بازدید 29789
فارن پالسی عنوان کرد؛

آمریکا چگونه می تواند ایران را برای پذیرش یک «معامله موشکی» متقاعد کند!؟

مارک فیتزپاتریک، دستیار معاون وزیر خارجه پیشین آمریکا و رئیس کنونی مؤسسه‌ بین‌المللی مطالعات استراتژیک(IISS) و «مایکل المان»، عضو ارشد این مؤسسه در مقاله مشترکی در نشریه آمریکایی «فارن پالیسی» بر لزوم حصول یک توافق موشکی بین آمریکا و ایران در زمینه موشک های بالستیک تأکید کردند.
کد خبر: ۸۲۶۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵ 18 August 2018

مارک فیتزپاتریک، دستیار معاون وزیر خارجه پیشین آمریکا و رئیس کنونی مؤسسه‌ بین‌المللی مطالعات استراتژیک(IISS) و «مایکل المان»، عضو ارشد این مؤسسه در مقاله مشترکی در نشریه آمریکایی «فارن پالیسی» بر لزوم حصول یک توافق موشکی بین آمریکا و ایران در زمینه موشک های بالستیک تأکید کردند.

به گزارش «تابناک»؛ فیتزپاتریک و المان در این مطلب خواستار دادن امتیازاتی از سوی دولت آمریکا برای متقاعد کردن ایران برای مذاکره بر سر موشک های بالستیک شدند.

در ادامه این مطلب آمده است: به غیر از کشورهایی که در کمپین ضد ایرانی حضور دارند، غیر محتمل است که کشور دیگری آمریکا را در موضع خصمانه اش علیه ایران همراهی کند؛ اما به همان صورتی که رهبران کشورهای اروپایی تلاش می کنند تا برجام را حفظ کنند، باید به دنبال این باشند تا دلایلی مشترک با واشنگتن برای رسیدگی به نگرانی هایشان پیدا کنند.

یک مسأله کلیدی تهدید بالقوه موجود در برنامه موشکی بالستیک ایران است: اگر ایران یک روز تصمیم به ساخت سلاح هسته ای بگیرد، برخی از موشک هایش که توانایی حمل کلاهک را دارند، می توانند برای حمل کلاهک هسته ای مورد استقاده قرار بگیرند.

یکی از سه دلیل دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای خروج از توافق هسته ای همین نبود محدودیت در برنامه موشکی ایران بود؛ اما ترامپ هیچ راهکاری، به غیر از این درخواست غیرمعقول که ایران تمام موشک هایش را کنار بگذارد، ارائه نداد. با توجه به نقش کلیدی موشک ها در قدرت دفاعی و بازدارندگی ایران، کنار گذاشتن تمام برنامه ی موشکی به هیچ وجه ممکن نیست.

راهی بهتر وجود دارد. دولت های نگران باید مانع توسعه ی موشک های بالستیک قاره پیمای ایران شوند و آنها را در برد 2000 کیلومتر محدود کنند که البته پیش از این ایران اعلام کرده بود، این میزان، حداکثر مسافت مورد نیازش است. در حالی که ایران به کلی این محدودیت را برای خودش اعمال کرده است، نشانه هایی از دور زدن این محدودیت برای ساخت سیستم های دور برد دیده می شود؛ بنابراین، وجود یک توافق موشکی که شامل قوانین اجرایی و بازبینی می شود، مورد نیاز است.

آمریکا چگونه می تواند ایران را برای پذیرش یک «معامله موشکی» متقاعد کند!؟

ایران هرگز چنین محدودیتی را اجرایی نخواهد کرد و بازبینی ها و اقدامات جزایی برای کنترل برنامه ی موشکی اش را نخواهد پذیرفت، مگر آن که در ازای آن چیزی نصیبش شود. به عنوان یک بده و بستان، ایران می تواند اجازه ی ادامه ی برنامه ی پرتاب فضایی اش را داشته باشد اما با محدودیت تکنولوژی و شفافیت قوانین تا خطر پرتاب موشک ها با مقاصد نظامی به حداقل برسد.

محدودیت های فنی برای به حداقل رساندن خطر سیستم پرتاب فضایی ایران، به نفع مذاکرات جاری آمریکا با کره ی شمالی نیز خواهد بود. این که دقیقا منظور پیونگ یانگ از تعهد به خلع سلاح هسته ایش، که دو ماه پیش در سنگاپور به ترامپ قولش را داده بود، چیست، هنوز نامشخص است. این تعریف یکی از اصلی ترین مشکلات مذاکرات، قبل و بعد از نشست بوده است.

موشک های با قابلیت حمل سلاح هسته ای کره ی شمالی، هم کوتاه برد و هم دور برد، باید جزئی از توافق خلع سلاح هسته ای باشند. موشک های ماهواره ای غیرنظامی کره شمالی، اگر محدودیت و شفافیت لازم را رعایت کنند، می توانند این بار مستثنا باشند.

محدود کردن برد موشک های ایران به 2000 کیلومتر تهدید بالقوه ایران علیه اسرائیل، عربستان، بحرین، امارات و سایر کشورهای همسایه را حذف نخواهد کرد. ایده آل ترین حالت این بود که ایران تمام موشک هایی که قابلیت حمل 1100 پوند بار در بازه ی حداقل 180 مایلی را دارند، کنار بگذارد؛ اما هشت تا از سیزده سیستم موشک های بالستیک فعلی ایران فراتر از این محدوده هستند.

اما اگر بخواهیم صادقانه به این مسأله نگاه کنیم، ایران توانایی موشکی اش را تا این حد محدود نخواهد کرد، به ویژه هم اکنون که دشمنان منطقه ایش نیروی هوایی شان را تقویت کرده و توانایی موشکی شان را بدون هیچ محدودیتی ارتقا داده اند. درست این است که توافق محدود کردن برد موشک ها باید تمام کشورهای منطقه را شامل شود. حالا که این طور نیست، مقامات ایرانی به انگیزه های دیگری برای رضایت دادن به این توافق احتیاج دارند – مانند مستثنا شدن برنامه ی فضایی که قبلا به آن اشاره کردیم.

کشورهای غربی باید به جای به کار گرفتن اقداماتی مطلق برای تضعیف برنامه ی موشکی ایران، از این فرصت برای ممانعت از شکل گیری خطرناک ترین سیستم موشک های دوربرد استفاده کنند.

مایه تأسف است، پیش از این توافقاتی خلاقانه و از نظر فنی دقیق برای مهار توسعه موشک های بالستیک ایران و کره ی شمالی ارائه نشده اند. با این حال، هنوز هم خیلی دیر نشده است و به طور فزاینده ای لازم الاجرا هستند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸۲
به نظر بنده که آدم سیاسی نیستم ولی به عنوان یک ایرانی از تحریم دارم آسیب میبینم، تا برد موشکهامون به خاک آمریکا نرسه هیچ مذاکره ای موثر نخواهد بود.
اگر برد موشکهامون به خاک آمریکا رسید اونوقت باید بنشینیم مذاکره کنیم که قابلیت حمل کلاهک هسته ای داشته باشه یا نه.
تاریخ به ما نشون داده فارق از نوع حاکمیت، ایران باید همیشه قوی باشه تا آسیب نبینه. کشور ضعیف همیشه تو سری خوره.
هیچوقت زمان موشک باران رو از یاد نمیبرم که با سن کمم فریاد میزدیم موشک جواب موشک.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
خخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
اخر سونوشت ما ما یا میشه عراق یا میشه کره شمالی که به چمن خواری میفتیم.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
انشاالله چهارصد سال دیگه، وقتی آمریکایی ها از این سیاره رفتن نویده شما به نمایندگی از ما وصیت کن بره مذاکره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
عمر شما کفاف نمیده روزی رو ببینی که برد موشک ما به امریکا برسه برادر!!!
برد موشکهای کره جنوبی یا ژاپن به نظرت تا کجا میرسه؟
عجیبه که تو مردم هنوز این مزخرفات طرفدار داره
ناشناس
| Thailand |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
علی الحساب یه 500 سالی باید صبر کنی فعلاً
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
با سفره خالی و زن و بچه حرف بزن نه از روی شکم سیری !!! اون موقع من هم شعار میدادم اما سفره خانه مان خالی نبود.
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
کره شمالي موشک داشت و مردمش علف ميخوردن
رنگ و روي مردم کره جنوببي را با شمالي مقايسه کن
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
چرا بردشون نرسه ؟ شما چهار تا ناودان رو لحیم کن سر هم تا میخوره خرج بریز توش سه دور ، دور کره زمین میگرده آمریکا که جای خودش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
سلام،
خطاب به دوستانی که مردم کره شمالی را اینقدر ضعیف می پندارند باید گفت که این مردم ترجیح می دهند علف بخورند ولی توسری نخورند
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
تا امثال شما تئوریسین این مملکت هستند سال به سال این کشور به نابودی نزدیکتر می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
پاسخ به دوستی که در خصوص ژاپن و کره صحبت کردند اینکه ژاپن رسما اعلام کرده بمب هسته ای ندارد اما تکنولوژی آن را بدست آورده که به محض احساس نیاز در کمتر از دو ماه بمب هسته ای بسازد پس فکر نکنید چون ژاپن هراسی راه نیافتاده پس ژاپن قدرت نظامی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
اونایی هم که فکر میکنن اگر با امریکا مذاکره کنیم امریکا اینجا رو میکنه مثل ژاپن و کره جنوبی یه سنجش ای کیو انجام بدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
هسته ای رو دادیم آمریکایی ها باز هم تحریم کردن
موشک ها رو بدیم آمریکایی ها باز هم تحریم میکنن
سوریه و حزب الله و انصارالله رو بدیم آمریکایی ها باز هم تحریم میکنن
ارتش و سپاه و توان دریایی رو بدیم آمریکایی ها باز هم تحریم میکنن
وطن و دین و ناموسمونم بدیم این بی شرفها باز هم تحریم میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
مردم کره جنوبی و ژاپن کار میکنن پیشرفت کردن ، مردم ایران میخوان کار نکنن ، از کار بدزدن ، با زد و بند و دلالی و کلاهبرداری و تقلب و کم فروشی پولدار بشن ، میخان پول مفت گیرشون بیاد بدون زحمت و دایما با ماشیناشون برن شمال جوج بزنن و اونجارو به گند بکشن و وقت تلف کنن و احمقانه فکر بکنن که اگه آمریکا بیاد ، بدون هیچ رنج و زحمتی ، اینجا هم میشه ژاپن و کره جنوبی

پاشو مرد باش غیرت داشته باش هموطنتو دوست داشته باش یاعلی بگو کشورتو بساز آمریکا هیچ کاری برای تو نمیکنه و برای هیچکس نکرده و اگه تو باشی و پاشی ، هیچ غلطی هم نمیتونه بکنه
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
مصداق درستی حرفت اینه که ترامپ حاضر شده برای دیدار با رهبر کشور کوچک کره شمالی به سنگاپور بیاید و از این دیدار اظهار شادی و خوشحالی کنه در حالی که کره شمالی هنوز بمبهای هسته ایش را دارد و موشکهایش به خاک امریکا میرسد اما ترامپ مثل بچه ها از این ملاقات شادی میکند ولی بن سلمان صاحب کشوری بزرگ و پولدار 2 هفته در امریکا دریوزگی میکند و به همه مقامات امریکا عجز و لابه میکند تا از او حمایت کنند دست اخر هم به او لقب گاو شیرده میدهند حالا بفرمایید کدام یک مقتدر هستند کره شمالی بقول شما علف خوار یا عربستان سرشار از نفت اما مثل گاوی شیرده در دست امریکا و اروپا که حتی توان مقابله با یمن منهدم شده را هم ندارد و 4 سال است که بهمراهی 10 کشور دیگر میخواهد گروه کوچکی در یمن را از بین ببرد اما نمیتواند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
اول اون فارغ رو درست بنویس استاد بعد اظهار نظر انقلابی بکن
سعيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
آقا نويد كاملا موافقم
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
با نظرتون موافقم ؛ کلا دوستان همیشه شخصیت من میدونم تو کارتون گالیور هستن ، همیشه میگن من میدونم نمیشه ؛ برای اینکه برد موشک هامون به آمریکا برسه باید پایگاههایی توی کشورهای دیگه
داشته باشیم
بهنام
| Germany |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
مردم کره شمالی مثل مردم کره جنوبی در رفاه و آسایش نیستن ولی اجازه هم ندادن سربازای آمریکایی به دختراشون تجاوز کنن! اتفاقی که در ژاپن و کره جنوبی به وفور شاهدش هستیم!!!
#اندکی_شرف
ناشناس
| - |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
ما باید قوی باشیم در تمام زمینه ها آنقدر که کسی
جرات تهدید ما را
نداشته باشد و متقابلا ما نیز کسی را تهدید نکنیم تا
هزینه برای کشور ایجاد نشود آیا بااین مدیریت ضعیف می
توانیم به اون سطح برسیم.؟
کاپی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
آقای بهنام ...

فرقی میبینی بین این دو تا ؟/؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
قابل توجه دوستان خوش خیال و عشق مذاکره و عشق دیپلماسی لبخند که میگن موشک و قدرت نظامی به چه دردی میخوره
ناشناس
| Canada |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
دوست عزیز 02:08 درسته و کاملا حق باشماست که نه امریکا و نه هیچ کشور دیگه ای نمیاد برای ما و ایران کار کنه
همراه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
از این به بعد نه تنها آمریکا بلکه هیچ کس غلطی نمیتونن بکنند والله
خواهش من بعنوان یکی از مخاطبین تابناک اینست که نظر من را منتشر کنید.
در غیر اینصورت هیوقت در سایت شما نظر نخواهم داد.
قصدم کمک به کشورم و کسانی است که ایران را از گزند دشمنان دور نگه میدارند.
نگاه به طرز تفکر نویسندگان مقاله های سیاسی و تعلق خاطر آنان به نهادها و بنیادهای سیاسی جهان مهمتر از انتشار مقالات آنان است
متاسفانه تابناک اخیرا به انتشار مقالات مختلف از کارشناسان سیاسی وابسته به بنیادها و نهادهایی روی آورده است که همگی آنان با نظر مثبت به تجزیه جغرافیایی ایران نگاه میکنند.

چندروز قبل هم از ولی نصر در تابناک خواندیم و دیدیم .
این فرد ( ولی ) از حامیان سرسخت و شاگرد پدرش دکتر نصر میباشد و ای پدر و پسر از کسانی هستند که همواره مسئولان ایران را به جنگ با همسایگانشان تشویق کرده و میکنند.

دکتر نصر در زمان پهلوی ها نیز مشوق جنگ با سنی ها بود.
فردی که در این صفحه مقاله اش را میخوانید از عناصر کشور بدنام کشور ا......ن است.

بین ایران و آمریکا هیچگاه درگیری نظامی مستقیم رخ نخواهد داد همانطور که رهبری نظام فرمودند اما مسئولان نباید فکر کنند این به معنای عدم جنگ است چون آمریکا برای جنگ با ایران از نیروهای شرور و تجزیه طلب که مقیم کشورهای همسایه هستند علیه ایران استفاده خواهد نمود.

با مقالات خائنان مردم را منحرف نکنید.
تلاوت
اگه موشکارو از دست بدیم بدبخت و بیچاره ایم از ما گفتن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
نه چندان چون بجاش تا دلت بخواد کنسرت پاپ و رقص مختلط داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
شیوه امریکا از قبل همین بود به عراق و لیبی توجه کنید دقیقا همین حربه رو براشون به کار برد اولی رو با تحریم ده ساله زمینگیر و بعد از تضعیفش کارشو ساخت دومی هم از ترسش موشک هاشو کرد تو کشتی و روانه واشنگتن کرد بعد که لیبی خلع سلاح شد ناتو حمله کرد و کارش ساخت. تو خواب ببینن ایران دو دستی خودش خلع سلاح کنه.این بابایی هم که این مقاله رو نوشته تو توهم سیرمیکرده یا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
موشک بدیم بدبختیم ندیم بدبختیم چیکار کنیم
چرا متوجه نیستید. تمام اینها فقط بهونه برای تحریم و رژیم چنج در ایرانه.

موشکهای ایران مثل غنی سازیش که حتی یه نیروگاه هم برای استفاده ازش نداره به درد نخوره.

الان تمام دشمنان ایران به اخرین سیستم ماهواره ای و ضد موشکی مجهز ان.

موشکها با کمک ماهواره به محض پرتاب شناسایی میشه پر سرعت ترین موشکها هم چند ساعت طول میکشه که به‌اسراییل برسه. تو چند چند ساعت سیستمهای ضد موشک ‌پیشرفته که همه دشمنان ایران بهش مجهز هستند دهها بار فرصت از بین بردن موشک رو دارن.

ایران بعد از خارج کردن دخیره اورانیومش که چند دهه جمع کرده بود الان مثل ببر بی دندونه. چیزی برای مذاکره نداره. تحدیدی هم نیست واسه کسی.

هدف ففط رژیم چنجه. اینها بهونه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
تو چه بزدل کم سوادی هستی. برو از دوتا آدم با خبر سوال کن یه کم احساس ایمنی کنی. اگه اینطور بود که تو گفتی ایران خیلی سال پیش بمباران میشد و تمام.
همین دو سال پیش مگه نبود که ایران با شش موشک اهداف داعش مستقر در خاک سوریه رو با خاک یکسان کرد و هیچ سیستم ضد موشکی هم نتونست حتی به سمت موشکهای ما پرتاب بشه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
دقیقا به همین دلیل مانع برنامه ی فضایی ایران هستن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
معلومه اطلاعاتت خیلی کمه برادر که میگی چندین ساعت طول میکشه
قاف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
موشك رو با اتوبوس اشتباه گرفتي
موشك هاي بالستيك با خروج از جو سرعت فراصوت دارند
تا اسرائيل 7 دقيقه اي ميره نه چند ساعت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
زرشک! آمریکا عزا گرفته برای موشکهای ایران، رفیقمون هنوز در هپروت به سر می بره!
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
مملکت آب نداره ضروریات اولیه زندگی مردم و عدالت اجتماعی وجود نداره فساد رگ و پی کشور رو گرفته تو به فکر موشکی؟!!!!
ناشناس
| Iceland |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
سیستمهای ضد موشک در برابر باران موشک کارایی ندارند.
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
همین موشک های به درد نخور اینقدر اونا رو ترسونده؟؟؟ببین یارو جنگ ارزی با هند و ترکیه راه
انداخت فقط و فقط چون دارن از ایران نفت میخرن
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
پرفسور همین موشک هایی که میگی از لبنان چه قدر طول میکشه که برسه؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
وقتی اطلاعات تخصصی نداری نظر نده

موشک های ایران در کمتر از ده دقیقه به اسراییل میرسند نه چند ساعت

هنوز هیچ سیستم ضد موشکی ساخته نشده که کاملا قابل اطمینان باشه وگرنه آمریکا دیگه از چین و روسیه حساب نمیبرد و حداقل اینکه روسیه رو برای همیشه از سر راه خودش برمیداشت

حتی یک موشک هسته ای میتونه برای همیشه اسراییل یک وجبی رو نابود کنه چون انفجار یک موشک هسته ای در اسراییل باعث فراری شدن بقیه اسراییلی ها به آمریکا و اروپا میشه و بدترین آفت برای حیات اسراییل ، مهاجرت معکوسه

حتی اگه از 10 موشک شلیک شده به اسراییل ، 9 تای اونها هم منهدم بشه و فقط یکی به هدف بخوره ، و اون یکی حامل کلاهک هسته ای باشه ، نه آمریکا و نه اسراییل هیچوقت ریسک حمله به ایران رو نمیکنن مگر اینکه قبلش با خلع سلاح کامل مطمین بشن که ما موشک نداریم . دقیقا مثل بلایی که سر صدام احمق و ملت عراق آوردن

ما نباید موشک ها رو بدیم حتی اگه به چمن خوردن افتادیم بلکه باید سلاح هسته ای هم بسازیم
موشک ساز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
عزیز دل برادر موشک های دور برد وارد جو میشن بعد از طی منحنی بصورت مستقیم میخورن ب هدف همچین هم ساده نیس دفع کردنش و گرنه تا الان تارو مار کرده بودن مارو موشک هم یکی دو تا فایده نداره که وقتی با تعداد زیاد شلیک بشه قطعا موثره و در مورد زمان برخورد ب هدف ب ساعت نمی‌رسه سرعتهاشون بالای چند ماهه و البته ما نیاز به ماهواره های روسیه و چین خواهیم داشت برای نقطه زنی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
"پر سرعت ترین موشکها هم چند ساعت طول میکشه که به‌اسراییل برسه"
کارشناس اسرائیلی میگه 7 دقیقه تا تلاویو برادر!!! کجایی؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
چند ساعت؟...دوست عزیز تا به حال سیستمی ساخته نشده که بتونه موشک های بالستیک رو رهگیری و منهدم کنه اون هم وقتی که در حجم بالا به سمتشون سرازیر می شن و تمام ترس این کشور ها هم از همینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
قاره پیما از جو خارج میشه و قابل رهگیری نیست دکتر
کاش اول زیربنای اقتصادی مملکت رو توسعه میدادیم و به حدی میرسیدیم که اینقدر راحت تحریم نشیم، بعد میرفتیم دنبال برنامه های نظامی. اینهمه به آمریکا فحش میدیم و صبح تا شب مرگ بر آمریکا میگیم، ولی حتی نون خوردنمون هم به نرخ دلار بستگی داره. شتر سواری که دولا دولا نمیشه. هم شاخ شونه بکشیم و هم محتاج پولشون باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
وقتی در امنیت کامل هستی درکی از عدم امنیت برای پیشرفت اقتصادی نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
آمریکا و روسیه و چین فقط به فکر خودشانند و باید هم باشند
ما هم باید فقط به فکر خودمان باشیم و بس
پیشرفت نظامی برای هر کشوری از واجبات هست
پیشرفت اقتصادی واجب تره ولی هر دو تاش با هم خوب هست و بدون هم میشه کره شمالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
با نظر این دوستمون موافقم امنیت یه مقوله دو وجهی هست ... نمی شه که امنیت نظامی داشته باشی ولی اقتصادی نه ...وقتی می شه از امنیت به طور کلی حرف زد که دوتاش کنار هم باشن ... مثل کشور چین ... که از نظر اقتصادی و نظامی یعنی دو مولفه امنیت جلو هستن که وقتی موشکی رو آزمایش می کنن اصلا هیچ واکنشی از سوی مجامع بین المللی دیده نمی شه یا حداقل کمتر به این موضوع می پردازن... چیزی که در مورد کشور چین مشخصه اینه که کشورهای دشمنی مثل امریکا بیشتر از قدرت اقتصادی چین هراس دارن تا قدرت نظامی ... به نظر من بهتر این هست که روی دو مولفه امنیت کار بشه و هر دو پا به پای هم به شکوفایی برسن ... و الا در نبود یکی دیگری اثربخشی خودش رو از دست می ده مثل همین الان ما ... مهم نیست که برد موشکهامون چقدر باشه وقتی با یک تحریم کل اقتصاد می پاشه و روز به روز بر اعتراضات اجتماعی افزوده می شه دیگه مولفه نظامی اثربخشی نداره و الا هیچ کسی مخالف پیشرفت مملکتش نیست ... با تشکر از تابناک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
بنده در رستورانی در توکیو وقتی نحوه رفتار یک آمریکایی را با رستوران دار ژاپنی دیدم آرزو کردم که کاش این کشور هیچوقت اینقدر پیشرفت نکرده بود ولی عزت مردمش حفظ می شد، موضوعی که متاسفانه برای ژاپنیها عقده شده
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
وقتی زیربنای اقتصادی کشور درست بشه چه نیازی به فحش دادن به آمریکا است؟ این فحش ها دقیقا به خاطر اینه که علت مشکلات کشور که در داخل کشوره رو منحرف کنند به سمت خارج کشور.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
بدون قدرت نظامی نمیشه قدرت اقتصادی شد
آمریکا هم وقتی ابرقدرت یکه تاز جهان شد که بمب هسته ای ساخت و به پشوانه قدرت هسته ای و نظامی ، توانست دلار را پول واحد جهانی کنه و با چاپ پول بدون پشتوانه ، 70 سال از دنیا کلاهبرداری کنه

ما اگه همین قدرت نظامی نصفه نیمه رو هم از دست بدیم ، دیگه نان خالی هم برای خوردن نخواهیم داشت و همین اقتصاد نیم بند را هم از دست خواهیم داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
ناشناس 18,8 تعریف شما از امنیت فقط اینه که رو سرمون موشک نباره نه خیر برادر من امنیت یعنی امنیت غذای امنیت داروی امنیت صنعتی و سایر موارد الان از گرسنگی داریم می‌میریم بعد میگیم امنیت داریم کسی که کلیه و اجزای بدنشو بخاطر کارایه خونه میفروشه یا بچشو میفروشه یا کودکان کار که چه بلاهای سرشون میارن برو معنی امنیت و از اونا بپرس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
زیر ساخت رو جاسوس های انگلیس نمیزارن درست شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
تو اگه داری از گرسنگی میمیری چرا ساعت 10-11 روز کاری توی نت میچرخی برو کار کن پول درار
به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد آمریکا ایران را در این زمینه متقاعد کند!

اگر خیانتی در این زمینه بخواهد توسط هر مسئولی صورت پذیرد قیامی خواهیم کرد که در خواب هم نخواهید دید!

قیامی بس خطرناک تر از قیام گرسنگان که طومار خائنین به کشور عزیزمان ایران را یکبار برای همیشه در هم بپیچیم
پاسخ ها
حسینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
اوه اوه چه خشن
کاپی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
اتفاقا آمریکا منتظره اجازه شما بود فقط .
خوابای خوب ببینی شبت بخیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
یادش بخیر فداییان اسلام
دیگه تکرار نمیشن
خارج از همه مسائل که ممکن است وجود ذاشته باشه یا اینکه نطام اسلامی ، دمکراتیک ، دیکتاتور سوسیالیستی ویا هرچیز دیگر باشه...بنده اگر یک پست سیاسی و البته اجرایی داشته باشم با تمام قوا برنامه نظامی کشور را درتمام زمینه ها و سطوح با فدرت به پیش خواهم برد حتی توی شدیدترین تحریم ها، حالا اگر از روی فشار مجبورم باشم روی آن مذاکره کنم و یا امتیاز بدهم باز این عقب نشینی تاکتیکی بوده و استراتژی ادامه دادن راه خواهد بود...توانا بود هر که دانا بود...توی این دنیایی که در حال حاضر ما هستیم هرکس قدرت داشته باشد هم رفاه خواهد داشت هم عزت و لازمه داشتن قدرت هم داشتن دانش و مجهز بودن به علم است....
کسانی جنگ شهرهای زمان جنگ را بیاد دارند میدانند چه حقارتی ست که سلاح روز را برای دفاع از خود نداشته باشی کاش حواشی دیگر در کار نبود کاش به جای محو اسرایل روی موشکها می‌نوشتند فقط برای دفاع آن وقت منه مخالف هم در ایجاد زنجیره انسانی برای دفاع از دستاورد دفاعی کشورم شرکت می‌کردم آن وقت راهپیمایی ها فرخوان دولتی اضافه کار وغیره نمی خواست همه با جان دل برای حمایت می‌آمدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
داداش گلم، امروز محو اسرائیل همان دفاع از ایرانه.
چه کسی در دهها سال گذشته جز اسرائیل تلاش کرده تا ایران رو ناامن کنه؟ خب یه کم فکر کن عزیزم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
تو که منفی دادی جنگ بشه چیکار میخوای بکنی نامرد
اون چیزی که باعث اقتدار یک کشور هست،فقط برد موشک‌هاش نیست.رضایت مردم از وضعیت عمومی کشورشون هم هست.
صدام هم بُرد موشک‌هاش خیلی زیاد بود.حتی چند تا هم به اسرائیل شلیک کرد.
الآن صدام کجاست؟موشک‌هاش تونستند نجاتش بدهند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
مردم عراق کجا هستند؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
قدرت نظامیش را واگذار کرد تا به کشورش حمله کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
شعار نده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
صدام دست نشانده بود جانم. و قبل از حمله به عراق بیش از ده سال بود که داشتن موشکهاشو نظارت و کنترل و درواقع نابود میکردن. با این همه صدام تونست 39 موشک به تل آویو شلیک کنه.
مطمئن باش اگه با ما بخوان بجنگن در همون روز اول چند برابرش، موشک و سرباز جان برکف برای نابودی اسرائیل روانه میکنیم. این چیزیه که آمریکا و اسرائیل رو می لرزونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
یعنی الان میگی موشک بزاریم کنار االان هر موشکی که ساخت میشه اهن داره اینا از کارخونه فولاد میخرن سیستم برق داره هزاران شغل ایجاد میکنه چرا متوجه نمی شید انقد سریع نظر ندید تباناک بخاطر خدا چاپ کن
ناشناس
| Iceland |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
قدرت موشکی فعلی ما با صدام قابل مقایسه نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
چون صدام احمق موشک هایش را دو دستی به آمریکا تقدیم کرد تا دو روز بیشتر بتواند حکومت کند
چقدر پرو و گستاخ هستند .... میخوان دندان های شیر رو بکشن و بعد هی بزنن تو سرش
شما ها بی خود کردین که می خواهید برای ایرانتصمیم بگیرید
هر وقت شما ها محدودیت ها را پذیرفتید ایران هم می تواند محدودیت ها را بپذیرد
هر گونه اجرای دیگر در زمینه دفاعی خیانت است و باز هم می گویم خیانت است برای ایندگان
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
بخشش خزر خیانت بود یا خدمت؟؟!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
بی سواد خزر رو چحوری تقسیم میکنی
یه چیزی شنیدی عین طوطی تکرار می کنی
عربستان به عنوان کشوری که یمن رو داره به خاک و خون میکشه هیچ محدودیتی در استفاده و داشتن انواع سلاح نداره،واقعا چطور انتظار دارن ایران تنها ابزار بازدارندشو تقدیم کنه؟من بعید میدونم مقامات چنین اشتباهی مرتکب بشن.ایران در طول تاریخ بارها بی دلیل مورد حمله قرار گرفته،آخریش همین حمله عراق بود.کشوری که بارها بدون دلیلی روشن مورد حمله و کینه بوده نباید ضعیف باشه.
محدودیت های فضایی باید برداشته بشن.جهان آینده،جهان فضاست.
ما کشوری متخاصم نبودیم که الان مثل آلمان جنگ جهانی با ما رفتار میشه.همه رفتن تو نقش!باورشون شده ایران بچه بده ست!واقعا دیگه شورشو درآوردن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
پیشنهاد میکنم تاریخ رو یکم مستقل مطالعه کنی
در این دنیا زندگی نمیکنی ظاهرا . رسیدن و نرسیدن موشک چه اهمیتی داره؟ با یه توییت ترامپ از تو توالت کاخ سفید کل مملکت به هم میریزه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
خب ما می خواهیم اینطور نباشه دیگه . راه حل شما چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
اگه همین موشک نبود وضع از این هم بدتر بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
اگه من و تو و مردم این کشور به کالاهای خارجی عادت نکرده بودیم و کشور به دلار معتاد نمیشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
همون اوکراین خوبه برات
چگونه مگر می شود پس نظر رهبری در این مورد چه می شود
2000 کیلومتر بدون محدودیت تکنولوژیک وفضا این مسافت برای تامین امنیت کافی است وبیشتر از ان نه لازم است ونه به صرفه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
تنها ویژگی مهم یه موشک بردش نیست جانم. سوختش، نحوه سوخت گیریش، منابع ما برای تجهیزش، سرعت تجهز موشک، تعداد موشک ها و........
حالا چرا سفارت ایران د رآلمان خودش مستقیما این پیشنهاد را به روزنامه نداده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
ملت حواس پرت
يك مطلبي رو سرسري ميخوانن و بعد در ذهنشون تجزيه و تحليل ميكنن ( و حتي نميكنن ) و بعد سريع نظرات گهربار را مي نويسن و براي همه منتشر ميكنن و بعدش يك كلاغ چهل كلاغ شروع ميشه و عجيب تر اينكه يك عده براي موضوع جديد ايجاد شده تجزيه تحليل هم مي نويسن
كسي چيزي در مورد كشور آلمان و مربوط به آن در اين مطلب ديد ؟ من كه نديدم
ما باید برد موشک هایمان را به ۲۰۰۰۰ کیلومتر که دورارین نقاط آمریکا را هم در تیرس داشته باشیم افزایش دهیم و حتی المقدور به صورت آزمایشی چند نقطه در آمریکا را هم هدف قرار دهیم اون وقت آمریکا به غلط کردن می افته و قیمت دلار هم به حدود هزار تومان کاهش خواهد یافت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
عاشق این زینالم حرف نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
جنسش باید خوب باشه
موشکها رو عرض میکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
چند نقطه در امریکا رو خوب اومدی. ولی قبل از اینکه یکی از موشک های ما به داخل امریکا اصابت کنه چند صد موشک امریکا از اقیانوس هند و دریای سرخ درون ایران به زمین خواهد خورد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
زینال ! قبل از این که اسمت رو ببینم کامنت رو خوندم فهمیدم خودتی !!!
معین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
فیلم های تخیلی زیاد میبینی عمو
این امریکا رو بگذارید کنار فعلا که داریم از اقتصاد اسیب می بینیم مردم در فشار کاملند مگه قراره امریکا رو بزنیم شما با مخلوقات خدا مشکل دارید
با اقتصاد دار ه ایران رو ویران می کنه این شعبون بی مخ بازی ها واسه چیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
از دست شماها چی می کشیم هسته ای که نابود کردید موشکیم نابود کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
آره موشک رو هم بدیم بره تا مثل هسته‌ای که به باد دادید وضع اقتصادی بدتر هم بشه بعد دیگه چی رو میخواید به باد بدید؟
باعث تاسف برای تابناک هست که چنین خبرهای توهین آمیز و ضد عزتی رو بازنشر می کنه. در تمام زمان خواندن متن به زحمت به اعصابم مسلط بودم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
درود به تعصبت
وطن پرست
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
درود به شرف و وطن پرستیت
نیاز کشور ما موشک با برد بلند و کوتاه نیست بلکه عقل و خرد با برد بلند و کوتاه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
الان می خواستی بگی خیلی می فهمی و خاصی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
داشتن موشک یکی از نتایج همان عقل بلند هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
آدمی که عقل بلند نداره میگه نیازی به صنعت موشکی و نظامی نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
فکر کنم هر روز تا شب بجای دیدن اخبار و سیر در دنیای واقعی ، مشغول دیدن انیمیشن های مخصوص کودکان زیر 5 سال هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
کشور ما یعنی هلند دیگه؟؟
آمریکا تمام سلاح های که توی این پنچ سال اخیر در خاورمیانه را فروخته پس بگیرد. و هیچ سلاحی دیگر در خاورمیانه نفروشد. ما هم برنامه موشکی خود را ادامه نخواهیم داد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
بفرمایدد با کدام پشتوانه این پیشنهادات تخیلی را اراپه می دهید؟
اتفاقا تنها کشور های خطرناک برای ما در خاور میانه قرار دارند و بیشتر منافع امریکا هم در همین جاست بنایراین برد موشک هایمان باید در محدوده منافع امریکا متمرکز شود.زیرا بر فرض اینکه جنگی هم رخ دهد امریکا باید از پایگاههای نظامیش در حاور میانه و خاور دور استفاده کند .پس بهترین توافق بر سر برد موشک ها باید تا همین محدوده است.
با آمریکا اگه بخواهیم توافق کنیم عین حماقته . اگه زمان صدام موشک داشتیم جنگ نمی شد . الان هم باید امریکا در تیر رس ما باشه بعد اگه خواستن مذاکره کنیم که بمب اتم داشته باشیم یا نه .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
اشتباه منفی زدم
میخوان دست و پای ایران رو ببندن بعد حمله گسترده کنن عمرا اگه غیر از این باشه هسته ای و ... بهونس
چه خواب آشفته ای ولی متاسفانه خایینین داخلی کم نیستن که بخواهند این خواب را برای عرب تعبیر کنند این با دو عامل قابل تعبیر است جاهلین داخلی که همان رای دهندگان عوام و خایینن غرب پرست داخلی که متاسفانه در داخل کم نیستن
کاربر محترم نوید . من و شهروندان خودم تاوان اندیشه امثال شماها را میدهیم . سوییس موشک دارد . کویت موشک قاره پیما دارد . اطریش . افریقا و کره و ژاپن وووو مگر اینکه اهثافی تو مغز تراوش میکند که تاوانش این هست سپرده مردم در بانکها آب میشود در صورتی امثال جنابعالی دنبال برد موشک هستی . فقر و فاصله زیاد میشود تو در چه فکری هستی پایت را از دم دیگر کشورها بردار عقیده شماها عقده شده کن دارم توانش را میدهم راه حل تنش زدایی هست
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
کویت بدون اسلحه هم دو ساعته اشغال شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
همه ی حرفات درست،فقط یک سوال:اگر یک روانی ای مثل صدام پیدا شد و به ایران حمله کرد چیکار کنیم؟اگر جواب این سوال رو بدی ممنون میشم.
توجه داشته باش که ما هیچ وسیله ی دفاعی و بازدارنده ی دیگه هم نداریم‌
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
سوئیس کنارش صدام دارد عربستان دارد افغانستان دارد هرچیزی یه بحثی داره چرا روسیه فرانسه انگلیس نمیگی سوئیس میگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
داداش کویت وقتی صدام بهش حمله کرد چی کار تونست انجام بده. در ضمن کشور ما سوئیس نیست ایرانه که در منطقه خاور میانه واقع شده و در طول تاریخ . همواره مورد طمع بیگانگان بوده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
فقط مغلطه و کپی پیست کردی.
من از هموطنانم با اسامی نوید و ایرانی خواهشی دارم به لطف و اختراع اینترنت چند تا سایت تاریخی را از 1920تا 1960را مطالعه کنند . به چند پرسش و جواب خواهند رسید . پیدایش تفکرات نازیسم المانی که بخاطر فقط کفتمان نژاد پرستی تاقلب شوروی سربازان می جگیدند .کمونیزم و فاشیست ها را مطالعه کنند واقعا چرا در قرن گذشته اینقدر مردم کشته شدند و دست آخر کدام.کشورها مردم را نجات دادند . دود جنگ جهانی دوم از باب تفکرات هیلتر بود چون توهم داشت .
پاسخ ها
امیرحسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
هموطنان عزیز مطالعه دارند!.لطفا بفرمایید آقای ترامپ و رفقاشون مطالعه بفرمایند که فعلا در حال مکیدن خون مردم دنیا هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
میشه اشاره بفرمایید ببینیم نتایج درخشان مطالعات شما چی شد ؟! بالاخره ایران دنبال موشک باشه یا نباشه. نتیجه علم شما چیه؟ عزت یا ذلت کدوم رو تجویز میکنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
چه تحلیل بچه گانه ای

هیتلر و موسولینی ابزار دست صهونیست ها بودند که به دنبال نابودی اروپا و وامدار کردن اروپا و اسارت همیشگی اروپا در دستان خودشون بودن

آمریکا که کولونی جدید صهیونیست ها شده بود ، توسط هیتلر و موسولینی توانست اروپا رو نابود کنه و بعد در قالب طرح مارشال ، اروپا رو وامدار خود و مهار کنه و هنوز داره میوه شیرین طرح مارشال رو می چینه

هدف نهایی ، ایجاد حکومت واحد جهانی صهیونیستی است که قبل از اون باید تمام کشورهای قدرتمند نابود و مطیع آمریکا باشن .. اول اروپا و زاپن نابود و مطیع شدن و بعد شوروی نابود و مطیع شد و بعد خاورمیانه نابود شد و در حال مطیع شدنه و بعد از نابود و مطیع شدن قدرتها ، همه دنیا در قالب یک حکومت جهانی به اسارت همیشگی صهیونیسم در خواهند اومد

که بهش میگن

نظم نوین جهانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
معلومه منظورت از مطالعه تماشای فیلمهای هالیوودی هست
قرن بیست وبکم است موشک مثل اسلحه برنو می ماند. بهترین راه مذاکره است منتها آدمهایی متخصص پشت میز مذاکره بنشینند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
پس چرا خودشون و کشورهای همسایه ما دارن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
مذاکره احتیاج به پشتوانه داره.
یه مثال ساده میگم متوجه بشی، اگه توی حساب بانکیت چند میلیارد داشته باشی میتونی بری بنگاه اتومبیل و روی قیمت ماشین چانه بزنی، و اگه حسابت خالی باشه نمیتونی چانه بزنی، باید از پشت شیشه نگاه کنی...
قاف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
من موندم چطور بعضي ها بديهيات رو هم نفي ميكنن
اگه موشك اهميت نداشت اين همه بلوا سرش نبود
آخه مذاكره تا كجا؟ مگه مذاكره و توافق نكرديم؟
عين آب خوردن زدن زيرش كسي هم چيزي نگفت . اروپايي ها هم يا بي عرضه ن يا شريك آمريكا
بفرماييد با كي مذاكره كنيم؟
مشكل كشور ما دزدي و رانت و عدم مديريت هست نه چيز ديگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
هیچ وقت یه کبوتر با عقاب نباید مذاکره کند چون ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
آمریکا وقتی دست تو خالی باشه حتی حاضر نیست باهات مذاکره کنه چه برسه به اینکه بخواد بهت امتیاز بده
اگه آمریکا برای برجام سر میز مذاکره اومد بخاطر خوشگلی ما نبود بلکه بخاطر اورانیوم ها و سانتریفیوژها و نیروگاه اراک بود

الان هم که میخواد مذاکره کنه برای گرفتن موشک هاست

دستت که خالی باشه ، برای مذاکره باید بری گردنتو با دست خالی کج کنی تا اول شرف و دین و غیرت و عزت و ناموستو ازت بگیره بعد یک لقمه نون خالی بندازه جلوت

اگه تو ایرانی هستی و مسلمان که باید الگوت حسین باشه که سر خود و سر عزیزانشو داد ولی عزتشو نداد و اگه ایرانی غیر مسلمان باشی باید الگوت کوروش باشه که گفت ایرانی خم نمیشه حتی اگه ارتفاع آسمان از قدش کوتاه تر بشه

خود آمریکایی ها میگن ما وقتی میخایم به کشوری کوکاکولا بفروشیم به همراه تاجران آمریکایی ، ناوهای جنگیمونو به سواحل اون کشور می فرستیم تا تاجران ما دست خالی نباشن و مقامات و تاجران اون کشور از ترس ناوهای ما حاضر به مذاکره و خرید کوکاکولا بشن

حماقت برجام برای هفت پشت ما کافیست .. عاقل باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
آفرین به هوشت
بعضی از کاربران این سایت محترم توپ و آتیش آنها خیلی پر هست لطفا کمی به احساسات خودتان غلبه کنید . برگردید به اوضاع کشور خودمان باشیم .بیشتر کالاها تا پنجاه درصد گران شدند . آلان موقع شاخ و شونه کشیدن با تزی مثل احمدی نژاد نیست با عقلانیت باید جلو رفت . دیگه حرف های قشنگ و شکل و زیبا لازم نیست . چون هر چه حرف قشنگی توی این چند سال شنیدیم فقط حرف بود و سرگرمی مجلس و محفل . مردم پشت دولت را خالی نکنند و بعضی از شعارهای مرگ و نفرین کم کنند دیدید مرگ مرگ نباشد زمین لرزه هم نیست دیدید
کلا تا ایدولوژی ما با امریکا در تضاد باشد حتی اگر فقط کبریت هم بسازیم توسط امریکا تحریم می شویم . این تضاد ایدولوژی ها است .
نقشه امریکا این است که اول تضعیف اقتصادی سپس ناراضایتی مردم و در اخر جنگ و خونریزی داخلی .
ای آقا شکمااتون سیره.....همین.
اصلا شیوه حاکمیت در مسئله برجام بسیار بد بود
مذاکره همراه با شلیک موشک معنایی نداشت
یا مذاکره تنها و یا شلیک موشک
همین برجامی که حاصل 12 سال مذاکره و2 سال مذاکره فشرده بود و شورای امنیت تایید وقظعنامه صادر کرد آخرش شد اینی که داریم میبینیم..آمریکا خارج شد،کشورهای دیگه مخصوصا سه کشور اروپایی هم بعد نابودی تاسیسات هسته ای واز بین رفتن غنای 20درصد حالا دارن میگن که باید برای بعد از سال 2025 هم محدودیتهای هسته ای برجام (که البته اگه تا اون موقع همین نصفه ونیمه برجام هم وجود داشته باشه) باید دائمی باشه(در حالیکه طبق همین برجام ایران محدودیت های مشخص برداشته میشن)اما اونها در مورد همین هم دبه میکنند..گویی همین که ذولتها در کشورهای آمریکا و فرانسه وانگلیس وآلمان عوض میشه توافقات هم باید به نفع آنها عوض بشه.

مذاکره موشکی حقیقتا خیانت به کشور هست در حالیکه همه کشورها بلااستثنا دارن به سمت تولید یا خرید سلاح های پیشرفته میرن .اونوقت میخوان که ایران موشک نداشته باشه..پس با تیر و کمان جومونگ از خودمون دفاع کنیم؟؟
اسرائیل رو زودتر باید ایران بزنه
با این موشکا می خوایم از چی دفاع بکنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
؟؟؟؟
من با تنش زایی ها مخالفم اما در شرایط فعلی ما به علت تحریمها تنها دو وسیله دفاعی مهم داریم یکی موشک و دیگری نفوذ منطقه ای. آمریکا هم میخواد هر دو رو از ما بگیره. اونوقت عربستان هم میتونه ما رو تهدید کنه.
آمریکا با استقلال کشورها مشکل داره هر کاری هم بکنیم بازم تحریم و بهانه ای پیدا میکنن و تحت فشار قرارمون میدن
باید همه چیز رو از پایه درست کنیم
دوران استعمار به سر آمده
ما سال هاست داریم به جای مردم خودمان که هشتاد میلیون هستند به مردمی که تا بحال ندیده ایم و یک میلیون هستند فکر میکنیم.
تعظیم دربرابر ظالم ثواب نیست/ اشک کباب موجب طغیان آتش است.میرزا محمد علی صائب
معاهدهٔ خلع سلاح خاورمیانه که از اسراییل ،و عربستان آغاز شود و همهٔ کشورها را در بر بگیرد ،میتواند ایران را قانع به ترک ساخت موشک نماید ؟ چونکه ایران از شرق ،و غرب ،وشمال ،وجنوب خود در دویست ،سیصد سال گذشته مورد حمله قرار گرفته ،و بیش از هزار ،و پانصد سال است که ایران به هیچ کشوری حمله ،و تجاوز نکرده است ،،،،
با‌زبان‌‌بی‌زبانی
هیهات من الذله....ایام مسلمیه شدو محرم نزدیک....بیایید کوفی نباشیم که به خاطر یه وعده شام مسلم بکشیم.....
رسیدن برد موشک به امریکا خیلی کار سختی نیست که بعضیا فکر میکنن.داشتن فناوری پرتاب ماهواره=داشتن موشک بین قاره ای
قدرت دقاعی وقتی ارزش دارد که عدالت اجتماعی و رفاه نسبی و شفافیت مالی همه مسئولان و محدود بودن دامنه قدرت افراد و از همه مهمتر پشتوانه مردمی و ازادی بیان و عقاید و دموکراسی وجود داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
خسته نشدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
اوه اوه
مذاکره کار بسیار درستی است و برد موشک ها را میتوان تا انتهای خور میانه و دور در نظر گرفت که کفایت می مند.
شتر در خواب بیند پنبه دانه . مگر اینکه در خواب ببینند که بر سر برنامه دفاعی موشکی مذاکره کنیم .
بعدش پهباد بعد عربستان پولش میده ایران را میزنن و به قران 12 میلادی بر میگردون بعد خوانند های تابناک راحت میشن
واقعا یعنی تشخیص اینکه آشفتگی بازار سکه وارز کاملا توسط ستون پنجم دشمن که حتی ممکن خودشون به بدنه قدرت چسبیده با شند وجهت تضعیف قدرت ایران وآماده کردن ایران برای مذاکره از موضع ضعف کار سختی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
کم نفوذی از زمان قبل از انقلاب نمونده تو کشور
اتفاقا ما باید در این شرایط برنامه موشکی و دفاعیمون رو بسیار گسترش بدیم در عین حال که سعی کنیم زمینه های تنش با غرب رو کاهش بدیم. بدون قدرت دفاعی نه فقط احتمال حمله به ایران زیاد میشه بلکه در مذاکرات هم چیزی بدست نمیاریم.
هر چند مذاكره بدر كل خوب است ولي فقط خائن يا ترسو بر سر توان نظامي مذاكره مي كند اين خط قرمز اكثر ايراني ها با هر نوع طرز تفكر است
مساله اي به جز اسراييل بين ايران و آمريكا نيست در رابطه با اسراييل مذاكره كنند و اطمينان دهند كه ايران قصد حمله به اسراييل راندارد يا پيمان ترك مخاصمه با اسراييل امضا كنند اينها همه ريشه در خباثت صهيونيسم دارد صهيونيسم خودش نابود خواهد شد نيازي به اينكه ما تاوان بدهيم ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
اونا صدها ساله برنامه ریختند تا دنیا رو چپاول کنند بعد شما انتظار داری همه بشینند دست رو دست بزارند تا اونا خودشون نابود بشند؟
مطرح کردن مداکره در باره برنامه موشکی ایران در حالی که امریکا توافق اتمی خود با ایران را زیر پا گذاشته است احمقانه است.
ترامپ درمدت کوتاه عمرریاست جمهوریش ثابت نموده مردعمل است وبرخلاف روحانی بلوف ووعده های توخالی نمیدهد تورم رادرآمریکا به حداقل ودرصد بی کاری رابسیارکم نموده اودلسوز ملت وکشورش است وبیگانه پرست نیست لذا ملتش به اواعتماد کامل دارند برخلاف روحانی خلف وعده وبدعهد به اکثر وعده هایش در کوتاه مدت عمل نموده ولی روحانی ازسال 92 حتی به یکی ازوعده هایش عمل ننموده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
اسراییل بیگانه و بلکه دشمن آمریکا هست و ترامپ اسراییل رو میپرسته از خواب پاشو لطفا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
روحانی دستگاه چاپ دلار نداره که مثل ترامپ و دولت های قبلی آمریکا ، با چاپ دلار بدون پشتوانه ، کاغذ بده و مواد خام و محصول و کالا و نیروی کار ارزان و مجانی به دست بیاره
هر چند از روحانی هم دل خوشی نداریم ولی آمریکا با چاپ دلار بدون پشتوانه ثروتمند شده
قرن 21 عصر گفتگو ودیپلماسی شجاعانه است با موشک مشکلی حل نمیشود اگر چنین بود کره شمالی باداشتن بمب اتم مجبوربه مذاکره نبود امیدواریم حاکمان کشورهم موقعیت رادرک نمایند وقبل ازآنکه خیلی دیر شود اقدام نمایند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
اگه کره شمالی موشک و بمب اتم نداشت آمریکا اصلا حاضر به مذاکره با کره شمالی نبود. خسته نشدید از این جملات مثلا روشنفکرانه مسخره. شما مثل اینکه نمیدونی دنیا چه خبره
اگر ایران به چین نفت نفروشد آمریکا با ایران کاری ندارد
آمریکا تمام سلاح های که توی این پنچ سال اخیر در خاورمیانه را فروخته پس بگیرد. و هیچ سلاحی دیگر در خاورمیانه نفروشد. ما هم برنامه موشکی خود را ادامه نخواهیم داد.
میدونم چاپ نمی کنی ولی اگه الان چندتا موشک مسلح به کلاهک هسته ای داشتیم که به سمت تل آویو و دبی و ریاض نشانه گیری شده بودن ، این بی شرف ها این اندازه وقیح نمیشدن که برای موشک ها و برای نفت ما نقشه بکشن
با شرایط منطقه و تجربه جنگ هشت ساله اکثریت جامعه به پیشرفت های نظامی اعتقاد کامل دارن. مسئولینم چون همیشه سایه جنگ رو احساس می کنم در زمینه نظامی خوب کار کردن مخصوصا قرارگاه پدافندی خاتم الانبیا که دست مریزاد دارن. ولی ای کاش در حوزه اقتصاد هم جنگ رو احساس می کردم. ای کاش در زمینه اقتصاد هم مجاهدینی مثل شهید تهرانی مقدم و سردار اسماعیلی هارو داشتیم که با تمام وجود تلاش کنن ... ای کاش برد اقتصادمون هم مثل موشک ها بود... اتحاد نظر دوستان در مورد قدرت نظامی باعث خوشحالیه ... جاوید ایران اسلامی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
مسئله همینه
اگر ایران مجهز به دین و ارزشهای دینی شود بهتر از موشک و...است.
چون اگر یک مردم متدین داشته باشیم به هر نوع ابزاری هم دست پیدا می کنند و یک الگو برای دنیا میشوند.
اگر مردم ما بی دین شوند انگاه موشک به چه دردی میخوره.
موشکی که مروج دین خدا نباشد همان بهتر که نداشته باشیم.
ما برای موشک انقلاب نکردیم. برای ارزش های دین خدا انقلاب کردیم. یعنی اول یک مردم الهی تربیت کنیم و بعد تجهیزات هم در کنار ان باشد.
الان کلا دین خدا فراموش شده و یک عده بی دین دنبال قدرت طلبی اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
حتما وقتی هم دیوانه ای مثل صدام بهت حمله کرد میخوای با تسبیح بری بزنی فراریش بدی
بلاهت هم حدی داره
دوستان عزیز ببینید ما از درون داریم ضربه میخوریم فرهنگ درستی نداریم مثلا در مورد دلار و طلا مقصر خودمون هستیم برعکس داریم عمل میکنیم تا یه خبری میشه همه هجوم میبرن تا طلا و ارز بخرن خوب قیمت ها هم میره بالا یا وسایل مورد نیاز مردم و صنعت را به خاطر سود شخصی بالا احتکار میکنیم و مملکت را به هم میریزیم پس تا ما فرهنگ خودمون را اصلاح نکنیم وضع همینه و از موشک و مذاکره و امسال اینها هم کاری ساخته نیست.
اینکه کشوری مانند آمریکا با دارا بودن مخرب ترین و کشنده ترین سلاح های هسته ای و غیر هسته ای در مورد برنامه ی توسعه ی نظامی ایران و سایر کشور ها مداخله کرده و نظر می دهد کاملا مضحک است زیرا:
1.آمریکا یکی از کشورهایی است که بیشترین تعداد کلاهک هسته ای را در اختیار دارد.
2.آمریکا اولین و تنها کشوری است که از بمب هسته ای علیه کشوری دیگر استفاده کرده است.
3.آمریکا کشوری است که برد موشک هایش به تمام نقاط دنیا می رسد.
4.آمریکا در طول چند دهه ی اخیر بیشترین تعداد حمله و مداخله ی نظامی در سایر کشور های دنیا را داشته است.با بیش از هزار پایگاه نظامی در تمام نقاط دنیا.
حالا پیدا کنید بزرگترین تهدید نظامی دنیا را؟... اگر آمریکا خواهان صلح است ابتدا باید پایگاه های خود را از خاورمیانه جمع آوری و از محاصره ی نظامی ایران دست بردارد، در شرایط فعلی منطقه ی خاورمیانه هرگونه صحبت از توقف یا کاهش توسعه ی توان نظامی کاملا ساده لوحانه و سطحی است.
من با نظر خیلی از دوستان در مورد سیاستهای اشتباه در 40 سال اخیر موافقم. از جمله شعار بیمورد نابودی اسراییل.
ولی متاسفانه ایران در بین کشورهای مخصوصا عرب منطقه همیشه مورد تنفر بوده و از اینرو داشتن قدرت دفاعی لازمه. ولی حالا که فشار زیادی روی ایران هست ما هم باید شرط و شروط خودمون رو بگیم. مثلا خلع سلاح کامل اتمی و موشکی اسراییل و همچنین تمام کشورهای همسایه ایران و عربستان و ... و خلع سلاح اتمی هند و پاکستان. همچنین ارائه تضمین دفاع از ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل در صورت حمله هر کشوری به ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
شیرتو خوردی ؟
باید از نظر کیفیت موشکها ارتقاء پیدا کنیم
کمتر انیمیشن و کارتن های کودکان زیر 5 ساله رو ببینین .. از دنیای خیالات و ایده آل کودکی فاصله بگیرین
توانمندی نظامی یک موضوع فراحکومتی هست
من ده بار راجع به یک اصل از قانون اساسی نوشتم و تابناک فیلتر کرد.
با سیاست کلی نظام کاری ندارم ولی این دولتی که من میشناسم موشکی رو هم میدن میره
آمریکا و ایران را در کنار هم بگذارید تا نتیجه معلوم شود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل