بازدید 2318

توفان در سیستان ۹۵ نفر را روانه بیمارستان کرد

کد خبر: ۸۲۷۱۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱ 21 August 2018

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: 95 نفر از مردم منطقه سیستان در شمال این استان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان و گرد و خاک از ساعت 23 شب گذشته تاکنون روانه بیمارستان ها و مراکز درمانی شدند.

به گزارش ایرنا، عبدالرحمن شهنوازی روز سه شنبه با بیان اینکه این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان به بیمارستان ها، مراکز درمانی و پایگاه های اورژانس مراجعه کردند، اظهارداشت: 27 نفر از این افراد بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان شدند.

وی گفت: با توجه به خشک بودن تالاب هامون و در نتیجه بروز پدیده توفان و گرد و خاک همواره مردم منطقه سیستان به دلیل مشکلات مختلف که عمده ترین آنها تنفسی و چشمی است به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ها مراجعه می کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان بامداد امروز /سه شنبه/ به 30 برابر حد مجاز رسید.

شهنوازی حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکرو گرم بر مترمکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان چهار هزار و 444 میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.

وی افزود: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان به 101 کیلومتر بر ساعت رسید که این امر سبب کاهش دید در فرودگاه زابل به 900 متر شد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز گفت:پدیده وزش باد شدید در برخی نقاط مستعد توفان گرد و خاک تا پایان هفته آینده در شمال استان تداوم دارد به طوری که در این مدت سرعت باد به بیش از 100 کیلومتر بر ساعت می رسد.

مصدق گودرزی فر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نواحی مرکزی و نوار غربی سیستان و بلوچستان نیز در این مدت غبار محلی در برخی ساعات وزش باد پیش بینی می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل