبه در حالی برای شرکت در انتخابات پارلمانی پای صندوق های رأی رفتند که بر اساس نظرسنجی های منتشره در این کشور، ممکن است حزب دموکرات سوئد با گرایش راست افراطی به بزرگترین حزب این کشور تبدیل شود.

موضوع مهاجرت اصلی ترین موضوع کارزار انتخاباتی سوئد اعلام شده است. احزاب راست افراطی طی سالهای گذشته در بسیاری از کشورهای اروپایی با تبلیغ علیه پذیرش پناهجویان و انتقاد از اتحادیه اروپا موقعیت عوامفریبانه خود را نزد افکار عمومی بهبود بخشیده اند.

به گزارش یورونیوز، سوئد تنها در سال ۲۰۱۵ میلادی میزبان ۱۶۳ هزار پناهجو بود. این رقم بین سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ بیش از ۳۹۴ هزار نفر بود.

نظرسنجی ها نشان می دهد که ائتلاف چپ میانه حاکم در سوئد از حمایت حدود ۴۰ درصد رأی دهندگان برخوردار است. ائتلاف احزاب راست میانه با فاصله اندکی پس از ائتلاف حاکم قرار دارد.

در برخی از نظرسنجی های اینترنتی نیز اقبال به حزب دموکرات سوئد ۲۵ درصد بوده است. در صورت کسب چنین نتیجه ای این حزب برای اولین بار به بزرگترین حزب سوئد تبدیل خواهد شد.

انتخابات پارلمانی سوئد از نظر تاثیر احتمالی آن بر انتخابات سال آینده پارلمان اروپا نیز می تواند حائز اهمیت باشد. پیشرفت راست افراطی در یکی از کشورهایی که با ثبات اقتصادی و نظام کارآمد رفاه اجتماعی خود شناخته می شود در نهایت می تواند بر نگرانی ها از نتیجه انتخابات سال آینده پارلمان اروپا بیافزاید.

رای دهندگان سوئدی از ساعت ۸ صبح به وقت اروپای مرکزی پای صندوق های رای رفته اند. رأی گیری تا ساعت ۸ شب (۲۲:۳۰ به وقت تهران) ادامه خواهد یافت.

پیش بینی می شود تخمین اولیه از نتیجه انتخابات با پایان رای گیری در رسانه های سوئد منتشر شود.

حدود ۸۰ درصد از جمعیت ۱۰ میلیون نفری سوئد در شهرها زندگی می کنند. آمارها نشان می دهد که حدود ۱۸.۵ درصد از جمعیت این کشور اصالتی خارجی دارند و در خارج از این کشور متولد شده اند.

 

مهر

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل