بازدید 11021

انتقاد از حضور پوتین در عروسی وزیر خارجه اتریش

کد خبر: ۸۲۶۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۸ 19 August 2018

«کارین کنایسل» وزیر امورخارجه اتریش به دلیل آنکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را به مراسم عروسی خود دعوت کرد، مورد انتقاد مقام های اتریشی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از پولیتیکو، کنایسل از سوی حزب راست افراطی «آزادی» و به عنوان فردی مستقل برای تصدی پست وزارت خارجه معرفی شد. وی با یک تاجر اتریشی ازدواج کرده است.

در مراسم عروسی آنها پوتین نیز حضور داشت. «سباستین کورتس» صدراعظم و «هاینس کریستین اشتراخه» معاون صدراعظم اتریش هم به این مراسم دعوت شده بودند.

«اولین رنگر» نماینده اتریش جناح سوسیالیست ها در پارلمان اروپا حضور پوتین در این مراسم را «شرم آور» خواند.

«آندریاس اشنایدر» سخنگوی وزارت خارجه اتریش هم گفت: کورتس و کنایسل چگونه می خواهند به اجرای توافقنامه های مینسک برای حل بحران اوکراین کمک کنند، درحالی که در محفل خصوصی با یکی از تناقض برانگیزترین طرف ها جشن می گیرند.

«پاولو کلیمکیم» وزیرامور خارجه اوکراین در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت، دولت فدرال وین مجبور می شود که این دعوت را توجیه کند اما تاثیری در سیاست خارجی اتریش نخواهد داشت.

مردم شبه جزیره کریمه پس از وقوع ناآرامی در اوکراین اقدام به برگزاری همه پرسی برای الحاق به روسیه کردند و مسکو نیز که در این منطقه نیروی نظامی داشت، امنیت برگزاری رفراندوم را برعهده گرفت. پس ازهمه پرسی اعلام شد که 96.77 درصد مردم جمهوری کریمه و 95.6 درصد ساکنان منطقه سواستوپول خواستار الحاق به روسیه شدند.

شبه جزیره کریمه در سال 2014 به روسیه محلق شد. اگر چه کریمه در اختیار روسیه قرار دارد، مقام های اوکراین کریمه را بخشی از خاک خود می دانند و معتقدند که مسکو آن را اشغال کرده است. آمریکا و غرب، روسیه را به نقش داشتن در درگیری های شرق اوکراین نیز متهم کرده اند.

توافقنامه های صلح مینسک برای پایان دادن به درگیری ها در اوکراین اواخر سال 2014 و با میانجیگری اتحادیه اروپا و حمایت مسکو و کی یف حاصل شد و سپس اوایل سال 2015 مورد بررسی و تجدیدنظر قرار گرفت، اما بارها زیر پا گذاشته شد.

پوتین در این مراسم رقصید. او همچنین یک گروه موسیقی را با خود برده بود و در آنجا به عنوان هدیه به عروس و داماد، نواختند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر