بازدید 2496
۳

سارقان دوقلو دستگیر شدند

کد خبر: ۸۲۹۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷ 01 September 2018

دو برادر که اقدام به سرقت از منازل مسکونی می کردند، دستگیر شدند.

به گزارش قانون، در ساعت ۲۲سه‌شنبه ماموران کلانتری حین گشت زنی با مرد جوانی مواجه شدند که کوله پشتی مشکوکی به دوش داشت و در حال پرسه زنی مقابل خانه ای بود. مرد کوله پشتی به دوش مورد پرس و جو قرار گرفت که دقیقه ای بعد ناگهان مرد دیگری شبیه به وی، بالای دیوار خانه دیده شد و سریعا ماموران وارد عمل شدند و پس از دستگیری مظنون کوله پشتی به دوش، سریعا وارد خانه شدند .

مظنون دیگری از همان بالای دیوار به داخل خانه بازگشت که پس از ورود ماموران به خانه دستگیر و مشخص شد قبل از رسیدن ماموران دو جوان دیگر نیز که از همدست های این دو نفر بودند به‌وسیله متهم دوم از رسیدن پلیس با خبر و از محل متواری شده بودند.

با مشخص شدن این موضوع، محل مورد بررسی قرار گرفت که با این وجود هیچ خبری از سارقان دیگر نبود. بعد از انتقال این دو متهم به کلانتری، محدوده تحت مراقبت قرار گرفت که در نتیجه یک متهم دیگر نیز با هوشیاری ماموران گشت کلانتری در حالی‌که قسمتی از اموال سرقتی را نیز با خود به همراه داشت دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

متهمان مورد بازرسی قرار گرفتند که از جیب شلوار یکی از آنان سوئیچ مربوط به خودروی پژوی ۴۰۵ کشف شد و متهمان که تا آن لحظه در برابر پلیس سکوت کرده بودند ، لب به اعتراف گشودند و محل پارک خودرو را به ماموران نشان دادند. آن‌ها مدعی شدند چهار نفره با یک دستگاه خودروی ۴۰۵ که صاحب آن یکی از برادران دوقلو بود، به خانه‌های شناسایی شده می‌رفتند که در اقدام آخر خود، در حال سرقت دستگیر شدند.

متهمان به پنج فقره سرقت اعتراف کردند که با تجسس خودروی پژو ۴۰۵ آن‌ها، لوازمی مربوط به سرقت از منزل مانند پیچ گوشتی‌های مخصوص و دیلم کشف شد. علاوه بر این متهمان دستکش مخصوص و اسپری گاز اشک آور نیز به همراه داشتند که از آنان کشف و ضبط شد.

دو متهم اول که برادران دوقلو بودند مورد بازجویی قرار گرفتند و اعتراف کردند برای اینکه خانه های خالی دربند را شناسایی کنند در یکی از رستوران های معروف منطقه از مدت ها پیش کار می‌کردند و دو نفر دیگر نیز که تنها یکی از آن‌ها دستگیر شده بود در یکی از رستوران های معروف تجریش کار می‌کردند و آن‌ها نیز متعاقبا خانه‌های خالی مناطق تجریش را مورد شناسایی قرار می دادند تا در فرصت مناسب اقدام به خالی کردن منازل شناسایی شده کنند.

ريیس کلانتری ۱۲۲ دربند درباره این عملیات گفت: هر سه متهم از سارقان سابقه دار بودند و در سوابق خود سرقت از منازل شهروندان تهرانی را داشتند که در انتها هر سه نفر برای انجام تحقیقات تکمیلی، تحویل پایگاه یکم آگاهی تهران بزرگ شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
برای اینکه مردم ارزش قفل ضد دیلم مرد نگهبان که تنها قفل ضد سرقت است که حتی بهترین کلید سازها هم نمیتونن باز یا تخریبش کنن را متوجه بشن، باید از خودشون سوال کنن که آیا دزدان نمیتونن از حفاظ یا دربی که تحت عنوان ضد سرقت بهشون فروخته شده وارد بشن اگر یک کلید ساز میتونه در صورت گم شدن کلید یا رمز به راحتی قفلهای همون حفاظ یا درب ضد سرقت را باز یا تخریب کنه و وارد بشه؟؟؟ اگر مردم به این موضوع مهم فکر کنند، متوجه میشن که دزدان علاوه بر دیلم زنی که کلید سازها انجامش نمیدن، دقیقا باقی روشهای کلید سازها را که استفاده از شاه کلید، هک و توپی زنی است را استفاده میکنند، پس فقط قفل درب باید ضد سرقت باشه به صورتی که یه کلید ساز حرفه ای هم نتونه باز یا تخریبش کنه و اگر قفل ضد دیلم مرد نگهبان را نصب کنند، دیگه تفاوتی نمیکنه که درب از چوب ساخته شده باشه یا از فولاد چون دیگه اگر رمز بازکردنش را گم کردن، تنها راه ورود به منزل یا محل کارشون اینه که حفاظ پنجره را ببریم و بریم تو و اگر از پنجره یا بالکن راه نداشت، تنها راه ورود اینه که درب را با فرز ببریم و بریم تو و قفل ضد دیلم مرد نگهبان را باز کنیم و درب را تعویض یا تعمیر کنیم و دوباره قفل ضد دیلم مرد نگهبان را روش نصب کنیم. این یعنی قفل ضد سرقت واقعی.
اگر وقتی کلید قفل حفاظ یا دربهایی که تحت عنوان ضد سرقت فروخته میشن گم میشه، کلید ساز میتونه باز یا تخریبش کنه، یعنی ضد سرقت نیستند چون دزدان نه تنها با تمام روشهای کلید سازها آشنایی کامل دارند بلکه از دیلم هم برای تخریب قفل استفاده میکنند که کار بسیار ساده و غیر تخصصی هستش که فقط کمی زور بازو لازم داره. پس اگر میخواید در مقابل سارقینی که روششون ورود از طریق درب هستش امنیت داشته باشید، فقط قفل ضد سرقتی روی دربهاتون نصب کنید که ضمن اینکه قفل ضد دیلم هست، یعنی قابلیت تخریب با دیلم را نداره بلکه حتی بهترین کلید سازها هم نتونن بازیا تخریبش کنند. اونوقت به اون قفل ضد دیلم میتونید بگید قفل ضد سرقت.
اگر کلید ساز نتونه قفل حفاظ یا درهایی که تحت عنوان ضد سرقت خریدید باز یا تخریب کنه، یعنی دزدان هم نمیتونن وگرنه بدونید که دزدان علاوه بر دیلم زنی، تمام روشهای کلید سازها را هم خیلی خوب بلدن. پس اگر میخواید در مقابل سارقینی که از در وارد آپارتمان یا محل کار شما میشن امنیت داشته باشید، فقط قفل ضد سرقتی روی درهاتون نصب کنید که نه تنها ضد دیلم باشه، یعنی قابلیت تخریب با دیلم را نداشته باشه بلکه بهترین کلید سازها هم نتونن باز یا تخریبش کنند. اونوقت به اون قفل ضد دیلم میتونید بگید قفل ضد سرقت و در آرامش زندگی کنید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست