بازدید 6183

مماشات پلیس با مشکلات عمومی به قیمت سلامتی مردم!

پاسخ این پرسش را می‌شود از لابه‌لای سخنان رئیس پلیس تهران بزرگ دریافت که در خصوص معاینه فنی اتوبوس‌های شهری می‌گوید: «بخش زیادی از اتوبوس‌های شهری فاقد معاینه فنی هستند و اگر قرار باشد، بنا بر قانون با این اتوبوس‌ها برخورد شود، باید تعداد زیادی از آن‌ها را متوقف کنیم.»
کد خبر: ۸۲۵۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳ 18 August 2018
جریمه بیش از ۷۰۰ دانشجوی خوابگاهی در دانشگاه صنعتی شریفدر مقاطعی که آلودگی هوا یا ترافیک، نفس شهروندان را تنگ و زندگی را به کامشان تلخ می‌کند، اولین راه حلی که مسئولان و کارشناسان ارائه می‌دهند، استفاده از حمل و نقل عمومی است؛ راهکاری که ظاهرا مسئولان هم اعتقاد چندانی به سالم بودنش ندارند!

به گزارش «تابناک»، اهمیت استفاده از حمل و نقل عمومی برای حل مشکلات شهر‌هایی مانند تهران بر کسی پوشیده نیست، اما باید این نکته را هم یادآور شد که هنگامی که صحبت از حمل و نقل عمومی می‌کنیم، منظورمان یک حمل و نقل عمومی با کیفیت و سالم است که بتواند از مشکلات شهری بکاهد، نه حمل و نقلی که خودش قوز بالا قوز شود.

همه کارشناسان و مسئولان در شرایطی مردم را به استفاده از حمل و نقل عمومی تشویق می‌کنند که حمل و نقل عمومی در بسیاری از نقاط کشورمان، چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی فاصله زیادی با استاندارد‌های جهانی دارد؛ عقب ماندگی که ابعادش آنچنان وسیع است که بی کیفیتی و استاندارد نبودن حمل و نقل عمومی در کشورمان، آن را به یکی از منابع اصلی آلودگی هوا تبدیل کرده است.

یک روی ماجرا بخش «کمی» آن است که به کمبود‌های حمل و نقل عمومی اشاره دارد. در حال حاضر تنها در تهران بیش از دو هزار واگن قطار و پنج هزار اتوبوس در حمل و نقل عمومی کمبود داریم؛ کمبودی بزرگ که در هجوم تلخ مردم به سمت واگن‌های قطار و اتوبوس‌هایی که تا سقف پر هستند، به چشم می‌خورد، اما خبری از رفع آن نیست.

اما کمبود‌های عدد و رقمی قضیه فقط یک سوی آن است و در سوی دیگر، «کیفیت» پایین حمل و نقل عمومی قرار دارد، که تقریبا همیشه از آن چشم پوشی می‌شود. کمبودی که البته به راحتی و مبلمان درون این وسایل یا حتی سیستم گرمایش و سرمایش آن‌ها محدود نمی‌شود و در دود سیاه و غلیظی که از اگزوز اتوبوس‌ها خارج می‌شود نیز مشهود است؛ اتوبوس‌هایی که قرار است استفاده از آن‌ها موجب پاک شدن هوای شهر‌ها شود، اما اغلبشان جور چندین دستگاه خودروی سواری در تولید آلاینده‌های هوا را به دوش می‌کشند.

نقیصه‌ای بزرگ که ظاهرا قرار نیست جدی گرفته شود که اگر این گونه بود، فیلتر‌های ویژه اگزوز اتوبوس ها، دست کم در شهر‌های بسیار آلوده‌ای مانند تهران جدی گرفته و پلیس از تردد خودرو‌های آلاینده جلوگیری می‌شد. اما براستی چرا این گونه نمی‌شود و پلیس که به معاینه فنی خودرو‌های سواری حساس است، به حمل و نقل عمومی کاری ندارد؟

پاسخ این پرسش را می‌شود از لابه‌لای سخنان چند روز قبل رئیس پلیس تهران بزرگ دریافت که در خصوص معاینه فنی اتوبوس‌های شهری گفت: «بخش زیادی از اتوبوس‌های شهری فاقد معاینه فنی هستند و اگر قرار باشد، طبق قانون با این اتوبوس‌ها برخورد شود باید تعداد زیادی از آن‌ها را متوقف کنیم.»

سردار حسینی با بیان اینکه بسیاری از این اتوبوس‌ها از نظر پلاک هم مشکل دارند، به ایلنا گفت: «بخش زیادی از آلودگی هوا ناشی از این اتوبوس‌هاست، چون دائم در طول روز در حال حرکت هستند، اما ما به دلیل اینکه این اتوبوس‌ها در حال خدمت رسانی به مردم هستند با اغماض بیشتری با آن‌ها برخورد می‌کنیم و امیدواریم که شهرداری نیز همکاری لازم برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی را داشته باشد.»

آن گونه که از آمار‌ها پیداست، حدود نیمی از اتوبوس‌های شهری فرسوده هستند و استاندارد‌های حداقلی برای رفت و آمد در شهر را ندارند، اما به رغم مشکلات موجود نیرو‌های پلیس و شهرداری چشم خود را به روی این مشکلات بسته اند و برخلاف رویه شان در برخورد با مردم، با اغماض و مدارا با یکدیگر تعامل می‌کنند؛ تعاملی از جنس مماشات.

اینجاست که باید پرسید این اهمال کاری‌ها به چه قیمتی صورت می‌گیرند؛ به قیمت بازی با جان مردم؟ اصلا مگر سلامتی مردم شوخی است که درباره آن اغماض می‌شود؟ آیا مجوزی به امثال پلیس داده شده تا با مردم برخورد کند، اما با نهاد‌ها مماشات؟ به مسئولان شهری و نمایندگان شورا چه؛ آیا آن‌ها فراموش کرده اند که مجموعه تحت امر یا نظارتشان، در آلودگی هوا سهم دارد؟

با شرایط مطرح باید این نکته را به مسئولان شهری متذکر شد که آن‌ها اگر به دنبال حل مشکلاتی مانند آلودگی هوا و ترافیک هستند باید قبل از هر چیزی کمیت و کیفیت حمل و نقل عمومی کشور را بالا ببرده اند، در غیر این صورت تلاش‌های آن‌ها برای فرهنگ سازی برای استفاده از حمل و نقل عمومی راه به جایی نمی‌برد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۱
با توجه به اینکه قوانین کافی برای جلوگیری از تردد وسایل نقلیه آلاینده وجود دارد، متاسفانه پلیس این قوانین را اعمال نمی کند. به غیر از تهران در سایر شهرها بسیاری از قوانین را اجرا نمی کند. در اصفهان، مثلا، پلیس صرفا در سر چهاراهها دیده می شود که به جریمه برای نبستن کمربند یا صحبت با موبایل اکتفا می کنند. اما مثلا برای عبور کامیونها از روی پل که ممنوع است و تابلوی آن هم در ابتدای پلها نصب شده هیچ حساسیتی نشان نمی دهند. حتی یکبار خود من از پلیسی که در انتهای پل ایستاده بود پرسیدم چرا کامیونها را جریمه نمی کنید، گفت مگر خلاف کرده اند!
بنده یک اصلاح طلب هستم ولی نه مثل بعضی از اقایان که راهنما به چپ می زنند وبه راست می پیچند!
و اشکالات اساسی به برخی از مشکلات دارم ولی به نظام کشورم احترام قائل بوده و تا پای جان برای حفظ نظام و انقلابم تلاش خواهم کرد وامیدم به اصلاح برخی از امور می باشد ولی یک گلایه بسیار اساسی از نیروی انتظامی محترم ونهادهای نظارتی داشتم !
چرا نیروی محترم انتظامی برخورد جدی با خودروهای الاینده نمی کند؟
خودروهایی که بیشترشان متعلق به شهرداری ها و ادارات و یا موتورسیکلت ها می باشد!
چرا با موتورسواران برخورد نمی کند به خدا قسم توی پیاده رو از دست موتور سواران نمی شود راه رفت!
چرا با دستفروشانی که با بلند گو صبح زود وپایان شب در کوچه ها داد می زنند و مزاحم استراحت مردم هستند برخورد نمی کند!؟
ایا تخلفی سنگین تر از مزاحمت با بلند گو وجود دارد ؟
چرا مسئولان محترم با زنانی که از کودکان جهت تکدی گری استفاده می کنند برخورد نمی کنند!
احساس می کنم که این مماشات مسولان در عبور موتور از پیاده روها و ماشینهای الوده و عدم برخورد با ماشینهای بلندگودار و زنان متکدی یک نوع ظلم به مردم است!
خواهش می کنم برخوردهای خود را اولویت بندی کنید
به نظر من باید برای برخورد با الودگی خودرو ها گشت های ویژه ترتیب داده شو.د
100 نفر نیروی زبده با قد 2 متر استخدام و کارشان فقط باید دستگیری رانند ه های خودروهای دودزا باشد و هزینه این افراد هم باید از جریمه این خودرو ها تامین گردد.
پلیس راهور که خدا خیرشان بدهد در شهر تهران کلا مماشات تشریف دارند و همچنین شهرداری تهران که ویترین شورای شهر هم هست در این مماشات تشریک مساعی شایسته دارد!
تهران به جولانگاه تخلفات موتور سکلیت و اتومبیل تبدیل شده از دور زایی گرفته تا تبدیل پیاده رو ها به پارکینگ اتومبیل و میدان مانور موتور سکلیت و همچنین دستفروشان دوره گرد که پیش چشم گشت به اصطلاح انظباط شهری راه سواره و پیاده می بندند و از چنان قدرتی برخوردارند که نه تماس با ۱۱۰ گره گشاست و نه تماس به شماره شهرداری و اعلام تخلف در سایت شهرداری
خلاصه متخلفین کامروایی می کنند و اینکه در این میان کامی شیرین می شود یانه باید پس از طلوع خورشید شفافیت و بیداری ناظرین روشن شود.
ای کسانی که برای این شورا انتخابتان کردیم؛ چه خبر از وعده هایی که دادید ؟ اصلا هستید؟
اینکه پیاده روها به پارکینگ شبانه روزی تبدیل شده است خواهشمند است سری به فرعیات میدان حسن آباد و خیابانهای میردامادی و شیخ هادی در منطقه ۱۱ بیندازید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
پليس كه فقط به فكر جريمه است
بادرود:اگربگوییم مسولین سلامت به سلامتی مردم فکرنمیکنندبی انصافی است ولی میتوان گفت دراین چندساله آنجایی که باید عملا جلو آلودگیهای زیست محیطی رابگیرندهیچ اقدام قاطعی درموارداضطراری بهیچ وجه انجام نشده مانند توزیع بنزینهای آلوده تولیدشده وغذاهاووتولیدات کشاورزی مملوازکودهای شیمیایی وسموم دفع آفات وآبهای آلوده شده شهری ونهایتاپارازیتهاوتشعشعات درفضا
نکته جالب و مسخره قضیه اینجاست که این اتوبوس های عمدتاً کهنه سال که به عقیده من باعث بخش عمده ای از آلودگی هوای شهر تهران هستند ، برای شهرداری هستند که همین شهرداری متولی صدور برگه معاینه فنی برای خودروهای شخصی هست و باز همین شهرداری خودروهایی که 2 سال از تولیدشون گذشته و فاقد معاینه فنی هستند رو جریمه میکنه!!! اینجاست که ثابت میشه هدف از معاینه فنی خودروهای شخصی فقط درآمدزایی است
وقتی دولت روحانی که باوعده بهبود اقتصادی اقشارآسیب پذیر ازسال 92 باوجودرفع تحریمها و دوبرابرشدن قیمت جهانی نفت هیچگونه اقدامی جهت رفع وضعیت وخیم اقتصادی اکثریت ملت برنداشته از ماموران چه انتظاری دارید
مصلحت !!!! نیست
غلیرغم تلاش ارزشمند نیروی انتظامی ولی متاسفانه اقدامات ایشان همیشه مقطعی بوده و تداوم ندارد. برای مثال علاوه بر موضوع فوق برخورد آن نیروی محترم با استفاده کننده گان از چراغهای زنون در روی موتورسیکلت و سواری می باشد که متاسفانه گویا به بوته فراموشی سپرده شده است.
از طرف دیگر ظاهرا با تاریکی هوا کاهش محسوسی در حضور نیروها نیز می گردد.
با آرزوی توفیقات بیشتر ایشان و تشکر از زحماتی که میکشند
همیشه قانون و زور برای ضعیف ها و مردم بوده است.
صبح ها که سر کار میروم در مسیرم مینی بوسها و اتوبوسهای زیادی رو میبینم که سرویس مراکز دولتی و نظامی هستند . خیلی بندرت پیدا میشه که دود نکنند . بطوری که واقعا نمیشه حتی با فاصله چند ماشین پشت سرشون حرکت کرد . پلیس هم با دیدن شمارشون با آنها کاری نداره
پلیس فقط مجری است باید بالادستی های پلیس به فکر باشند
با سلام
روزی نیست که در خیابان باشم، چه سواره، چه پیاده، چه با دوچرخه که خودروهای شخصی، موتورسیکلت یا وسایل نقلیه عمومی را شاهد نباشم که چه دودهای وحشتناکی از اگزوز اونها خارج میشه و متاسفانه هیچ پلیس هم نیست که جلوی اینها رو بگیره. یکبار که دست در دست دختر ده ساله ام دور میدان ولیعصر بودیم و تاکسی رو دیدم که به شدت درد میکرد به مامور راهنمایی و رانندگی که در محل حضور داشت مراجعه کردم و موضوع رو درمیان گذاشتم. جواب این بود که اگه بخوام به این موضوعات رسیدگی کنم پس چه کسی ترافیک رو کنترل کنه.
به خدا قتل فقط تفنگ و چاقو دست گرفتن و آدم کشتن نیست. به خدا جرم این رانندگان از قتل کمتر نیست. آیا حاضرن همیندود رو مستقیما خودشون و خانوادشون تنفس کنن؟ اینها مستقیم و غیر مستقیم قاتل هستن. مستقیم از این لحاظ که دود ماشینشون اولین نیاز انسانها به زندگی رو ازشون سلب می‌کنه و به کشتن میده. غیر مستقیم از این لحاظ که باعث بروز انواع معلولیت ها و نواقص مادرزادی در کودکانی میشن که مادری نه ماه به خون دل در شکمش پرورش می ده به امید اینکه بالیدنش رو ببینه، ولی این رانندگان از خدا بیخبر این نعمت رو ازشون میگیرن.
مراجع و قانون باید جرم اینها رو بی هیچ اغماضی معادل قتل قرار بده.
خدایا به تو پناه میبریم از قتل.
این روزها شاهد این هستیم که پلیس چشم خود را به روی بسیاری از تخلفات رانندگی بسته است. علی الخصوص موتورسیکلت ها که در هر مسیری حتی اتوبانها در خلاف مسیر به راحتی و در حضور پلیس راهنمایی و رانندگی حرکت می کنند و هیچ اقدامی از سوی پلیس صورت نمی گیرد.
تعدادی از ماموران پلیس راهنمایی نیز در برخی تقاطعها و در سایه درختان می ایستند ولی هیچ اقدامی در جهت بهبود آمد و شد خودروها نمی کنند.
شایسته است مقامات ارشد راهنمایی و رانندگی اقدامی در جهت رفع این معضلات انجام دهند.
همانطورکه نمایندگان مجلس هم درقبال پرداختیهای ناعادلانه نوبخت ودولت روحانی بین کارمندان وبازنشستگان با مقامات ووزرا که کمر80درصد ملت را خم نموده واقلیتی بادریافتیهای نجومی در بهترین شرایط زندگی هستند ودنبال منافع اکثریت ملت ایران نیستند
پلیس راهنمایی و رانندگی یکی از ضعیف ترین نیروها هست
خود ماموران راهنمایی و رانندگی قوانین رو رعایت نمیکنن
بیشتر وقتها داخل ماشین نشستند و با موبایل سرگرم هستند
جلو دانشگاه نیروی انتظامی تمامی ماشین های مربوط به کارکنان ودانشجویان زیر تابلو توقف ممنوع پارک کردند
همین فردا پلیس گیر بده شماها میایید اینجا چندتا کلیپ اینستا هم درست میشه از بدبختی اتوبوس دار ها جمعکنید این مقاله هاا
مگر سلامت مردم اهمیت داره؟ ؟ روغن پالم، آلودگی هوا، پارازیت، خمیر مرغ همه و همه فراموش شد و شرط می بندم همه چیز برگشته سرجای اول.

اجرای قانون؟ کجا قانون اجرا میشه؟ ملت مثل آب خوردن قوانین راهنمایی و رانندگی را زیر پا می گذارند و هیچکس عین خیالش نیست. سایر قوانین که جای خود داره. این همه تصادف و تلفات از کجا میاد؟؟؟ عبور از چراغ قرمز، ورود ممنوع، حرکت مارپیچ، پوشاندن پلاکها ورود موتورسوارها به تونل ها و روی پلها و و و و و . مثنوی هفتاد من کاغذ. فقط مسئول جمع کردن بدحجابهاست و لاغیر. کار به جایی رسیده که چند سال پیش یک مأمور راهنمایی و رانندگی که قانون را رعایت می کرد معروف شده بود در سطح تهران!!!!!


رها کنید این شعارها را. دست به دل ما نگذارید که خونه.
آقا جان لطفا مفسدین اقتصادی رو توهمین تهرون با دود گازوییل و ترافیک و صد تا بدبختی دیگه اعدام کنید
تهرون بدون دود گازوییل و ترافیک و بدون کودکان کار و بدون گرونی خیلی خوبه
وصف العیش تصف العیش
پلیس راهور : ورود ممنوع - پارک در حاشیه ورودی و خروجی اتوبانها و دور میادین و وسی بلوارها و دوبله پارک کردن که جدیدا شده سوبله پارک کردن و . . . وقتی اعتراض میکنی فقط میگویند از طریق دوربین ها جریمه میشوند که ان هم جای سوال دارد.
فقط جریمه دوربینی ؟؟؟؟
معمولا تنها کاری که نیروهای محترم راهور انجام میدن اینه که یه جایی می ایستن و با دقت تمام داخل خودروها رو نگاه میکنن تا کسی که کمربند نبسته یا با موبایل صحبت میکنه رو سریع جریمه کنن!
البته زحمات دیگه ای هم میکشن، مثلا با دستی کردن چراغ ها در جایی که واقعا مشکلی وجود نداره ترافیک رو افزایش میدن!
همچنین در موقعیت هایی که ترافیک ایجاد شده بعد از محل شلوغی، جایی که ماشین ها از ترافیک آزاد میشن با دست به اونها اشاره میکنن که حرکت کنن!! ظاهرا اگر این حرکات دست نباشه هیچ خودرویی از جاش تکون نمی خوره! البته این کار بیشتر توسط مامورین با درجات بالاتر هم دیده شده که انجام میشه!
بعضی ها هم داخل خودروی پلیس حدود 100 متر جلوتر یا عقب تر از محل توقف ممنوع و معابر کم عرض و همیشه شلوغ نشستن و مشغول استراحت هستن و از دور بر معطلی مردم در ترافیکی که به دلیل پارک غیر مجاز خودروها و توقف تاکسی ها در همون محل کم عرض ایجاد شده نظارت میکنن.
در جاده ها هم اصولا غیر از کمین کردن با دوربین پشت تپه های خاک و تابلو و گاردریل با هدف غافلگیر کردن راننده ها کار خاصی انجام نمیدن.
خدا خیرشون بده. فقط من نمی دونم منظور از کلمه "راهنمایی" در "راهنمایی و رانندگی" چی بوده؟؟!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس