بازدید 1152

وزیر خارجه جدید پاکستان: باید در سیاست خارجی کشورمان بازنگری کنیم

وزیر امور خارجه جدید پاکستان با تاکید بر لزوم بازنگری در سیاست خارجی این کشور گفت که روابط کشورش با پاکستان و هندوستان و سایر کشورها تغییر خواهد کرد.
کد خبر: ۸۲۶۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹ 20 August 2018

وزیر امور خارجه جدید پاکستان با تاکید بر لزوم بازنگری در سیاست خارجی این کشور گفت که روابط کشورش با پاکستان و هندوستان و سایر کشورها تغییر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در گفتگو با روزنامه دیلی میل، گفت که باید تغییر مسیری در سیاست خارجی پاکستان ایجاد شود.

قریشی ادامه داد: نخست وزیر هندوستان در نامه اخیر خود به عمران خان به آغاز مذاکرات بین دو کشور اشاره کرد. باید مذاکرات بدون وقفه و مداومی با هندوستان انجام شود.

وی خطاب به سوشما ساواراج، همتای هندوستانی خود نیز گفت: من می خواهم به وزیر امور خارجه هندوستان بگویم که ما تنها همسایه یکدیگر نیستیم بلکه دو قدرت اتمی هستیم. ما منافع مشترک زیادی داریم. مشکلات زیادی هم داریم که باید حل و فصل شود. گزینه دیگری جز همکاری برای رفع آنها نداریم. نمی توانیم هیچ ماجراجویی را تحمل کنیم.

قریشی همچنین به تمایلش برای ارتباط با همتای افغانی خود و سفر به کابل اشاره کرد و گفت: می خواهم با یک پیام واضح برای مردم افغانستان به این کشور بروم. ما باید با یکدیگر همکاری کنیم و این سفر طولانی را آغاز کنیم.

وی با اشاره به آمریکا نیز ادامه داد: من در گذشته با آمریکایی‌ها کار کرده‌ام؛ با ریچارد هولبروک، هیلاری کلینتون و کاندولیزا رایس. نگرانی ها و اولویت‌های آنها را می‌دانم. با آنها با روش و منشی دقیق گفتگو می‌کنم. به آنها درباره اولویت های خودمان و روابط دوجانبه می‌گویم.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین تاکید کرد: ما باید فقدان اعتماد را از بین ببریم. تمام این کارها را باید با رایزنی و مشاوره کامل با عمران خان انجام دهیم. ما باید مسیر سیاست خارجی خود را تغییر دهیم.

وی با اشاره به این که سیاست خارجی پاکستان باید مورد بررسی قرار گیرد، ادامه داد: ما به دنبال صلح و ثبات در منطقه هستیم. سیاست خارجی ما در پاکستان آغاز و در همین جا پایان می یابد. اطمینان می دهیم که پاکستان به جهان احترام می گذارد و برای این منظور باید اولویت های خود را ارائه دهیم و آنها را پیش ببریم.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین به این مساله اشاره کرد که اجازه نمی دهد پاکستان منزوی شود .

وی با اشاره به اقدامات ریاضتی عمران خان گفت که آنها در ارتباط با سیاست‌های دولت است و ادامه داد:‌ دیگر هیچ هزینه غیرضروری برای هیات‌های خارجی صرف نمی‌شود و انتصاب ها براساس شایستگی ها صورت می‌گیرد.

وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به حمایت حزبش از کریدور اقتصادی چین-پاکستان گفت:‌ این کریدور یک پروژه بلندمدت و تغییر دهنده بازی است و حزب ما از آن حمایت می کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان