بازدید 17166
در نظرسنجی «تابناک»؛

مردم خواهان برکناری «نوبخت» و استیضاح «کرباسیان» شدند/ «ربیعی» بی‌پرده درخواست‌های استیضاح کنندگان را بگوید

در این نظرسنجی 43 درصد مخاطبان به برکناری «محمد باقر نوبخت» از ریاست سازمان برنامه و بودجه رأی داده اند، 37 درصد مردم خواهان استیضاح یا برکناری «مسعود کرباسیان» وزیر امور اقتصادی و دارایی شده اند، 16 درصد از شرکت کنندگان استیضاح یا برکناری «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی را انتخاب کرده و تنها 4 درصد از مردم استیضاح «علی ربیعی» وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی را اقدامی صحیح خوانده اند.
کد خبر: ۸۲۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ 07 August 2018

با توجه به شائبه هایی که در خصوص چرایی استیضاح «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شد و بسیاری از کنشگران سیاسی و اجتماعی را به موضع گیری در این خصوص وادار کرد، سایت خبری و تحلیلی «تابناک» در یک نظرسنجی از مردم خواست، اولویت هایی که برای استیضاح وزیران از سوی مجلس و برکناری برخی افراد تأثیرگذار در دولت در ذهن دارند، بیان کنند.

به گزارش «تابناک»؛ پس از حدود سه روز که نظرسنجی مذکور بر روی خروجی قرار گرفته بود، 30 هزار و 880 تن از مخاطبان از بین چهار گزینه انتخاب های خود را انجام دادند و در نهایت با توجه به نظر مردم، استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که فردا چهارشنبه در جلسه علنی مجلس برگزار خواهد شد، غیر اولویت دارترین کار از سوی قوه مقننه انتخاب شد.

پاسخ حدود 31 هزار مخاطب به سؤالی مبنی بر اینکه «اولویت استیضاح یا برکناری با کدام گزینه است؟» این بود که مردم به ترتیب خواهان تغییر «محمد باقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه، استیضاح یا برکناری «مسعود کرباسیان» وزیر امور اقتصادی و دارایی، «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی و استیضاح «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند.

مردم خواهان برکناری «نوبخت» و استیضاح «کرباسیان» شدند/ «ربیعی» بی‌پرده درخواست‌های استیضاح کنندگان را بگوید

در این نظرسنجی 43 درصد مخاطبان به برکناری «محمد باقر نوبخت» از ریاست سازمان برنامه و بودجه رأی داده اند، 37 درصد مردم خواهان استیضاح یا برکناری «مسعود کرباسیان» وزیر امور اقتصادی و دارایی شده اند، 16 درصد از شرکت کنندگان استیضاح یا برکناری «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی را انتخاب کرده و تنها 4 درصد از مردم استیضاح «علی ربیعی» وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی را اقدامی صحیح خوانده اند.

شنیده شده که برخی استیضاح کنندگان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تلاش دارند، فضا را برای استیضاح ربیعی در مجلس حیثیتی کنند، بدین شکل که عدم رأی آوری استیضاح و برکناری وزیر را به برباد رفتن حیثیت مجلس تعبیر می کنند و می خواهند این موضوع را جا بیندازند که اگر ربیعی طی یک سال برای سومین بار از مجلس رأی اعتماد بگیرد، مردم نسبت به نمایندگان خود بدبین خواهند شد، در حالی که مطابق با نظرسنجی «تابناک» اکثریت مردم خواهان استیضاح و برکناری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی مجلس نیستند.

این نظرسنجی با توجه به نتایج به دست آمده در آن دو پیام مهم برای دولت و مجلس داشت؛ پیام نخست به دولت برای برکناری «محمد باقر نوبخت» از ریاست سازمان برنامه و بودجه و انتخاب فرد شایسته به جای او و پیام دوم به مجلس برای استیضاح و برکناری «مسعود کرباسیان» از وزارت امور اقتصادی و دارایی بود. موضوعاتی که به واسطه مشکلات اقتصادی به وجود آمده در کشور بیش از پنجاه روز است که از مجلس و دولت مطالبه می شود، ولی کوچک ترین کاری درباره آن انجام نمی شود.

مردم خواهان برکناری «نوبخت» و استیضاح «کرباسیان» شدند/ «ربیعی» بی‌پرده درخواست‌های استیضاح کنندگان را بگوید

در حقیقت، مجلس در حالی قرار است فردا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برای دومین بار در شش ماه به مسلخ استیضاح ببرد که در هیچ بخشی از جامعه ضرورتی بر چنین استیضاحی احساس نمی شود، بلکه مطالبه اکثریت مردم، در پیش گرفتن رویه اصلاحی در تیم اقتصادی دولت ـ چه از حیث نفرات و چه از لحاظ تفکر حاکم بر آن ـ است. بی توجهی دولت و مجلس به این مقوله نشان داده که آنها کمترین ارتباط را با بدنه جامعه دارند و شاید برای همین شاهد روزافزون شدن مشکلات به ویژه در بخش اقتصادی هستیم.

البته برخی شبهات زیادی در خصوص لابی یک وزیر لوکس نشین برای استیضاح و برکناری ربیعی، تلاش بعضی از اعضای کابینه برای جلو انداختن استیضاح دیگر همکارشان به جهت اینکه خودشان را از زیر تیغ استیضاح مجلس برهانند، خواسته های نامعقول برخی نمایندگان از «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بواسطه فعالیت برخی بنگاه های اقتصادی نظیر شستا و زیرمجموعه های صندوق بازنشستگی را مطرح می کنند که بهتر است در این خصوص شفاف سازی شود.

بهتر است علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور مقابله با هرگونه فساد احتمالی و برطرف شدن حرف و حدیث ها، در جریان استیضاح فردا بی پرده همه درخواست های استیضاح کنندگان را بگوید. اگر کسی رانتی طلب کرده و بواسطه نرسیدن به مقصود برای استیضاح وزیری تلاش می کند، باید رسوا شود. مبارزه و مقابله گام به گام و قاطع با هرگونه فساد در هر مسند و جایگاهی مطالبه اصلی مردم است که باید برای بهبود وضعیت کشور بیش از پیش به آن توجه داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۸
سلام و عرض ادب .نمی دانم چرا اینچنین از ربیعی حمایت می کنید . چنانچه می خواهید بدانید دوستان جناب وزیر کار چه به روز کارگران و کارمندان در زیرمجموعه تامین اجتماعی آورده اند با اینجانب تماس بگیرید تا مدارک را در اختیارتان قرار دهم.
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
حتما جناب ناشناس
بطورکل اعضای فعلی این دولت هیچکدامشان برای این مردم کاری نکردند. فقط بیت المال را میخورند وبرای مردم تنها وزر وبال داشتند.
آقای روحانی حتی عذرخواهی هم نکرد این یعنی تیم اقتصادی ما مقصر نبودن... مقصر مردم مشهد بودن با اغتشاشاتشون و آمریکا!!! ناکارآمدی اقتصادی دولت اصلا مطرح نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
احترام واقعی به مردم و عذرخواهی بابت اینهمه سومدیریت و فساد و رانت، حداقل کاری بود که اقای روحانی باید میکردند.
روحانی هم داره دودوزه بازی میکنه
نوبخت مدافع سرسخت نجومی بگیران و باعث ایجاد شکاف طبقاتی شدید در بین کارمندان شده ؟! و کشور رو کرده بهشت پزشکان ، دیروز به کلینک پزشکان مراجعه کردم اکثرا با کمال وقاحت دفترچه بیمه رو قبول نداشتند و ۴۷ هزار تومان پول ویزیت و۱۵۰ هزار تومان هزینه تزریق گرفت ، ایا کسی بر دادند روزانه ۴ میلیونی یه پزشک نظارت دارد ؟؟؟!!! به کجا میرویم ؟؟؟!! چرا باید این جماعت در کشور خدایی کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
شما که امریکا تشریف دارید
آقاي كرباسيان وزير نيست
استیضاح و حتی تغییرکابینه لازم و ضروری است. ولی ماهیت سوالات مجلس برای استیضاح غیرکارشناسانه است و بیشتر برای فرار از بار مسئولیت خودشان است چون به هرحال نوع قوانینی که مجلس وضع کرده بی تاثیر در بروز رانت و فساد و تخلفات و ... نیست و به عبارتی باید از مجلسی ها هم سوال شود که اجرای قانون را درست نظارت نمیکنن.
برکناری چیه؟؟؟

محاکمه
شخص نوبخت حدود یک سال قبل پس از اعتراضات مستمر سپرده گذاران موسسه مالی کاسپین که فریب مجوز سیف در سال ۹۵ را خورده بودند رسما پس از یک بررسی کامل ضمن تائید حقانیت خواسته های معترضین قول حل مشکل میلیونها سپرده گذار رادر رسانه ملی اعلام کرد و تا بحال تنها کاری که انجام نشده است حل مشکل مردم در تنها موسسه مجوزدار دولت خودشان می باشد پس چه اعتمادی به حرفهای ایشان برای عموم مردم باقی می ماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
یکی ازدلایلی که دولت کارائی ندارد ونتوانسته واسه مردم کاری بکند انست که برخی وریران مدیران ومعاونان که از دوستان حودشان هستند را اورده اند
البته تیم اقتصادی منوط به این دو تن نیست، تصمیمات اقتصادی کلان دولت دست کسانی چون آقای نهاوندیان است که بکسی هم پاسخگونیستن.
در کلا تجربه نشون داده که دولت در حالت بحرانی نه تنها قادر به مدیریت آن نیست بلکه خود ایجاد بحران میشود.
تابناک بی پرده چقدر گرفتید برای این نمایش
تابناک... ازت توقع نداشتم !!!
رو پیشونی ما چیزی نوشته !؟
از کجا و چه جوری نظر سنجی کردی!!؟؟
مردم خواستار برکناری خیلیای دیگه از مسئولان هم هستن
پس به اسم مردم سعی نکنید کاری که دلتون میخواد بکنید
واقعا هم آتش بیار بیشتر کار ها در دولت همین دونفر هستند
مردم کجا بود؟ مگه چند نفر اینترنت دارن و سایت شما رو میخونن؟؟؟ باید میزدی مخاطبان
نظر سنجی شما جهت دار بود و درستش این بود که یک گزینه هیچکدام را هم می گذاشتید تا معلوم شود چند درصد از دولت راضی هستند. این نظر سنجی با این شکل صرفا نظرات بخشی از مخاطبان که خواهان تغییرات در دولت هستند منعکس می کند.
گزینه هیچکدام رای بیشتری می آورد
برکناری واعظی و آشنا هم اضافه کنید
وای بر این خط بازی
این استیضاح نمایشی وزیر کار باعث نارضایتی کارگری نشه . مراقب باشند پشت پرده ها
تابی...اگر اخوندی را در نظرسنجی جداگانه نسبت به وزرای دیگر می اوردی از نوبخت می زد جلو...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
دشمنی با آخوندی به این خاطره که حاضر به باج دادن به اندازه کافی به اربابان روس نشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
اگر رحمانی فضلی هم درنظر سنجی میگذاشتی ازنوبحت جلو میزد
خودشان برند استعفا بدند واقعا روش اشان میشه به مردم نگه کنند.
شهادت ميدهم كه تابناك در تمام دوران گراني دلار وسكه آتش بيار معركه بود و باعث تشنج و تحريك مردم در نابساماني هاي اقتصادي بوده و امروز هم با نمايش راي گيري به شكل ديگري قصد نا أمني اقتصادي كشور را دارد
پاسخ ها
سیامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
اقا عادل شاهد باید عادل باشه
وضعیت اکثر اقایان وزیر برای بنده مشخص میباشد
نگفتم برای ملت ایران مشخص میباشد چون به نمایندگی از مردم ایران صحبت نمی کنم
بیخودی از مردم مایه نگذارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
تابناک این روش شناخت آرا یا تمایل مردم را ازخودش در نیاورده.
اونائی که تو نظر سنجیت گذاشته بودی اصلا اولویت من نبودن، وقتی جرعتشو نداری حتی کامنتو باز کنی
شریعتمداری رو فراموش نکنین
مردم خواهان بردسی تک تک مسولان هستند بی خودی داعیه مدعی العموم را در نیارید
تابناک عزیز!!!اگر اینگونه مطالبات مردمی موردتوجه مسئولان قرار گرفته بود و عملی میشد،حالا این وضع و روزگار ما نبود.
چرا از آرا بالای مردم از عدم کفایت سیاسی نمیگی
این سیف را کی محاکمه میکنید
سایت انتخاب نتیجهٔ دیگه‌ای گرفته. هر دو شما هم این نتایج را به مردم نسبت میدید. حالا کدامتون راست میگید.
سیمای وزیر کار تجلی نوعی پاکی وصداقت را نشان میدهد ولی دیگر وزیران چنین نیستند.
مدیران ناکارآمد اگر برکنار نشوند گناهی است نابخشودنی
بايد به حال اين مملكت گريه كرد كه نه نماينده ش بفكر مردمه و نه هيئت دولتش درد مردم رو ميفهمه
همشون بفكر خودشونن واي اسفا به حال ملت
متاسفانه روحانی علی رغم ادعا مبنی براینکه صدای ملت رادر 7دی شنیده کوچکترین ارزشی به خواست مردم قایل نیست ومتاسفانه ناکارآمدی خودش ودولتش رابه گردن آمریکا مغیره میس اندازد جناب روحانی به عنوان فردیکه به اتفاق خانواده طی دودورذه به شما رای دادم بشدت ازعملکرد شما بخصوص پس ازرفع تحریمها ناراضی هستم وبشدت ازرای دادن به جنابعالی پشیمان اگر مطمین هستی ملت باشما هستند وامثال آمریکا برعلیه شما تحریک میکنند ازعملکرد 5ساله خودت رفراندوم انجام بده تا متوجه بشوی چقدر دربین ملت شکستخورده هستی اینقدر فرافکنی نکن وندانمکاریها وناکارآمدیهایت رابه گردن این وآن نینداز پس ازرفع تحریمها وآزادشدن اموال بلوکه شده وافزایش قیمت جهانی نقفت وافزایش تولید نفت به ببیش ازسه میلیون بشکه چه گلی بسر ملت واقشارآسیب پذیر زدی جز شرمنده نمودن کارمندان وبازنشستگان بخاطر کفاف نبودن حقوق دریافتی باهزینه های سرسام آورزندگی تصورکردی فقط دغدغه اصلیت قدرت خرید خودت واعضای دولت ومقامات هستند که باافزایش شدید حقوق آناتن فاصله طبقاتی بی سابقه ایجاد نمودی وکمراکثریت ملت رازیرفشاراقتصادی خم نمودی
موافقم
نوبخت باید برود او سال گذشته آنقدر موضوع قطع یارانه ها را با لبی خندان بدون در نظر گرفتن اینکه همان شندر غاز پول برای اکثریت مردم بسیار مهم است و اعلام احتمال قطع آن لرزه بر اندام خیلی از مردم می اندازد استرس زیادی به مردم وارد کرد که به نظر من یکی از علل رویدادهای دی ماه سال گذشته اعلام های احتمال قطع یارانه ها توسط این فرد بود
اصلا مردم میدونن که کار نوبخت چیه؟ اومدین دو سه تا گزینه گذاشتین و آخرشم همون چیزی که دلتون خواسته به عنوان نتیجه ی نظرسنجی اعلام کردین و فکر کردین ملت خرن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
هرکس که نظر میده حتما میدونه!؛
نوبخت درسازمان برنامه وبودجه با پرداختیهای تبعیض آمیز وناعادلانه ازدلایل مهم نارضایتی اکثریت بازنشستگان وکارمندان ازدولت روحانی است
البته شیوه نظر سنجی شما علمی نیست و نمی توانید آن را به همه مردم تعمیم بدید. بلکه فقط می تونید اون را به عنوان نظر خوانندگان سایت خودتون اعلان کنید.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
موافقم
حقیقتا دارم به این نتیجه میرسم که اینها مردم نیستند
مجلس ناتوان است، نصف وزیران دولت باید بروند،وزرای اقتصادی،کشور،آموزش عالی،آموزش وپرورش،کار،اکثرشان خسته اند،انقلابی نیستند،حیف قالیباف قدرت طلب است،ایشان یک وزیر عالی خواهد شد اما همه دنبال رییس جمهوری اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
کاملا درست میگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
بینی وبین اله حداقل قالیباف اگر کسی بهش مراجعه میکرد گره کارش رابازمیکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
دیگر نباید صرف انجام کار ملاک باشد.
نظر سنجی بعدی که گذاشتین و سریع برداشتین
مردم؟!
نظرسنجی مسخره
با تشکر از تابناک
مگه مردم مهم هستند!!!!؟
این نطرها چه ارزشی دارد
خوب کارش کردند.
متاسفانه اقای نوبخت که درحساسترین و موثرترین جایگاه دولتی قراردارد تا کنون برای حل مشکلات اقتصادی وتامین منابع مالی دولت هیچ راهکاری جز گران کردن نرخ اب ، برق ، بنزین ، اخذ مالیات ازخرده پا ، کاهش حقوق و مزایای کارمندان و باز نشسته ها (بجز مدیران ...) هیچ راهکار دیگری ارایه نداده . یا واقعا خلاقیت ندارد و یا خدای نکرده منظور دیگری دارد که در خوشبینانه ترین حالت باید برود......
هموطنان گرامی درست است که دولت دوازدهم کارآمدی خوبی نداشته است ولی این را بدانید این کم کاری متاثراز فشار و تحمیل گروهها وافرادی سرچشمه میگیرد
مردم خواهان برکناری خیلیها هستند اخوی .
همه وزیران روحانی مرخصند
چرا نوبخت استیضاح نمیشه؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل