بازدید 1280

القاعده به دفاع از اخوان المسلمین و انتقاد از ارتش مصر پرداخت

سازمان تروریستی القاعده با انتشار یک ویدئو از عدم مصالحه با گروه اخوان المسلمین از سوی دولت مصر و عملیات ارتش این کشور در صحرای سینا انتقاد کرد. این ویدیویی نادر از القاعده است که در آن توافق خود را با اخوان المسلمین مطرح می‌کند.
کد خبر: ۸۲۶۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ 19 August 2018

سازمان تروریستی القاعده با انتشار یک ویدئو از عدم مصالحه با گروه اخوان المسلمین از سوی دولت مصر و عملیات ارتش این کشور در صحرای سینا انتقاد کرد. این ویدیویی نادر از القاعده است که در آن توافق خود را با اخوان المسلمین مطرح می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت ارم نیوز، حسام عبدالرئوف، یکی از سرکردگان القاعده در پیامی ویدیوئی با عنوان "فریبت دادند و گفتند: انتفاضه‌های عربی بزرگترین و عادلانه‌ترین قانون را ایجاد کردند"، اعلام کرد، در صحرای سینای مصر هیچ‌گونه عنصر تروریستی وجود ندارد و ارتش مصر به اهالی این منطقه حمله می‌کند.

این سرکرده القاعده در این ویدئو یک ساعت ‌و ۱۹ دقیقه‌ای با انتشار صحنه‌هایی که گفته می‌شود تصاویر داخل زندان‌های مصر است، اعلام کرده که در زندان‌های ارتش مصر زندانیان تحت مجازات و شکنجه قرار می‌گیرند.

حسام عبدالرئوف در این ویدئو از اینکه حکومت مصر مصالحه با اخوان المسلمین و آزادی رهبران بازداشت شده آن را نپذیرفته، انتقاد کرد.

تدابیر امنیتی در مصر برای عید قربان

این در حالی است که وزارت کشور مصر از آماده باش کامل نیروهای خود در ضمن یک طرح امنیتی برای تامین امنیت این کشور در جشن عید قربان خبر داد. به همین منظور مدیران امنیتی این کشور در حال بازدید از استان‌های مختلف به منظور اطمینان از موفقیت اجرای این طرح هستند.

در همین راستا، یک منبع امنیتی مصری اظهار کرد که محور اصلی این طرح امنیتی حفظ امنیت شهروندان، تفرج‌گاه‌های عمومی، تاسیسات حیاتی و نهادهای مذهبی، به ویژه در هنگام اقامه نماز عید قربان است.

این منبع افزود: این طرح شامل استقرار نیروهای واکنش سریع و گشتی‌ها در خیابان‌ها و ایجاد موانع امنیتی ثابت در اطراف تاسیسات حیاتی است.

از سوی دیگر، سرلشکر محمود توفیق وزیر کشور مصر، از معاونین خود خواسته تا سطح آمادگی نیروهای امنیتی را افزایش دهند و از طریق یک اتاق عملیات مشترک برای اطمینان از اجرای این طرح امنیتی با یکدیگر هماهنگ شوند.

وی از مقامات وزارتخانه‌های این کشور خواست تا به منظور اطمینان از برقراری امنیت و دنبال کردن استقرار فوری نیروهای امنیتی در مناطق مختلف حضور داشته باشند.  

این مقام مصری همچنین خواستار استقرار نیروهای پلیس زن در مناطقی شد که انتظار می‌رود در طول تعطیلات عید، شاهد تراکم جمعیتی باشند.

وزیر کشور مصر همچنین ضمن درخواست برای ایجاد موانع امنیتی در ورودی و خروجی استان‌های مختلف به منظور بازرسی اتومبیل‌ها گفت که نیروهای امنیتی نباید در محوطه و اطراف تاسیسات مهم و حیاتی از بازرسی هیچ خودرویی غافل شوند.

محمود توفیق در ادامه ضمن تاکید بر برخورد مناسب با شهروندان اظهار کرد که نیروهای امنیتی در صورت مشاهده هرگونه تخلف و بی‌نظمی از آن چشم‌پوشی نکنند و با خاطیان مطابق با چارچوب قانون قاطعانه برخورد کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان