بازدید 2732

افغانستان: نیروهای تازه‌نفس بیشتری به غزنی اعزام شده‌اند

مقام‌ها در دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان از اعزام نیروهای تازه‌نفس بیشتر به غزنی که این روزها شاهد تشدید درگیری‌هاست، خبر داده‌اند.
کد خبر: ۸۲۵۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶ 13 August 2018

مقام‌ها در دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان از اعزام نیروهای تازه‌نفس بیشتر به غزنی که این روزها شاهد تشدید درگیری‌هاست، خبر داده‌اند.

به گزارش ایسنا، شاه‌حسین مرتضوی، یکی از سخنگویان ریاست‌جمهوری افغانستان در صفحه رسمی خود در فیس‌بوک نوشت که محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان در جلسه فوق‌العاده امنیتی اخیر دستور اعزام نیروهای امنیتی بیشتری را به غزنی داده است.

او همچنین صبح امروز (دوشنبه) تصاویری از نیروهای امنیتی در صفحه خود منتشر کرده و نوشته این نیروها به نزدیکی غزنی رسیده‌اند.

اعضای طالبان دست‌کم از سه طرف حملات گسترده‌ای را به شهر غزنی آغاز کردند و بخش‌هایی از این شهر را به تصرف خود درآوردند.

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، هنوز آمار دقیق تلفات مشخص نیست اما برخی منابع گزارش کرده‌اند که در درگیری‌های چند روز گذشته ۱۱۴ تن کشته و ۱۴۲ تن زخمی شده‌اند. شماری از منابع گفتند که اجساد قربانیان هنوز در خیابان‌ها است.

یک منبع آگاه در غزنی به بی‌بی‌سی گفت، ۶۸ پلیس، ۱۶ مخالف مسلح و ۱۳ غیرنظامی در بین این کشته‌ها هستند و بقیه اجساد نیز شناسایی نشده‌اند.

اودنل مارتین، سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان گفت که این نیروها نیز در دو روز گذشته دست‌کم ۱۵ حمله هوایی در شهر غزنی انجام داده‌اند.

با وجود آن که مردم در شهر غزنی از شدت جنگ و ناآرامی‌ها گزارش داده‌اند، اما او می‌گوید که شهر اکنون نسبتا آرام است و مردم آزادانه رفت‌وآمد می‌کنند.

سخنگوی نیروهای آمریکایی گفت، طالبان هیچ مرکزی را در شهر غزنی به دست نیاورده و اکنون عملیات پاکسازی طالبان در این شهر از سوی نیروهای امنیتی افغانستان جریان دارد.

روز گذشته، محمد شریف یفتلی، رئیس ستاد مشترک ارتش افغانستان گفته بود که عملیات پاکسازی شبه‌نظامیان طالبان به کندی پیش می‌رود چون این شبه‌نظامیان در خانه‌های مردم مستقر شده‌اند و از آن‌ به عنوان سنگر استفاده می‌کنند.

نیروهای آمریکایی نیز این موضوع را تایید کرده‌اند اما طالبان این ادعا را رد کرده است.

طرفین جنگ در شهر غزنی ادعای وارد کردن تلفات سنگین به یکدیگر را دارند. اعضای طالبان هنوز هم مدعی‌ هستند که شهر غزنی در کنترل آنهاست و راه‌های ارتباطی این شهر را بسته‌ و پیشروی آنها در این شهر ادامه دارد.

شماری از اهالی این شهر از تلفات غیرنظامیان، کمبود مواد خوراکی و افزایش قیمت‌ها خبر دادند. سازمان ملل متحد نیز با نشر اعلامیه‌ای از وضعیت غیرنظامیان در شهر غزنی ابراز نگرانی کرده است. این سازمان اعلام کرده که گزارش‌هایی از تلفات غیرنظامیان و آوارگان اهالی شهر به آنها رسیده است.

سازمان ملل از طرفین درگیری خواسته است، حقوق بشری غیرنظامیان را رعایت کنند و مانع دسترسی مردم به خدمات بهداشتی نشوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی