بازدید 19395
هزار و سیصد و شانزدهمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

پارلمان اصلاحات سهمیه بندی شد/مشکلات اقتصادی با بخشنامه حل نمی‌شود/چه کسانی پراید را یک ماهه ۲۲ میلیون تومان گران کردند؟

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: مردم فعلا خودرو نخرند/پیشنهاد بازگشت کوپن به اقتصاد /نخستین کنسرت خیابانی در تهران و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۲۹۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲ 30 August 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

فراکسیون امید با استعفای حضرتی مخالفت کرد

محمدعلی وکیلی، عضو هیأت رئیسه فراکسیون امید خبر داد که درباره استعفای الیاس حضرتی و مسائل پیش‌آمده در جلسه استیضاح وزیر اقتصاد در جلسه امروز هیأت رئیسه‌ فراکسیون امید بحث و بررسی صورت گرفته است.او درباره بررسی وضعیت استعفای الیاس حضرتی گفت: «امروز در جلسه هیأت رئیسه فراکسیون امید این موضوع بررسی شد. با توجه به کار اخلاقی که آقای حضرتی کرده بود و برای اینکه تمرد به حساب نیاید و حرمت فراکسیون حفظ شود اول استعفا دادند و بعد به عنوان مخالف وزیر اقتصاد صحبت کردند، و همچنین با توجه به نقش کلیدی که آقای حضرتی در فراکسیون امید دارند، جمع‌بندی هیأت رئیسه این شد که با این استفعا مخالفت شود.»

او افزود: «بنا شد این موضوع را من به اطلاع ایشان برسانم.»وکیلی درباره تمرد سایر اعضای فراکسیون امید از تصمیم این فراکسیون در استیضاح وزیر اقتصاد عنوان کرد: «در ارتباط با دیگر اعضایی که از نظر فراکسیون تمرد داشتند بحث شد و از آنها گلایه شد که چرا اعضای فراکسیون خلاف تشکیلات عمل کردند.» او اظهار داشت: «تفاوت دیگر اعضا با آقای حضرتی این بود که ایشان استعفا و مخالفت خود را ابراز کردند، اما دیگر اعضا این‌گونه عمل نکردند. به همین دلیل قرار شد کمیته داوری فراکسیون راجع به دیگر اعضا ورود داشته باشد.»

پارلمان اصلاحات سهمیه بندی شد

علی‌محمد نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران اظهار داشت: بحث پارلمان اصلاحات مدت زمان زیادی است که مطرح شده و توسط آقایان کواکبیان، کمالی و چند تن از دبیران کل احزاب، پیگیری می‌شود. راجع به پارلمان اصلاحات در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مفصل صحبت و در نهایت راجع به آن رأی‌گیری شد و رأی هم آورد که پارلمان اصلاحات تشکیل شود و جای شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را بگیرد. بنا بر پیشنهادی که شده است، پارلمان اصلاحات ۶۰۰ نفر عضو دارد که ۲۹۰ نفر از آنها متناظر با نمایندگان مجلس است؛ یعنی از حوزه‌های موجود به تعدادی که نماینده دارد اصلاح‌طلبانی انتخاب می‌شوند و وارد پارلمان اصلاحات می‌شوند. بخشی از این ۶۰۰ نفر سهمیه احزاب گوناگون هستند و بخش دیگر چهره‌های حقیقی شامل وزرا، استانداران و سایر مسئولان عالی رتبه ادوار گوناگون هستند و سهمی هم خود آقای خاتمی دارند. این پارلمان نقش مقطعی دارد و بیشتر با کارویژه انتخابات تشکیل جلسه خواهد داد و لیست‌های انتخاباتی را این پارلمان خواهد بست.

مشکلات اقتصادی با بخشنامه حل نمی‌شود

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار پستی پستی در صفحه توییتر خود ضمن انتقاد از عملکرد دولت در حوزه اقتصاد، تأکید کرد دولت باید از ظرفیت مردم استفاده کند تا جلوی رانت، سفارش و بی‌انضباطی مالی گرفته شود. رضایی در توییتر نوشت: مردم به شما #اعتماد کردند و شما را انتخاب کردند، شما هم به مردم اعتماد داشته باشید. #مشکلات_اقتصادی با بخشنامه حل نمی‌شود، مردم را وارد کارزار کنید تا جلوی رانت، سفارش و بی‌انضباطی مالی گرفته شود.

مطهری: راهی جز کمک به دولت برای رفع مشکلات نداریم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که امروز جز اتحاد و کمک به دولت برای رفع مشکلات راهی دیگری وجود ندارد، گفت: اکنون نباید به فکر انتقام گیری و تسویه حساب های سیاسی باشیم تا بتوانیم کشور را به جلو ببریم. علی مطهری روز پنجشنبه در آیین جشن عید غدیر در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان افزود: کشور در شرایط سختی قرار دارد و دولتمردان برای رفع مشکلات به صورت شبانه روزی تلاش می کنند.وی با اشاره به این که گرچه ممکن است بگوییم در بحث عرضه ارز و طلا سوء مدیریت هایی بوده و بهتر می شد عمل کرد، اظهار داشت: در چنین شرایط سختی که دشمن با فشارهای بانکی، مالی و تحریم ها در صدد آن است که مسئولان را به جان هم بیندازد و مردم را به اعتراض وادار کند، همه با هشیاری برای شکست این توطئه متحد شویم و مقاومت کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که در شرایط کنونی کشورهای اروپایی و دیگر کشورها از تک روی آمریکا از خروج برجام ناراحت و در پی یافتن راهی برای داد و ستد با ایران هستند، گفت: این موضوع نشانه ای از سیاست های درست ایران است و مثل گذشته نیست که دنیا علیه ایران متحد بودند. مطهری یادآور شد: اگر قبل از خروج آمریکا از برجام، گروه های سیاسی در حفظ برجام با هم متحد بودند، از مواهب آن بهتر می توانستیم استفاده کنیم و ترامپ به راحتی نمی توانست از آن خارج شود.نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به مشترکات زیاد، اکنون همه مسلمانان باید با وحدت در مقابل دشمنان مشترک دین اسلام ایستادگی کنند. وی با اشاره به این که برخی فقط به دنبال بحث های سیاسی در کشور هستند که آن هم در جایگاه خود لازم است، اضافه کرد: پرداختن به بحث های اعتقادی و فکری در بین مردم به خصوص در بین دانشجویان موجب می شود افکار و اندیشه های آنان گرفتار افکار و مکتب های بیگانه نشود.

مردم فعلا خودرو نخرند

فولادگر، رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی: امروز خودرو به دو نرخ متفاوت در بازار و کارخانه عرضه می‌شود و فاصله بسیار شدیدی بین قیمت کارخانه و بازار خودرو به وجود آمده که این قیمت کاذب است و عملا هم خیلی معامله صورت نمی‌گیرد. یکی از دلایل تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار این است که تقاضای خرید خودرو در بازار به شدت افزایش یافته و در مقابل آن عرضه خودرو توسط کارخانه‌ها افزایش نیافته است. تقاضای ما از مردم این است که اگر احتیاج ضروری ندارند، فعلا خودرو خریداری نکنند تا این آشفته بازار آرام شود./ باشگاه خبرنگاران

نتانیاهو ایران را به ساخت کلاهک های هسته ای تشویق کرد

موسویان، استاد دانشگاه پرینستون، در حساب توئیتری خود نوشت: ️اسرائیل که تنها مالک تسلیحات هسته ای در خاورمیانه است، ایران را ـ کشوری که تسلیحات هسته ای ندارد و تحت شدیدترین کنترل آژانس بین المللی انرژی اتمی است ـ تهدید می کند. نتانیاهو با گفتن اینکه «در خاورمیانه جایی برای ضعیف ها نیست»، عملا ایران را به ساخت کلاهک های هسته ای تشویق کرد.

چه کسانی پراید را یک ماهه ۲۲ میلیون تومان گران کردند؟

قیمت انواع خودرو در بازار در حالی به ارقام نجومی رسیده که برخی خودروسازان و فضای مجازی را مقصر می‌دانند، اما عده‌ای هم انگشت اتهام را به سمت نمایشگاه داران و فروشندگان عمده بازار نشانه رفته‌اند. يك فروشنده خودرو مي‌گويد: عموماً خودروسازان با کم فروشی بازار را متلاطم کرده و باعث رشد قابل توجه قیمت‌ها می‌شوند، با این ابزار بعد از مدتی افزایش قیمت‌ها را در محصولات خود اعمال می‌کنند. این شیوه در بازار متداول است. تسنیم

جزئیات ممنوعیت استفاده از تلفن همراه از سوی نمایندگان در صحن علنی

کاتب رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: ۷۰ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس، خواستار ممنوعیت استفاده از تلفن همراه برای نمایندگان در زمان برگزاری جلسات علنی شدند. براساس این طرح، نمایندگان مجلس نمی‌توانند از تلفن همراه‌ خود هنگام برگزاری جلسات مجلس، اعم از علنی و یا غیرعلنی استفاده کنند، البته سازوکاری در این طرح پیش‌بینی کردیم که تماس‌های ضروری نمایندگان از طریق دفتر کارشان به‌اطلاع‌ آنها برسد./خانه ملت

پیشنهاد بازگشت کوپن به اقتصاد

حسین راغفر، از اقتصاددان کشور گفت: برای حل مشکل اقتصاد کشور، کوپنی کردن و سهمیه بندی کالاهای اساسی حاصل از درآمدهای ارزی کشور یک راهکار است، این کار کالاها و حداقل‌های مورد نیاز جامعه را تضمین می‌کند و در غیر اینصورت با وجود فسادهای گسترده امکان اصلاح وجود ندارد. بنابراین بهترین روش، سهمیه بندی کالاهای اساسی از سوی دولت است. راه حل بعدی، ملی شدن بانک‌های خصوصی است که در حال چپاول منابع کشور هستند و در عین حال بدهکاری‌های بزرگی نیز بالا آورده‌اند. چیزی که در حال حاضر برای ما مهم است برقراری امنیت کشور است. باید کاری کنیم که جامعه دچار تلاطم‌های سیاسی نشود و تمامیت ارزی کشور خدشه دار نشود. همه مردم و مسئولین باید تصمیمات قاطع، دقیق و شجاعانه بگیرند./ایسنا

نخستین کنسرت خیابانی در تهران

ارکستر سازهای ملی ایران به خوانندگی محمد معتمدی و رهبری علی اکبر قربانی، روزهای هشتم و نهم شهریور قطعاتی از موسیقی ایرانی را در پارک آب و آتش تهران اجرا می‌کند. این اجرا با توجه به مختصات و مشخصات برگزاری‌اش، در واقع نخستین کنسرت خیابانی و محیطی پایتخت خواهد بود.

تاج زاده: احمدی نژاد دست به دامن ترامپ شده

سید مصطفی تاجزاده با اشاره به نامه احمدی نژاد به ترامپ برای شناسایی و اخراج آقازاده ها، گفت: آقای احمدی نژاد 8 سال رئیس جمهور بودی اگر مخالف اقامت آقازاده ها در آمریکا بودی در زمان مسئولیت اسم آنها را درآورده و هر بلایی می خواستی سرشان می آوردی، حالا دست به دامن ترامپ شده ای؟

حمله مادورو به مهاجران ونزوئلایی

نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا از اتباع مهاجر کشورش خواست از «برده داری اقتصادی» فرار کنند و به کشورشان بازگردند. رئیس جمهوری ونزوئلا اظهار داشت: «به شستن مستراح خارجی ها خاتمه دهید و برای زندگی در وطن خودتان به کشور برگردید.» سخنان نیکولاس مادورو در حالی بیان می شود که مهاجرت گسترده شهروندان ونزوئلایی از کشورشان باعث شده است برزیل نیروهای ارتش را به مرز با ونزوئلا اعزام کند. بسیاری از اتباع ونزوئلا به دنبال افزایش فقر، تورم زیاد، کاهش ارزش پول ملی و کمبود کالاهای اساسی از کشورشان مهاجرت کرده اند. بسیاری از آنها به دلیل فشار اقتصادی به کشورهای دیگر منطقه از جمله برزیل، کلمبیا، اکوادور، پرو و شیلی مهاجرت می کنند.

پانزده سال حبس برای مدیر عامل ثامن‌الحجج

مدیرعامل مؤسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج بر اساس رأی دادگاه کیفری یک به پانزده سال حبس تعزیزی محکوم و متهمان ردیف دوم و سوم تبرئه شدند. رأی دادگاه رسیدگی کننده به پرونده مؤسسه ثامن الحجج روز پنجشنبه در سامانه سنا در اختیار سپرده گذاران قرار گرفت که بر اساس رأی صادره، ابوالفضل میرعلی مدیرعامل این مؤسسه به پانزده سال حبس تعزیزی با در نظر گرفتن کسر دوران حبس قبلی محکوم شد.

شکایت شورای تأمین قم علیه شعاردهندگان همایش فیضیه

پروانه مافی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت رئیسه کمیسیون امور داخلی و شوراها در خصوص تهدید رئیس‌جمهور در دو مراسم قم و تهران و پیگیری‌های مجلس در این خصوص گفت: همان‌طور که اطلاع دارید، در کمیسیون امور داخلی و شوراها هفته گذشته رحمانی‌فضلی، وزیر کشور را دعوت کرد تا به سؤالات نمایندگان پاسخ بدهد. وی درخصوص برخی گمانه‌زنی‌ها در مورد دست داشتن برخی مسئولان در حوادث غیرمتعارف گردهمایی فیضیه گفت: وزیر کشور به ما قول داده و گفته پیگیر هستند. ان‌شاالله جواب قطعی را خواهد داد. این نماینده مجلس با اشاره به تکرار تهدیدها علیه رئیس‌جمهور در یک مراسم مذهبی در تهران گفت: شورای تأمین تهران هم قاعدتا باید پیگیر باشد و شکایتی تنظیم کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۴۵
چه کسانی پراید را یک ماهه ۲۲ میلیون تومان گران کردند؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
فضایی ها... ترانسفورمرها... مریخی ها
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
کار شرکت مربوطه است. میخواهند بعد تعطیلات کارخانه، پراید را به نرخ 30 میلیون ارائه کنند تا مردم ذوق زده بشوند و خرید کنند!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
مردم گرونش کردن.
خان محمدعلی آقا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
تاجزاده : آقای احمدی نژاد 8 سال رئیس جمهور بودی اگر مخالف اقامت آقازاده ها در آمریکا بودی در زمان مسئولیت اسم آنها را در آورده و هر بلایی می خواستی سرشان می آوردی!!!!!!!!!!!!!!!!!

جناب آقای تاجزاده مثل اینکه مناظره سال ۸۸ احمدی نژاد رو یادتون رفته که با آوردن اسم آقازاده ها، چه انتقادهایی که بهش نکردین!!!
فریدون
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
حتما اینهم کار استکبار جهانیه
چقدر ناراحت کننده است بعد از اینهمه سختی که مردم کشیده اند دوباره صحبت از کوپن بشود !!!

چه کرده اید با اقتصاد که تنها چند هفته بعد از حرافی یک رییس جمهور آنطرف دنیا اقتصاد کشور دو شقه شد و کمرش شکست ؟

چی شد اون حرف هایی که چیزی جز شعار نبود.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
سختیهایی که مردم کشیدن رو توی صفهایی که برای خرید مرغ و دلار وماشین و کوفت و زهرمار میبستن، دیدیم.
لیاقت کسانی که کمپین نخریدن خودرو را شکستند همین است. پراید ۴۰ میلیونی.

امیدوارم پراید به ۷۰ میلیون برسه تا مردم بفهمند چگونه با خرید بنجولهای داخلی ، خودروسازان را به اژدهای دروغگو و قدرتمندی تبدیل کردند که هر روز تو سر خریدارانش میزنه !
پاسخ ها
لک
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
نفهمی بد دردیست بلیط هواپیما گران شد مردمم نخریدند مجبور شدند ارزان کنند
وقتی خط تولید پراید با حضور مرحوم رفسنجانی افتتاح شد ایشان گفتند خط پراید راه اندازی شده تا مستضعفین هم بتوانند از خودرو مناسبتری استفاده کنند(آنروزها در خیابان ها پر بود از پیکان)
ولی کاش بودند و میدیدند که مستضعفین دیگر پول خرید در پراید را هم نخواهند داشت.
امروزه مستضعفین فقط به درد رای دادن ،کولبری و گرفتن کارت بازرگانی و دادن به دست سودجویان گردن کلفت فراری از مالیات میخورند وبس.
این هم از عزت و سر بلندی مستضعفین.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
عززززت رو خوب اومدی!
الان ما کشور عزتمندی شدیم باادامه ندادن برخی قضایا!!
این همه خودزو در یازار ازکجا آمده ؟
تولید خودروکه کم شده ، ثبت نام خودرو وتحویل خودرو باتاخیر سالانه آنجام می شود ، ا مافیای خودرو شتاسایی کنید
80 درصد مشکلات گرانی از نا کارامدی وزیر صنعت است این عوض بشه مشکل حل میشه
میشه یک انسان بتشرف جواب بدهد که :
من و همسرم هجده سال بازحمت زیاد از صفر صفر شروع کردیم ، بسیار اخلاقی زندگی کردیم عمرمان را با فداکاری گذراندیم دو فرزند دختر داریم بسیار حلال و بسیار تمیز کار کردیم اما نا گهانی ، مثل سقوط آزاد یک آسانسور به کف نزول کردیم دیگر نه رمقی داریم و نه امیدی
اینجا تقصیر ترامپ چیست ؟
مملکتی که برای شش ماه خود چیزی پس انداز ندارد ،
مسولانی به این عظمت وقتی برای شش ماه خود برنامه ندارد ،
جایی که شش ماه ثبات ندارد،
...
گاهی فکر میکنم اگر ، مسئول نداشت و نماینده و مدیر و ....
هم نداشت باز هم بهتر از امروز می بود
تابناک ؛
من آه میکشم چون یک مادر شاغلم و عمر خود و آینده فرزندانم را تباه شده می بینم.
یعنی هیج کس در این مملکت کارش را درست انجام نمی داده؛
بخدا قسم اگر فقط یک مسئول کارش را درست انجام می داد وضع ما بهتر از از امروز بود.
خدا سرنوشت هیج قومی را تغییر نمی دهد مگز خود بخواهند و من از خدا می پرسم من چگونه سرنوشت خودم تغیر دهم!

یک انسان باشرف بگوید..
تو ایران میری یه سوپرمارکت یا میوه فروشی
باید زندگیتو دوباره از صفر شروع کنی پرایدخریدن که دیگه جزارزوهامون شده
آقا نخرید اینقدر پول مفت رو تو جیب خودرو سازان ببخشید فرغون سازان از خدا بیخبر نریزید
اختلاسگر 15سال زندانی میشود؟
یعنی یک سال زندان برای هر ۸۰۰میایارد تومان؟ تازه اگر تخفیف ندن ؟
یک بابایی سه هزار میلیارد اختلاس کرد اعدام شد. یک اخوی 12 هزار میلیارد نوش جون کرد 15 سال زندان گرفت!
واقعا به کجا داریم میریم حتی اون اقتصاد دان هم حرفهای ناجور و بی منطق میزنه .زمان جنگ اگه نظام کوپن بود درآمد دولت از نفت و پتروشیمی هم بود میفروختن جاش برنج و قند وشکر و روغن و ...میاوردن بین مردم پخش میکردن .الان سوال من از اون اقتصاددان اینه دولت بعد۱۳آبان چطور میتونه بودجه خرید این اقلام رو تهیه کنه و کوپن بده به مردم با کدوم پول؟؟
اقاي مطهري اگر دولت از جناح رقيبتان بود باز اين موضع را داشتيد !وافعا اين عملكرد دولت جاي دفاع دارد !!؟؟؟ قطعا خير
تابناک مثل اینکه خواب هستی
الان چند سالی است شبکه های یک و پنچ خیلی از مواقعی مثل عید ها کنسرت رایگان دارند
یک موج خبری می اید و شما ها هم فقط بدون کنکاش ان را کپی می کنی
ابوالفضل میرعلی مدیرعامل ثامن‌الحجج با فساد حداقل 12000 میلیارد تومنی، و نابود کردن بنیان اقتصادی و اجتماعی فقط 15 سال باید زندان برود؟ متهم دوم و سوم تبرئه؟؟ واقعا گریه آور است.
در مورد گران شدن پراید بابد عرض شود خود مردم مقصرند و بس
خدایا خودت کمکمون کن
ناکارامدی در این کشور تمام نمی شود چون اولا جناحی برخورد می شودثانیا مدیران را رها می کنند و ضعیفان را تنبیه می کنتد
۱۵ سال حبس برای مدیر عامل ثامن‌الحجج......اعذامم کمش بود
بابا دمت گرم مطهری هنوز هم سعی داری خروج امریکا از برجام رو بندازی گردن خودمون
مدیر ثامن به میلیون ها شاکی و اختلاس کلان و ضربه جدی به اقتصاد کشور و ....
۱۵ سال حبس
كوه موش زائيد ، از ميان مسئولين ثامن الحجج تنها مدير عامل ان محكوم به زندان شده و بقيه تبرئه شدند ، پس اينكه گفته مى شد اين موسسه بدون مجوز اقداماتى را انجام داده و دارائى مردم را حيف و ميل كرده و عده زيادى را گرفتار نموده چه شد ؟ اينست همه هياهوى مبارزه با فساد و مفسدين و انهائيكه باعث كاهش شديد اعتماد مردم شده اند ؟ خاطر جمع كه با اين روش در دل كسانى كه اقتصاد مملكت را بدين جا رسانده اند ، اب هم تكان نمى خورد
جالب اینه که همه روسای جمهور و تیم اقتصادشون در زمان ناکارامدی به مملکت مورد حمایت مجلس وقت قرار میگیرند ولی در دوره بعد بصیرت گل میکند و نقد ها شروع میشود و خط ها و حسابها جدا شده و اعلام برائت ها رو میشود!!!!!
نمیدونم شما چرا دوباره حرف از اصلاحات و مجلس اصلاح‌طلبی میزنید؟ازسال76تاکنون بااین طیف فکری بودیم،دوندگی کردیم،رأی دادیم،اما هیچ چیزی اصلاح نشد،اوضاع خیلی هم بدترشد.
آقازاده ها باید باید از آمریکا اخراج شوند،آمریکا به کسی مفت اجازه ی اقامت نمیدهد
چرا دولت برای حل مشکل رفت و آمدهای غیر ضروری در کلانشهرها ، هیچ تدبیری ندارد؟ کجای دنیا یک عده سرگردان از صبح تا نیمه شب در حال رفت و آمدند یا خودروی شخصی را وسیله تفریح و دور دور زدن می دانند؟ چرا اجازه واردات خودرو با پرداخت حق گمرک و مالیات مناسب نمی دهند تا مردم ما در خودروهای نا ایمن داخلی جان و مال خود را از دست ندهند؟
مقاماتیکه مصبب تمام این مشکلات هستن لطفا فیلم های قبل از انتخابات دوره ریاست جمهوری سال گذشته را مرور کنند ببینند آیا بقول خود عمل کرده اند با گذشت حدودا ۱۵ ماه این همه مشلات برای مردم ایجاد کرده اند فقط منتظر بودن که انتخایات تمام شه و این گرانیها شروع بشه.
چیزی که بیشتر از گرانی من رو آزار میده فساد عظیمیه که این وسط ایجاد شده. همین اختلاف 20 میلیونی پراید در کارخانه و بازار میدونید یعنی چی؟ یعنی یک عده میتونن یک شبه با زد و بند و خرید کلی خودرو از کارخانه، ثروتهای کلانی بدست بیارن اونهم در شرایطی که بقیه مردم دارن از گرانی آسیب می بینند.
سلام
برای کوتاه کردن دست دلالان از بازار خودرو و حمایت از مصرف کننده واقعی پیشنهاد میشود سند خودروهای صفر کیلومتر تا سه سال تحویل خریدار نشود و خرید فروش خودروهای صفر تحویلی تا سه در کلیه دفاتر ثبت ممنوع گردد.برای جلوگیری از دور زدن این طرح کلیه خودروهایی که زیر سه سال عمر دارند و به صورت وکالتی خریدوفروش شده اند توسط نیروی انتظامی ضبط و صاحبان آنها به قوه قضائیه معرفی گردند.
بیش از 8 هزار خودرو ففط در آذرشهر احتکار شده آنوقت مدیران صنعت خودرو سازی فضای مجازی را مقصر بالادرفتن قیمت می دانند؟؟؟!!!!!
خدا می داند چندتا از همین انبارها وجود دارد
با حکمی که برای رییس موسسه ثامن صادر کردید واقعا کمر یارو شکستید؟؟؟
ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مجلس بسیار کار خوبی هست اگر تلفن در دست نمایندگان باشد دیگر حواس آنها پرت نخواهد شد . اگر گوشی در دست باشند از یک طرف باید پیامک را چک کنند از طرف دیگر باید به تماسها پاسخ بدهند و از زرف دیگر برای اینکه از هر موضوعی در مجلس بخواهند بحث کنند از سایت ها بازدید میکنند تا حرف برای گفتن داشته باشند و آخر اینکه از همه بدتر باید بصورت عادت روزمره از چندین کانال و پیامرسان داخلی و خارجی بازدید کنند آیا وقتی باقی میماند خیر
تمامیت ارضی نه تمامیت ارزی!خخخخ
واقعا ۱۵ سال حبس برای یک نفر اونم تعزیری که پدر اقتصاد و سپرده گزارها را درآورده کافیه.
هدف از خصوصی سازی عبارت بود از :
تولید بیشتر ، ییت بهتر تولید ، ایجاد شغل بیشتر و....
حالا پس از آنکه تقریبا بیشت کار ها به بخش خصوصی واگذار شده غیر از کمبود و بیکاری و گران شدن رور به روزکالا ها کدامیک از اهداف خصوصی سازی محقق شده است
وای به آنهایی که مردم راساده می انگارند
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر