بازدید 5186
۱

جوابیه اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان به خبر «تابناک»

با پیگیری‌های تعدادی از این عکس‌ها دو شکارچی مرال در چهارم آبان سال گذشته در گرگان به جرم شکار یک راس مرال و سه شکارچی دیگر در هشتم آذر سال گذشته در کردکوی و تهران به جرم شکار سه راس مرال دستگیر شدند و پیگیری‌های نامحسوس برای رصد و دستگیری متخلفان ادامه دارد.
کد خبر: ۸۲۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ 26 August 2018

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برکنار شد

پیرو درج خبری با عنوان «این تصاویر برای همه شوک آور است، جز مسئولان محیط زیست»، اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان جوابیه ای صادر کرد که وفق قانون عینا درج می‌گردد.
 
به گزارش «تابناک»، متن این جوابیه که به امضای احمد دباغیان، سرپرست روابط عمومی این اداره رسیده، بدین شرح است:
 
در ابتدای خبر این نکته اعلام شده که "این تصاویر برای همه شوک آور است، جز مسئولان محیط زیست!" این اتهام که مسئولان محیط زیست گلستان در این موارد اطلاعاتی داشته و با بی توجهی و سادگی از کنار آن گذشته اند در حالی که مسئولان مربوطه (فرماندهی یگان و اداره حراست) همه تصاویر منتشر شده را بررسی کرده اند و به دلیل عدم وجود شواهد کافی در تصاویر و برای بررسی‌های بیشتر از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی برای شناسایی شکارچیان کمک گرفته‌اند.

در اینکه این عکس‌ها قساوت و سنگدلی شکارچیان متخلف را به تصویر می‌کشند، تردیدی نیست، اما از روی تصویر نمی‌شود زمان شکار و یا مکان وقوع شکار را ثابت کرد. هیچ دلیلی برای اثبات اینکه برخی از این تصاویر مربوط به چه مکانی است و آیا اساسا در استان گلستان است یا خیر و یا اینکه مربوط به سال‌های اخیر است یا ده‌ها سال قبل وجود ندارد.
 
متاسفانه هر جا که شکار باشد، شکارچی نیز هست و چنانچه هرگونه عکس یا تصویری از تخلف شکار حیات وحش به ماموران ما برسد، به سرعت اقدامات لازم برای دستگیری مجرمان و اجرای قانون انجام می‌شود در مواردی که مستندات لازم برای شناسایی مجرمان وجود نداشته باشد، پرونده تخلف مفتوح و در جریان خواهد بود تا با کسب اطلاعات جدید، اقدامات لازم انجام شود.

همچنین در این خبر اعلام شده که "محیط‌بانان و علاقه‌مندان به محیط زیست با در اختیار گذاشتن عکس‌های حیات وحش شکار شده از عدم پیگیری و بی توجهی مسئولان نسبت به این تخلفات" سخن گفته اند، در حالی که با پیگیری‌های تعدادی از این عکس‌ها دو شکارچی مرال در چهارم آبان سال گذشته در گرگان به جرم شکار یک راس مرال و سه شکارچی دیگر در هشتم آذر سال گذشته در کردکوی و تهران به جرم شکار سه راس مرال دستگیر شدند و پیگیری‌های نامحسوس برای رصد و دستگیری متخلفان ادامه دارد.

همچنین در گشت و کنترل نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست منطقه حفاظت شده جهان نما در (گرگان و کردکوی) از ابتدای سال جاری ۶ نفر شکارچی دستگیر شده اند که از آن‌ها یک راس قوچ وحشی، ۱۲ قطعه پرنده شکارشده و سه عدد تروفه مرال و قوچ وحشی کشف و ضبط شد که این گواهی است بر عملکرد نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست استان گلستان در شرایطی که استان با وسعت بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مناطق تحت مدیریت و با وجود روستا‌های متعدد در داخل و حاشیه این مناطق که اغلب صعب العبور جنگلی و کوهستانی هستند، از کمبود شدید محیط بان رنج می‌برد.

در پایان ضمن اظهار تاسف از اینکه برخی رسانه‌های جمعی به جای اینکه اطلاعات خود را از دستگاه مسئول بگیرند، با انتشار تصاویری که فقط متخلفان و مجرمان شکار و صید می‌توانند در اختیار داشته باشند، ناخواسته در راستای اهداف آن‌ها گام بر می‌دارند حال آنکه با برخورد قانونی و به جای محیط بانان منطقه، عرصه بر شکارچیان متخلف تنگ شده و با این رفتار‌ها و انتشار عکس‌های شکار قصد تخریب پرسنل زحمتکش محیط بان را داشته و در این موارد رسانه باید احساس مسئولیت کند و افرادی که این تصاویر را در فضای مجازی منتشر کرده اند را به محیط زیست معرفی تا پیگیری‌های لازم برای دستگیری و محاکمه این افراد متخلف و هنجارشکن انجام پذیرد. محیط زیست گلستان این حق را برای خود قائل است که از طریق ارائه دادخواست به دستگاه قضایی، رسانه منتشر کننده اینگونه تصاویر را ملزم به همکاری در کشف مجرم یا مجرمین نماید.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یک چیزی هم بدهکار شدین .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم