بازدید 1148

دولت جدید پاکستان سوگند خورد

دولت جدید پاکستان امروز دوشنبه به رهبری عمران خان، نخست‌وزیر تازه منصوب در حضور ممنون حسین، رئیس‌جمهوری پاکستان سوگند خورد.
کد خبر: ۸۲۶۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰ 20 August 2018

دولت جدید پاکستان امروز دوشنبه به رهبری عمران خان، نخست‌وزیر تازه منصوب در حضور ممنون حسین، رئیس‌جمهوری پاکستان سوگند خورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه جئو تی‌وی، کابینه جدید که یکشنبه از سوی عمران خان معرفی شد متشکل از ۲۰ تن شامل ۱۵ وزیر و پنج مشاور نخست‌وزیر می‌شود.

فوآد حسین، سخنگوی حزب حاکم تحریک انصاف پاکستان در پیامی توئیتری نوشت کابینه پس از این مراسم تشکیل جلسه داده و درباره اجرای سیاست داخلی جدید که عمران خان تشریح کرد، بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

عمران خان ۶۴ ساله جمعه پس از حمایت ۱۷۶ قانونگذار از مجموع ۲۷۲ تن به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور انتخاب شد.

به گفته عمران خان، مشکلات اصلی پاکستان شامل یک بحران بدهی، فقدان توسعه انسانی، بی‌عدالتی، مشکلات در سیستم آموزشی، کمبود آمد و سایر موارد است.

پاکستان در ماه ژوئیه انتخابات پارلمانی و محلی برگزار کرد. حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان توانست ۱۱۶ کرسی از مجمع ۲۷۲ کرسی مجلس سفلی پارلمان پاکستان را به دست آورد اما از کسب اکثریت ساده بازماند. با آن اکثریت، عمران خان می‌توانست به صورت مستقل دولت تشکیل دهد. این حزب مجبور شد تا برای تشکیل یک ائتلاف حاکم با سایر احزاب وارد مذاکره شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر