بازدید 9251
۷

پاسخ رییس دادگاه به ادعا‌های مشایی

کد خبر: ۸۲۸۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷ 25 August 2018

در پی برگزاری دادگاه اسفندیار رحیم مشایی خبرگزاری صدا و سیما با انتشار گزارش و فیلم از تشکیل دادگاه امروز آورده است، این جلسه که قرار بود راس ساعت ۹ صبح آغاز شود به جهت امتناع متهم از حضور در جلسه و تاخیر وی و عزل وکلای خویش که با هدف عدم برگزاری دادگاه انجام شده بود در نهایت با بیش از دو ساعت تاخیر ساعت ۱۱:۳۰ با حضور متهم و اعلام رسمیت جلسه از سوی رئیس دادگاه و تذکرات قانونی ایشان درخصوص ضوابط و مقررات دادگاه علنی آغاز و سپس کیفرخواست ۱۴ صفحه‌ای صادره از دادسرای عمومی و انقلاب تهران درخصوص اتهامات متعدد متهم توسط منشی شعبه قرائت شد.

پاسخ رییس دادگاه به ادعا‌های مشایی

پس از حضور متهم در جلسه علنی دادگاه و قرائت بخشی از کیفرخواست، متهم با هدف اخلال در جلسه دادرسی و به تعطیلی کشاندن دادگاه و با اعلام اینکه قصد شرکت در جلسه دادگاه را نداشته و از مفاد کیفرخواست بی اطلاع است و با بیان مطالب غیر مرتبط با موارد اتهامی و با فضاسازی و اعمال و رفتار غیرمتعارف تلاش کرد روند رسیدگی را تحت تاثیر خود قرار دهد که با متانت، صلابت و قانونمندی رئیس دادگاه، جلسه به مدت حدود دو ساعت ادامه پیدا کرد.

رئیس دادگاه در پاسخ ادعای متهم مبنی بر بی اطلاعی از مفاد کیفرخواست اظهار داشت: اولاً: جنابعالی و وکلای شما در محل دفتر دادگاه کیفرخواست را قبلا مطالعه کرده اید که مراتب صورتجلسه شده است، ثانیاً: دادگاه با اعلام تنفس تا وقت بعدی دادگاه که هفته آینده برگزار خواهد شد، مجدداً و بار دیگر فرصت مطالعه کیفرخواست و تدارک دفاع را فراهم می‌کند و در این مدت متهم اجازه ملاقات با وکلای انتخابی خویش را خواهد داشت و با اعلام تنفس ادامه جلسه به هفته آینده موکول شد.

زمان برگزاری جلسه بعدی توسط دادگاه انقلاب اسلامی تهران اطلاع رسانی خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷
بابا این بیچاره رو چیکارش دارین آخه!
بدون اطلاع از متن کیفر خواست، امکان دفاع برای متهم فراهم نیست.
نماینده دادستانی چرا رویش را گرفته؟؟؟ از چه ترسیده؟؟؟
دادگاه با توجه به عدم اعتماد عمومی به کلیه مسئولان کشور و از آن مهمتر بر اساس قانون و حقوق اساسی شهروندان از جمله متهمان همچنین شاکی بودن متهم از سیستم قضائی کشور و بعضی از افراد ذی نفوذ در قوه قضائیه، به هیجوجه حق ندارد به بهانه یا پوششی که فراوان در آستین مبارک قضات یافت می شود، دادگاه را غیر علنی یا خلل یا محدودیتی در کسب اطلاعات مردم از کلیه روند دادگاه ایجاد نمایند.

مسئولان قوه قضائیه باید عملا و قانونا نشان دهند قوه قضائیه، دین اسلام، شریعت، قانون، رویه و اعمال عدالت، دکّان و ابزار برای دستیابی پنهانی به مطامع، اغراض و امیال دنیوی آنان نیست.

مردم رفتار و اعمال مشایی، وکلایش و اعضای دادگاه و عملکرد سیستم قوه قضائیه را ملاحظه، مورد تجزیه و تحلیل و قضاوت قرار می دهند؛ کشور و قوه قضائیه خونه خاله نیست پس بر اساس آنچه در این نظر آمد، خللی در فرایند ملاحظات و قضاوت مردم ایجاد نکنید !
مگه قرار نبود علني باشه اين كه همش سانسور شد .
بهتر نبود دادگاه از قبل اجازه مطالعه کیفر خواست و دیدار با وکلا را به متهم می دادند. چرا دادگاه اینقدر ضعیف و دست پاچه هست و باید کار خودش را اصلاح کند خوب نیست ...
اینجا اتاق بود یا محل برگزاری دادگاه خیلی هم علنی بود چون جای 7 8 نفر بیشتر نداشت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست