بازدید 858

الحیاة: روابط تشکیلات خودگردان و مصر متشنج شده است

منابع آگاه در مصر می‌گویند، روابط میان تشکیلات خودگردان فلسطین و مصر در سایه مخالفت محمود عباس با توافق آتش‌بس میان جنبش حماس و اسرائیل، دچار تنش شده است.
کد خبر: ۸۲۶۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ 19 August 2018

منابع آگاه در مصر می‌گویند، روابط میان تشکیلات خودگردان فلسطین و مصر در سایه مخالفت محمود عباس با توافق آتش‌بس میان جنبش حماس و اسرائیل، دچار تنش شده است.

به گزارش ایسنا، منابع مصری در مصاحبه با الحیاة اعلام کردند که در سایه مخالفت محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با توافق آتش‌بس احتمالی که با میانجیگری قاهره و نیکولای ملادینوف، فرستاده سازمان ملل به خاورمیانه در حال انجام است، در روابط میان این تشکیلات و مصر تنش شدیدی ایجاد شده است.

به گفته این منابع، محمود عباس درخصوص مسائل مربوط به آشتی ملی و شروط خود برای اینکه حماس اداره نوار غزه را به صورت کامل و یکجا به تشکیلات خودگردان تحویل دهد، سفت و سخت عمل می‌کند  و در کنار این مسائل، عباس شرط کرده که توافق آتش بس توسط هیأتی به نمایندگی از سازمان آزادی‌بخش به ریاست عزام الاحمد، عضو کمیته اجرایی این سازمان و عضو کمیته مرکزی جنبش فتح امضا شود؛ همانگونه که توافق آتش بس در سال ۲۰۱۴ میلادی به امضا درآمد.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند، اکثر گروه‌هایی که در حال حاضر در قاهره حضور دارند، به استثنای جبهه مردمی با توافق آتش بس احتمالی موافقت کرده‌اند.

منابع تصریح کردند، هیأتی از جبهه مردمی که به قاهره سفر کرده است، مسئولان دستگاه اطلاعات مصر را در جریان مخالفت این جبهه با توافق آتش بس قرار داده و تاکید کردند که باید قبل از آتش بس، آشتی ملی محقق شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر