بازدید 13437
آخرین تحولات خاورمیانه؛

حمایت قطر، کویت و عراق از ترکیه در برابر تحریم آمریکا/ دیدار نماینده قطر و وزیر جنگ اسرائیل در قبرس/جزئیات سفر رئیس سازمان اطلاعات مصر به تل‌آویو و دیدار او با نتانیاهو/تلاش کره جنوبی برای معاف شدن از تحریم های ایران

اعلام آمادگی آمریکا برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ترکیه، احداث و توسعه پایگاه‌های نظامی آمریکا در شمال سوریه، حمایت قطر، کویت و عراق از ترکیه در برابر تحریم آمریکا، تلاش کره جنوبی برای معاف شدن از تحریم های ایران و دیدار نماینده قطر و وزیر جنگ اسرائیل در قبرس، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به جزئیات سفر رئیس سازمان اطلاعات مصر به تل‌آویو و دیدار او با نتانیاهو نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۲۵۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 17 August 2018

اعلام آمادگی آمریکا برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ترکیه، احداث و توسعه پایگاه‌های نظامی آمریکا در شمال سوریه، حمایت قطر، کویت و عراق از ترکیه در برابر تحریم آمریکا و تلاش کره جنوبی برای معاف شدن از تحریم های ایران از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به جزئیات سفر رئیس سازمان اطلاعات مصر به تل‌آویو و دیدار او با نتانیاهو نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ رسانه‌های صهیونیستی، روز پنج‌شنبه اعلام کردند که عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات مصر روز چهارشنبه به تل‌آویو سفر کرده است.

بر اساس این گزارش، رئیس سازمان اطلاعات مصر با بنیامین نتانیاهو دیدار کرد. این دیدار در راستای تلاش‌های مصر برای برقراری آتش‌بس بین اسرائیل و حماس و همچنین ارائه برخی گزارش‌ها در خصوص روند آشتی فلسطین برگزار شده است.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت، سفر عباس کامل به مصر به دعوت «مئیر بن شبات» رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل صورت گرفته است.

رئیس سازمان اطلاعات مصر در این دیدار با مقامات بلندپایه رژیم صهیونیستی درباره قرارداد احتمالی تبادل اسرا در آینده گفت‌وگو کرد و آنها را در جریان مذاکرات بین دو جنبش حماس و جهاد اسلامی درباره آشتی قرار داد.

این مقام مصری همچنین درباره اجرای طرح‌های انسان دوستانه در غزه و امکان گفت‌وگو درباره تبادل اسرا با حماس در مراحل بعدی بحث و تبادل نظر کرد.

حمایت قطر، کویت و عراق از ترکیه در برابر تحریم آمریکا/ دیدار نماینده قطر و وزیر جنگ اسرائیل در قبرس/جزئیات سفر رئیس سازمان اطلاعات مصر به تل‌آویو و دیدار او با نتانیاهو/تلاش کره جنوبی برای معاف شدن از تحریم های ایران

وی افزود: آشتی فلسطین که گروه‌های فلسطینی در نشست‌های خود در قاهره برای تحقق آن تلاش می‌کنند، باید موافقت اسرائیل را در برداشته باشد.

از سوی دیگر، شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، عباس کامل قصد داشتريال با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کند؛ اما عباس به بهانه حضور در نشست شورای مرکزی فلسطین دیدار با او را نپذیرفت.

به نوشته جروزالم پست، این نشست‌ها در اسرائیل پس از نشست‌های سری قبلی مقامات اسرائیلی با مسئولان مصری صورت گرفته است.

اعلام آمادگی آمریکا برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ترکیه

وزیر خزانه داری آمریکا گفت، در صورت تداوم بازداشت کشیش آمریکایی در ترکیه، واشنگتن آماده تحریم های بیشتر علیه آنکاراست.

استیو منوچین گفت: در صورتی که ترکیه به بازداشت «اندرو برونسون» کشیش آمریکایی متهم به جاسوسی ادامه دهد، آمریکا تحریم های بیشتری علیه آنکارا اعمال خواهد کرد.

تنش میان آنکارا و واشنگتن پیرامون این موضوع زمانی به اوج خود رسید که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ضمن انتقاد شدید از این اقدام ترکیه، تحریم هایی را علیه دو وزیر این کشور اعمال و تعرفه های واردات فلزات تولید ترکیه به آمریکا را دو برابر کرد.

حمایت قطر، کویت و عراق از ترکیه در برابر تحریم آمریکا/ دیدار نماینده قطر و وزیر جنگ اسرائیل در قبرس/جزئیات سفر رئیس سازمان اطلاعات مصر به تل‌آویو و دیدار او با نتانیاهو/تلاش کره جنوبی برای معاف شدن از تحریم های ایران

به نوشته بلومبرگ، ترامپ در دیدار با اعضای کابینه خود، با بیان اینکه ترکیه «دوست خوبی» برای آمریکا نبوده، افزود که واشنگتن یک تبعه ترک در کشوری دیگر را به تقاضای رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه آزاد کرده، ولی آنکارا برای آزادی برونسون همکاری نمی کند.

ترامپ ضمن این گفته ها از وزیر خزانه داری خود خواست که تحریم های بیشتر ترکیه را بررسی کند. منوچین پس از اظهارات ترامپ گفت که چندین عضو دیگر کابینه دولت ترکیه را تحریم خواهد کرد.

برونسون که به اتهام همکاری با گروه های تروریستی و جاسوسی به نفع آمریکا در شهر ازمیر ترکیه تحت محاکمه‌ است، از نهم دسامبر 2016 (19 آذرماه 1395) در بازداشت موقت است.

احداث و توسعه پایگاه‌های نظامی آمریکا در شمال سوریه

نیروهای آمریکایی به ساخت و توسعه پایگاه‌های نظامی خود در مناطق تحت کنترل گروه مسلح موسوم به "نیروهایی دموکراتیک سوریه " (قسد) درشمال و شمال شرق سوریه ادامه می دهند.

روزنامه الوطن سوریه نوشت: نیروهای موسوم به ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا به توسعه فرودگاه الشدادی در ریف جنوبی شهر الحسکه که در کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک است، ادامه می دهند. این امر در پی ورود حدود 150 کامیون و تریلر حاوی تجهیزات و سلاح و مصالح ساختمانی برای توسعه فرودگاه و مجهز کردن آن و افزایش تجهیزات نظامی آن آغاز شده است.

این روزنامه افزود: نیروهای ائتلاف همچنین توسعه فرودگاه عین العرب در حومه شمال شرقی شهر حلب و پایگاه نظامی خود در منطقه تل تمر در حومه شمال غربی الحسکه را نیز آغاز کرده اند.

به نوشته الوطن، ائتلاف آمریکایی قصد احداث یک پایگاه بزرگ نظامی برای خود در نطقه منبج در غرب رودخانه فرات در ریف شمال شرقی استان حلب را دارد.

بر پایه این گزارش، ائتلاف آمریکایی تلاش خود را بر فرودگاه الشدادی در حال حاضر متمرکز کرده و این در حالی است که پایگاهای نظامی دیگر و فرودگاه هایی نظیر پایگاه الهول و البحره واقع در مناطق کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک در استان الحسکه و شرق رودخانه فرات وجود دارد.

بیش از 250 دستگاه کامیون و تریلر حاوی سلاح، تجهیزات، نفربرهای زرهی و خودرو از مرز سوره و عراق وارد پایگاه های نظامی نیروهای آمریکایی و غربی در چند منطقه در شرق رودخانه فرات شده است.

از سوی دیگر، نیروهای سوریه دموکراتیک اجازه ورود شمار زیادی کامیون مواد غذایی به مناطق باقی مانده در کنترل گروه تروریستی داعش در حومه جنوب شرقی استان دیرالزور سوریه را به بهانه اینکه این مواد غذایی مختص غیرنظامیان است، دادند.

حمایت قطر، کویت و عراق از ترکیه در برابر تحریم آمریکا

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در دیدار حضوری با حیدر العبادی نخست وزیر عراق و نیز شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در آنکارا و تماس تلفنی با امیر کویت، حمایت این کشورها را در برابر تحریم و فشار آمریکا جلب کرد.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر روز گذشته طی سفری رسمی به آنکارا، با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه دیدار کرد و رسانه ها پس از دیدار آنها اعلام کردند، قطر به منظور حمایت از اقتصاد ترکیه، 15 میلیارد دلار در ترکیه سرمایه گذاری می کند.

حمایت قطر، کویت و عراق از ترکیه در برابر تحریم آمریکا/ دیدار نماینده قطر و وزیر جنگ اسرائیل در قبرس/جزئیات سفر رئیس سازمان اطلاعات مصر به تل‌آویو و دیدار او با نتانیاهو/تلاش کره جنوبی برای معاف شدن از تحریم های ایران

دو روز نیز پیش، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق نیز در اوج تنش ترکیه ـ آمریکا در سفر به آنکارا مذاکره ای مفصل با اردوغان داشت و در نشست مشترک با رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد، در موضوع بحران ارزی و مسأله ایجاد شده برای لیر ترک و کاهش ارزش آن، در کنار ترکیه هستیم و از هر گونه اقدام ترکیه در این مورد حمایت می کنیم.

پیش از سفر این دو مقام عربی به آنکارا، چهار روز قبل رسانه ها از تماس تلفنی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه با شیخ صباح جابر الصباح امیر کویت خبر داده و نوشتند، دو مقام رسمی به بررسی روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای پرداخته و بر لزوم اهمیت هر چه بیشتر توسعه و تقویت روابط دوجانبه در وضعیت کنونی تأکید کردند.

برخی از منابع خبری ترک نوشتند، رئیس جمهوری ترکیه در این تماس تلفنی، خواستار حمایت بیشتر کویت از ترکیه در برابر فشارهای اقتصادی آمریکا و سرمایه گذاری کویت در ترکیه برای جلوگیری از افت ارزش پول ملی این کشور شده است.
برخی رسانه ها نیز از دعوت اردوغان از امیر کویت برای سفر به آنکارا خبر داده و نوشتند، اگر این سفر انجام شود، به معنای حمایت کویت از دولت آنکارا خواهد بود، ولی ممکن است دولت کویت برای در امامن ماندن از تبعات همراهی با ترکیه، غیررسمی از ترکیه در برابر فشارهای اقتصادی آمریکا و تقویت ارزش لیر ترک حمایت کند.

دیدار نماینده قطر و وزیر جنگ اسرائیل در قبرس

«آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و «محمد العمادی»،‌ نماینده دولت قطر، شامگاه پنج‌شنبه دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش شبکه سعودی العربیه، این دیدار در قبرس صورت گرفته و دو طرف حول محور تدابیر مربوط به نوار غزه و حمایت مالی دوحه از این منطقه گفت‌و‌گو کردند.

این شبکه گزارش داد که این دیدار مخفیانه صورت گرفته است. هنوز دوحه به این خبر واکنشی نشان نداده است؛ با این حال برخی منابع پیشتر از احتمال اینکه تل‌آویو برای توافق آتش‌بس با حماس در نوار غزه به قطر متوسل شود، خبر داده بودند.

تلاش کره جنوبی برای معاف شدن از تحریم های ایران

دولت کره جنوبی تلاش‌های خود را برای معاف شدن از تحریم‌های واشنگتن علیه ایران افزایش داده است.

دولت آمریکا قصد دارد از ماه نوامبر دور دوم تحریم ها علیه ایران را اعمال کند که صنعت نفت و مبادلات مالی را هدف قرار خواهد داد.

تحریم های نوامبر موجب تشدید نگرانی صنعت نفت کره جنوبی شده است که 13 درصد نفت مورد نیاز خود را از ایران تأمین می کند. شرکت های ساختمانی کره جنوبی نیز که سال گذشته مهمترین بخش از قراردادهای خود را با ایران نهایی کرده اند، از اعمال مجدد تحریم ها به شدت نگران هستند.

کانگ سونگ چون، معاون وزیر بازرگانی کره جنوبی، امروز پنجشنبه با مقام های وزارتخانه های دارایی، حمل و نقل و خارجه و همین طور مدیران شرکت های نفتی، پالایشگاهی دیدار کرده تا درباره نگرانی های روزافزون این صنایع نسبت به تحریم های ایران مذاکره کنند.

کانگ در این باره گفت: هرچند مبادلات مربوط به نفت و تأمین مالی با ایران از نوامبر ممنوع خواهد بود، اگر آمریکا با معافیت سئول موافقت کند، بخش مشخصی از واردات نفت خام و مبادلات مالی برای تجارت کالاهای غیر ممنوع ادامه خواهد یافت.

کره جنوبی در دور قبلی اعمال تحریم ها علیه ایران در سال 2012 میلادی با معافیت هایی روبه رو شد و اجازه یافت تا واردات نفت خود از ایران را 20 درصد کاهش دهد.

وزارت بازرگانی کره جنوبی اکنون به دنبال دستیابی به معافیت های مشابه است و تاکنون دو بار با مقام های آمریکایی گفت وگو کرده است. این مذاکرات طی ماه های جولای و ژوئن در سئول و واشنگتن انجام شده است.

با این حال، اگر کره جنوبی از تحریم ها معاف نشود، صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی به شدت متضرر خواهند شد. ایران سومین صادرکننده بزرگ نفت به کره جنوبی پس از عربستان سعودی و کویت در سال 2017 بوده است. کره جنوبی سال گذشته 147 میلیون بشکه نفت از ایران خریداری کرده است.

یک مقام رسمی در یکی از شرکت های پتروشیمی کره جنوبی گفت: اگر صادرات میعانات ایران محدود شود، افزایش قیمت اجتناب ناپذیر خواهد بود و ما قدرت خرید را از دست خواهیم داد.

علاوه بر شرکت های پتروشیمی، شرکت های ساختمانی و عمرانی کره جنوبی نیز بزرگترین مقصد صادراتی خود را از دست خواهند داد. سال گذشته شرکت های ساختمانی کره جنوبی موفق به عقد قراردادهایی به ارزش 5.2 میلیارد دلار با ایران شدند.

خبر دیگر آنکه کره جنوبی قصد دارد حمایت مالی از شرکت هایی را که از اعمال دوباره تحریم های آمریکا علیه ایران متضرر می شوند، افزایش دهد. این مطلب را وزارت بازرگانی کره جنوبی اعلام کرده است. سئول قصد دارد فرصت های تجاری در بازارهای جایگزین را به این شرکت ها معرفی کند تا زیان و ضرر آنها کاهش یابد.

وزارت صنعت، تجارت و انرژی کره جنوبی نشستی را با نهادهای فعال در زمینه گسترش تجارت و بانک ها و همین طور خودروسازان و شرکت های پالایشگاهی فعال با ایران برگزار کرده است، تا راهکارهایی را برای حمایت از این شرکت ها بررسی کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۵۱
روش جدید اردوغان برای دوشیدن کشورهای عربی..دعوای ساختگی با آمریکا ..امکان نداره این اختلاف حقیقت داشته باشه اختلاف ترکیه با امریکا در ان حد نیست ..
پاسخ ها
پاور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
امریکا هنوز بانک مرکزی و کل اقتصاد ترکیه رو تحریم نکرده و فقط تعرفه دو محصول رو بالا برده که این خسارت رو بهش زد وگرنه اگر تحریم اساسی بود کسی جرات نمیکرد بره سمتش
بعراقیها از ترکیه در مقابل امربکا حمابت میکنند از امریکا در مقابل ما حمایت میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
نه،چون جا افتاده حمایت ما از عراق وظیف هست!!!!
شما که خبر میذارید چرا مردم ما با ترکیه فرق می کنند حالا هم بپرسید چرا رفتار کشورها هم با ما فرق داره؟ دولت ما در این چهل سال چه کرده که هیچ حامی در دنیا نداره و منابع ایران رو هم در کشورهای دیگه تلف کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
سیاست های کلی کشور همینه دولت موظفه اطاعت کنه
جنبش نه به تحریم در سطح بین اللملی با همکاری کشورها راه بیاندازید. بایستی از این شرایط در عرصه دیپلماسی نهایت بهره را برد و با روش های استعماری به منظور تبعیض و نقص حقوق دیگر ملت مقابله کرد و مشروعیت را از ان گرفت تا سرانجام در عرصه بین اللملی بتوان با قانونی کردن آن مانع از شیوه ها و روش های به ظاهر غیر خشن استعماری شد.
عجب نمک نشناس هایی هستند اعراب
اگر ایران نبود الان قطر و کویت استانهای عربستان و عراق بودند ولی با کمال تاسف هردوکشور در مقابل تحریمهای آمریکا به حمایت از ترکیه ای برخاسته اند که در سیاست دست کمی از روسها ندارند !!
ازهمه حمایت میشه الا ایران
این کشورها چرا از ایران در برابر تحریمهای آمریکا حمایت نمی کنند؟ از دید این کشورها چه فرقی بین ما و ترکیه هست؟ ما که همیشه از این کشورها حمایت کردیم!! پس داستان چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
ما شیعه هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
داستان مربوط به صادرات دو کشور است کلای ما برای صدور انقلاب است کالای ترکیه برای صدور چیزهای دیگری است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
قدرت دیپلماسی ظریف که زبان دنیا را می فهمند نتونستند با چهارتا همسایه رابط برقرار کنند نتونستن یه گاز به پاکستان برسونن البته مردم بی عصاب ماهم باعث هستند هرکاری میکنند یه جنجال بپا میکنند همه ضعف ها بخاطر مردمی هست که بسیار عصبانی وبی منطق شدند
ناشناس
| Canada |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
مسیولین ما از منافع کشورمون حمایت نمی کنند
عملکرد خوبی از لحاظ بین المللی نداشته اند
حتی در رویه بدشان ثبات هم ندارند
چرا دولت عراق ازترکیه دربرابر تحریمهای آمریکا حمایت کرد؟چرا علیه ما جبهه گرفت؟تنها کشوری دردنیا که اصلا به فکر منافع ملی خود نیست امکانات دیگر در عراق.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
دوست عزی در سطور بالا یکی پاسخ داد عراقی ها کمک های ایران رو وظیفه می دونن. این واقعیت داره. وقتی که طرف رو انواع مختلف ساپورت کنی و ما به ازایی هم ازش نخوای همین می شه. شما یه سفر به عراق بکن وقتی با عراقی ها که کاره ای ان برخورد می کنی انگار ارث باباشون از ایرانی ها می خوان. یه مثل قدیمی می گه از ماست که بر ماست، اقا تابناک لطفا منعکس کن .
واقعا اوضاع جهان خصوصا منطقه غرب اسیا قراش میش شده وضعیت ایران و مجادلاتش با امریکا و اسراییل و عربستان تنش بی سابقه در روابط ترکیه با امریکا اوضاع سوریه و عراق اوضاع یمن و عربستان وضعیت اسراییل با لبنان و سوریه وضعیت افغانستان و طالبان وضعیت کره شمالی جنگ تجاری شدید امریکا به اروپا و چین و اقدام متقابل علیه همدیگر تحریم اقتصادی روسیه توسط امریکا و اروپا این حس را به ادم میدهد که هر ان جهان انتظار جنگی بزرگتر و همگانی تر از جنگ جهانی دوم را میکشد
تبعیت نکردن العبادی از تحریم ترکیه توسط آمریکا.

تبعیت کردن العبادی از تحریم ایران توسط آمریکا.

بالاخره نفهمیدیم منافع مردم عراق از دیدگاه العبادی چیست
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
دوست عزیز امریکا که هنوز ترکیه رو تحریم نکرده. فعلا فقط دو تا از وزیرهای کابینه رو تحریم کرده و یه سری تعرفه ها رو بالا برده. حالا اگه مثل ایران تحریم اساسی بشه ببین همین کشورها جرات می کنن از 500 کیلومتری ترکیه رد بشن
حمایت قطر ، کویت و عراق از ترکیه.....
چرا ایران هیچ حمایت کننده ای ندارد ؟ چرا هیچ کشوری حتی همسایه هایمان از ما و سیاست هایمان دفاع نمی کند ؟
آیا ایران برای این کشورها زیاد خرج کرده یا ترکیه ؟ حتی روسیه بعد از چهل سال امتیاز گیری از ایران ، ما را تنها گزاشت . واقعا چرا ؟
جنبش نه به تحریم های یکجانبه و خلق پول دیجیتال با پشتوانه ذخائر طلای کشورها
زمان و فرصت مناسبی است با همکاری و هماهنگی با کشورها برای به راه انداختن یک کارزار بین اللملی در سطح دنیا برای تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی از تاثیرات مخرب و پیامدهای تحریم های یک جانبه آمریکا که همواره غربی ها به بهانه اجتناب از جنگ به این ابزار استعماری نوین مشروعیت می دهند است تا افکار عمومی جهان متوجه این موضوع گردد که تحریم های یک جانبه غربی ها در راس آن امریکا خارج از تصمیمات سازمان ملل نامشروع و بر خلاف تمامی موازین و قوانین بین اللملی و اخلاقی بر خلاف مصالح بشریت و نقض آشکار حقوق بشر در جهان است. بایستی تحریم های یکجانبه بر خلاف تصمیمات سازمان ملل را در مرتبه نخست در افکار عمومی جهان نامشروع کرد تا راه برای تصویب یک قانون بین اللملی به منظور اجتناب کشورها از تحریم های یک جانبه ممکن گردد.
تاسیس یک پول دیجتال بین کشورهای تحریم شده توسط آمریکا با پشتوانه ذخائر طلای کشورها به منظور مقابله با تحریم های دلاری آمریکا در راستای سیاست های پولی نظم نوین آینده ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
بنابر پیش بینی ها در یک دهه آینده در بهت و ناباوری افکار عمومی جهان و سیاستمداران فروپاشی نظم اقتصادی کنونی جهان تحقق خواهد یافت. برخی از علایم آن شکست انحصار فناوری، تشدید رقابت های اقتصادی کشورها و به بدست گرفتن دولت ها توسط أحزاب پوپولیستی در غرب، است.
به هر میزان که کشورها به دلارهای بی پشتوانه آمریکا وابستگی دارند به همان میزان اسیب پذیرتر خواهند بود و تبعات و پیامدهای فروپاشی درونی آمریکا در خارج از مرزهای این کشور به مراتب بیشتر از خود کشور است و بیشترین آسیب و ضرر را متحدین این کشور خصوصا اروپایی ها خواهند کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
کدوم طلا
تریلی طلا سالها پیش رفت ترکیه
واقعا چرا باید عراق از ترکیه دربرابر تحریم حمایت کنه اما برای ایران حمایت نکنه. انقدر که ما زحمت کشیدیم برا آزادی عراق ترکیه که نکشی تازه مردم عراق راهم که بمباران میکرد.!!!!
حمایت عراق از ترکیه در برابر تحریم آمریکا. حمایت عراق از آمریکا در برابر تحریم ایران. از قدیم گفتن هرچه کاشتی همان را درو خواهی کرد. احتمالا آخرالزمان نزدیک است
حمایت از لغو تحریم‌های آمریکا در رابطه با ترکیه توسط قطر عراق و کویت زرنگی و درایت مسولان ترکیه رو می‌رساند
در تعجبم که ترکیه قسمت هایی ازعراق را اشغال میکند. روی دجله و فرات سد ایلی سو را میزند وبا اینکار کل عراق و سوریه و غرب ایران را تحت تاثیرشدیدترین تغییرات اقلیمی قرار میدهد اما رئیس دولت عراق درست در اوج بحران بین ترکیه و آمریکا به آنکارا رفته و از ترکیه حمایت میکند وتحریم آنکارا را ظالمانه وغیر قابل قبول می داند .در حالیکه اگر جانفشانی و کمک های اقتصادی ما نبود الان عراق داعشی بر سرکار بود.چرا نخست وزیرعراق سفرخود به ایران را لغو میکند؟ وتلویحا از تحریمهای آمریکا علیه ایران حمایت میکند؟ براستی چرا؟ آیا اینجا دنیا وارونه است یا ما مسیر را به اشتباه میرویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
ما مسیر اشتباه رو میریم.ما باید قبول کنیم که روسیه و اعراب دوست ما نیستن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
در دنیای سیاست ماکیاولیستی دوست و دشمن دایم وجود نداره، اما ما هنوز متوجه نشدیم.
مثل اینکه آقای العبادی فقط برای ایران پایبند به تحریمه ؟
بعد همین عراق تو تحریم ها پشت ایران خالی کرد
ما‌امریکا‌رو‌به‌زانو.در‌میاوریم
ما‌امریکا‌رو‌به‌زانو.در‌میاوریم
سه کشوری که در زمان جنگ با ایران جنگیدند و پس از آن در زمان های سختی و تحریم و جنگ عراق و اشغال کویت توسط عراق و تحریم عراق ، داعش ، تحریم قطر توسط عربستان و کلا تمام بدبختی هاشون ایران کمک آنها کرد و در هنگام تحریم ما کنار امریکا ایستاده اند ولی برای ترکیه که مثل ما رفتار نکرده کنار ترکیه مقابل امریکا ایستاده اند !!!!!!!
این عراقی که در مقابل تحریم های ترکیه ایستاده و تحریم های ایران رو پذیرفته دو نکته رو روشن می کنه ...
اول بی سواد بودن اون جماعتی که تا عراق پذیرفت در مسئلۀ تحریم ها کنار آمریکا باشه ، سریع کار اونها رو تایید کردن و گفتن مسئولین عراقی به منافع ملیشون فکر می کنن و بس که باید گفت سر قضیه تحریمهای ترکیه رو چه حسابی جلوی آمریکا ایستاده اند .
دوم اون جماعتی که در ایران هنوز هم به سنت برادری دینی و ... اعتقاد دارن و فکر می کنند فقط گربه ها نمک نشناس هستند هم بی سواد هستند بی شک .
عراقی دشمن ماست همونطور که اماراتی و عربستانی دشمن ماست و این دشمنی صرفا به علت ضعف و حقارت استراتژیک و ژئوپولتیکی اونها در مقابل ایرانه . ( یک دشمنی ذاتی و مادام العمر ) البته نقش استعمارگرها اینجا فقط به عنوان کاتالیزگر عمل می کنه و الا با استعمار یا بی استعمار ، این کشورهای حقیر و کوچک اطرافمون چشم دیدن ایران رو ندارن .
جالبه عراقیها از ترکیه حمایت می کنن ولی از ایران که اینهمه براشون جانفشانی کرده نه!!!
دولت اردوغان فاسد هست و دیکتاتور انقدر آدم های سخیف رو بزرگ جلوه ندهیم تمام مشکلات ترکیه از زیاده خواهی های اردوغان در داخل و خارج ترکیه هست و اگر ارتش وارد نسه تمام دستاوردهای ترکیه نوین را به باد خواهد داد
سلام . چطور می شه ایران عراق و سوریه را از دست داعش که تا پایتخت این کشور ها بغداد و دمشق را اشغال کرده بود با تمام توان و در این برهه زمانی و شرایط تحریم و اوضاع نابسامان اقتصادی و اجتماعی آزاد می کند و ترکیه حمله نظامی به عراق داشته و مناطق شمالی عراق رو اشغال کرده ، ادعای مالکیت شهرهای شمالی عراق را دارد، نفت عراق رو از داعش خریداری می کرد و حمایت اقتصادی و نظامی از داعش داشت و در سوریه هماهنگ با اقدامات داعش تحرکات نظامی انجام می داد .حال مورد حمایت عراق در برابر تحریم های آمریکاست و ایران .... و ایران... و ایران... مورد تنفر ملت عراق و سوریه و پیروی دولت عراق از تحریمهای آمریکا علیه ایران و پیروی دولت سوریه از پوتین روسیه بر علیه ایران است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
آيا زمان آن نرسيده كه در مواردي كه ذكر فرموديد حداقل شك كنيد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
چون خیلی که بی منت به کسی لطف بکنی براش عادی میشه و دیگه نمی بینه.
ا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
خوبی که از حد بگذرد نادان خیال بد کند!
همه شون ناسپاس و نمک نشناسن! اگه یه کشور دیگه یه کمک خیلی کوچیک بهشون بکنه خودشون میکشن براش
چرا هیچ کشوری از ما حمایت نمی کنه؟ حتی عراق ؟
با سلام . ابتدا باید بگویم که در تمام دنیا اول باید روابط سیاسی بین کشورها حاکم باشد تا دیگر روابط ها را بتوان ایجاد کرد . یعنی روابط اقتصادی و تجاری و بانکی و فرهنگی و توریسم در مرحله بعدی هست من شک ندارم که اتاق فکر سیاسی ترکیه و قطر و عراق ابتدا گفتند بصورت تلویحی با تحریمهای امریکا بر علیه ایران مخالفت میکنیم سپس ترامپ فشار اقتصادی را زیاد کرد میگوییم منافع کشور کا دارد ضرر میدهد پس ایران وظیفه دارد جبران خسارت کشورهارا بپردازد یعنی همه با هم هستند ما باید به اروپا هم اعتماد نکنیم یعنی در پستوی سیاست تحریمی آمریکا همه با هم میخورند . نباید کاری کنیم که گاو شیرده باشیم
اردوغان میخواهد به امریکا نشان بدهد که مردم ایران مثل سابق دلخوشی ازمسئولین ندارند و حال موقع ای است که هرکار میخواهد انجام بدهد درواقع دوستی است که درزمین دشمن بازی میکند.آقایان مسئول مواظب باشید.
این از الطاف خداست که تحریم جمهوری اسلامی و ترکیه هم زمان شده است تا سران کشور ببینند که جهان و مردم ترکیه با دولت ترکیه همراه شده اند و جهان و مردم ایران با تحریم همراه گشته اند! چه باید کرد؟
چرا حتی یک دوست کنار ما نیست ؟؟؟؟؟
دیگر چه سیگنالی باید از جامعه جهانی ومردم کشور ارسال شود که بفهمند رفتارشان اشتباه است هرچند امثال العبادی وشیخک کویت وزنی نیستند که معادله ای را تغییر دهند اما نفس رفتارشان برای ایران ناخوشایند است
بی اعتنایی به برادران خونی مثل کردها اذریها تاجیک ها و... دفاع از دشمنان خونی همین بازخوردها رو هم در پی داره
باز دم دولت مردان کره ای گرم که هوای مردم ما و بیشتر از مسؤلین خودمان دارند
قطر اگر پادرمیانی کند براحتی کشیش امریکایی را ضمن حفظ ابروی اردوغان ازاد ومردم ترکیه را ازنگرانی نجات می دهد .
عراق همه چیزشو ازما داره درکنار آمریکا مارا تحریم میکنه اونوقت ترکیه که یکسر شمال عراق را اشغال میکنه،ازش حمایت میکنه
اینجاست که میرسیم به حرف مهندس میرسلیم که گفتند ای کاش قدری از وقت و تلاشی رو که برا بهبود روابط با 5+1 و انعقاد برجام کردیم رو صرف مذاکره با همسایگانمان می کردیم ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل