بازدید 5262

علت آلودگی هوای تهران در چند روز اخیر

کد خبر: ۸۲۷۰۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶ 21 August 2018

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به اینکه علت آلودگی هوای چند روز اخیر تهران افزایش موقتی غلظت ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون است، گفت: هنگامی که گرد و غباربر می‌خیزد غلظت ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، حسین شهبازی با اشاره به اینکه علت آلودگی هوای تهران در چند روز اخیر گرد و غبار است، اظهار کرد: بخشی از این گرد و غبار منشا داخلی و بخشی دیگر منشا خارجی دارد. گرد و غباری که به سمت تهران می‌آید معمولا از سمت جنوب و جنوب غرب کشور است.

وی با اشاره به اینکه طی چند روز اخیر غلظت ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون در پایتخت افزایش یافت، تصریح کرد: ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون نسبت به ذرات معلق کمتر از۲.۵ اندازه بزرگتری دارد و هنگامی که گرد و غبار برمی‌خیزد غلظت ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون افزایش پیدا می‌کند.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: منبع تولید ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون خودروها و موتورسیکلت‌ها هستند البته بخشی از گرد و غبار را ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون تشکیل می‌دهد ولی بخش اصلی و بزرگتر آن ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون است و در صورت وزش باد و خیزش گرد و غبار ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون افزایش می‌یابد.

به گفته شهبازی سرعت باد طی امروز (۳۰ مرداد) حدود ۶ متر بر ثانیه است و امکان دارد که در بعضی ساعات وزش باد افزایش موقتی غلظت ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون را به دنبال داشته باشد و سبب ایجاد گرد و غبار در پایتخت شود.

وی در پایان تصریح کرد: طی امروز برای بعد ازظهر وزش باد با جهت غالب جنوب‌شرقی پیش‌بینی می‌شود و احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر