بازدید 18680
آخرین تحولات خاورمیانه؛

دعوت جان بولتون از ایران برای مذاکره با ترامپ/آغاز دور نخست تحریم های آمریکا علیه ایران با امضای ترامپ/حمایت امارات، شورای همکاری خلیج فارس و بحرین از اخراج سفیر کانادا توسط عربستان

آغاز دور اول تحریم های آمریکا علیه ایران با امضای ترامپ، بیانیه مشترک موگرینی و تروئیکای اروپا بر لزوم مقابله با تحریم های آمریکا علیه ایران، تلاش آلمان برای یافتن راه حلی جهت ادامه تجارت با ایران و حمایت امارات، شورای همکاری خلیج فارس و بحرین از اخراج سفیر کانادا توسط عربستان، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، دعوت جان بولتون از ایران برای مذاکره با ترامپ نیز از جمله قابل توجه ترین خبرها بوده است.
کد خبر: ۸۲۳۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 07 August 2018

آغاز دور اول تحریم های آمریکا علیه ایران با امضای ترامپ، بیانیه مشترک موگرینی و تروئیکای اروپا بر لزوم مقابله با تحریم های آمریکا علیه ایران، تلاش آلمان برای یافتن راه حلی جهت ادامه تجارت با ایران و حمایت امارات، شورای همکاری خلیج فارس و بحرین از اخراج سفیر کانادا توسط عربستان، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، دعوت جان بولتون از ایران برای مذاکره با ترامپ نیز از جمله قابل توجه ترین خبرها بوده است.

به گزارش «تابناک»؛ مشاور امنیت ملی آمریکا خواستار برچیده‌ شدن کامل برنامه موشکی ایران شده به تهران توصیه کرد تا برای در امان ماندن از تحریم‌های جدید آمریکا به مذاکره با واشنگتن تن دهد.

جان بولتون در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز به رهبران ایران توصیه کرد تا پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره را قبول کنند.

وی خواستار توقف کامل برنامه موشک‌های بالستیک ایران و توقف قابل راستی‌آزمایی آنچه برنامه سلاح‌های هسته‌ای ایران خواند، شد.

دعوت جان بولتون از ایران برای مذاکره با ترامپ/آغاز دور اول تحریم های آمریکا علیه ایران با امضای ترامپ/حمایت امارات، شورای همکاری خلیج فارس و بحرین از اخراج سفیر کانادا توسط عربستان

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین تأکید کرد،این توقف در فعالیت‌های ایران نباید تحت شرایطی مشابه «شروط سنگین» توافق هسته‌ای برجام که به هیچ عنوان «راضی‌کننده» نبودند، انجام پذیرد.

بولتون گفت: «اگر ایران واقعاً جدی باشد پای میز مذاکره خواهد آمد. ما درخواهیم یافت که آیا آن‌ها جدی هستند یا خیر».

آغاز دور نخست تحریم های آمریکا علیه ایران با امضای ترامپ

ترامپ بعدازظهر دوشنبه دستوری اجرایی را امضا کرد که به‌موجب آن تحریم‌های از پیش برنامه‌ریزی‌شده ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی، از بامداد سه شنبه وارد فاز اجرایی شد.

به‌ نقل از آسوشیتدپرس، ترامپ اعلام کرده که هدف از این سیاست‌ها وارد آوردن «حداکثر فشار اقتصادی» بر ایران است.

در بیانیه‌ای که ترامپ پس از امضای دستور اجرایی صادر کرد، بار دیگر برجام یک توافق «افتضاح و یک‌طرفه» به‌ سود ایران خوانده شده است.

دعوت جان بولتون از ایران برای مذاکره با ترامپ/آغاز دور اول تحریم های آمریکا علیه ایران با امضای ترامپ/حمایت امارات، شورای همکاری خلیج فارس و بحرین از اخراج سفیر کانادا توسط عربستان

ترامپ همچنین کشورهایی را که از قطع روابط اقتصادی با ایران سر باز زنند، تهدید کرده است تا با توجه به اعمال مجدد تحریم‌های آمریکایی، مراقب «عواقب بسیار شدید» کار خود باشند.

دستورهای اجرایی رئیس جمهور آمریکا که به تمامی سازمان‌های فدرال ایالات متحده بخشنامه می‌شوند، حکمی همانند قوانین تدوین‌شده آمریکا را دارند.

بیانیه مشترک موگرینی و تروئیکای اروپا بر لزوم مقابله با تحریم های آمریکا علیه ایران

در حالی که دور جدیدی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران وارد فاز اجرایی شده است، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه در بیانیه‌ای مشترک در روز دوشنبه از این تصمیم آمریکا ابراز تأسف کردند.

«فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترک با وزرای خارجه سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه از تصمیم آمریکا برای احیای تحریم‌ها علیه ایران ابراز تأسف کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است؛

«ما مراتب تأسف عمیق خود را از بازگشت تحریم‌های آمریکا پس از خروج این کشور از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ابراز می‌داریم.

برجام کارآمد است و چنانکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در یازده گزارش متوالی تأیید کرده در هدفش برای ضمانت کاملاً صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران موفق عمل کرده است. این توافق، یکی از مؤلفه‌های اساسی معماری منع اشاعه در دنیا است و برای امنیت اروپا، منطقه و کل جهان اهمیت دارد. ما انتظار داریم ایران کاملاً تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام را اجرا کند.

رفع تحریم‌های مرتبط هسته‌ای یکی از بخش‌های ضروری این توافق است، هدف آن اثرگذاری مثبت بر روابط تجاری و اقتصادی با ایران و مهم‌تر از آن بر زندگی مردم ایران است. ما مصمم هستیم طبق قوانین اتحادیه اروپا و قطعنامه 2231 شورای امنیت از منافع فعالان اقتصادی که در حال تعامل قانونی با ایران هستند، محافظت کنیم. به همین دلیل، قانون بازدارنده [ تحریمی] اتحادیه اروپا از هفتم آگوست برای محافظت از شرکت‌های اروپایی در حال تعامل قانونی با ایران در برابر آثار تحریم‌های فراسرزمینی آمریکا اجرایی خواهد شد.

دعوت جان بولتون از ایران برای مذاکره با ترامپ/آغاز دور اول تحریم های آمریکا علیه ایران با امضای ترامپ/حمایت امارات، شورای همکاری خلیج فارس و بحرین از اخراج سفیر کانادا توسط عربستان

طرف‌های باقی‌مانده در برجام متعهد شده‌اند، علاوه بر موارد دیگر، در زمینه حفظ و نگهداری کانال‌های موثر مالی با ایران و تداوم صادرات نفت و گاز ایران همکاری کنند. همکاری‌های ما در این موضوعات و موضوعات دیگر با طرف‌های دیگر از جمله کشورهای ثالثی که علاقه‌مند به حمایت از برجام و حفظ روابط اقتصادی با ایران هستند، ادامه دارد. این تلاش‌ها، تقویت شده و در نشست‌های سطح وزرا در هفته‌های آتی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

حفظ برجام، به احترام به قوانین بین‌المللی و امنیت بین‌المللی مربوط می‌شود.»

تلاش آلمان برای یافتن راه حلی جهت ادامه تجارت با ایران

اتاق بازرگانی آلمان با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت‌های آلمانی از ترس تحریم‌های آمریکا از تجارت با ایران عقب‌نشینی می‌کنند، خواستار راه‌حل به‌ موقعی برای این مسأله شد.

روزنامه «ویرتشافتز ووخه» آلمان در مطلبی نوشت: موضع سخت آمریکا در قبال ایران روزافزون به معضلی برای شرکت‌های آلمانی در مناسبات تجاری با ایران و مسأله‌ای برای اقتصاد آلمان تبدیل می‌شود.

فولکر ترایر، مدیر تجارت خارجی اتاق بازرگانی آلمان (DIHK) در این باره در مصاحبه‌ای با یک رسانه آلمانی اظهار داشت که در پنج‌ماهه اول سال 2018 صادرات آلمان حدود 4 درصد کاهش داشته و این روند همچنان ادامه دارد، این در حالی است که در سال 2017 میزان صادرات آلمان حدود 16 درصد افزایش داشته است.

به‌ گفته این مقام اقتصادی در آلمان حدود 120 شرکت آلمانی در سال‌های اخیر دفاتر نمایندگی خود را در ایران باز کرده‌اند که البته در حال حاضر بسیاری از آن‌ها از این عرصه عقب‌نشینی می‌کنند.

حمایت امارات، شورای همکاری خلیج فارس و بحرین از اخراج سفیر کانادا توسط عربستان

وزارت امور خارجه امارات با صدور بیانیه ای از تصمیم ریاض برای اخراج سفیر کانادا به اتهام دخالت در امور داخلی این کشور حمایت کرد.

این بیانیه با محکوم کردن دخالت در امور داخلی کشورها، اعلام کرد، از تصمیم عربستان برای دفاع از حاکمیت ملی خود حمایت و با ریاض اعلام همبستگی می کند.

پیش از عربستان، دولت بحرین هم از تصمیم عربستان حمایت کرده بود.

وزارت خارجه بحرین روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، این کشور تصمیم عربستان به اخراج سفیر کانادا و فراخواندن سفیر خود از این کشور و قطع روابط تجاری با اوتاوا را تأیید و با ریاض اعلام همبستگی می کند.

تصمیم عربستان با حمایت عبداللطیف الزیانی دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس هم مواجه شد؛ اما قطر یکی از اعضای شورای همکاری خلیج فارس با صدور بیانیه ای، تلویحا اظهارات وی را مواضع شخصی دانست و اعلام کرد که سخنان الزیانی بیانگر دیدگاه های دوحه نیست.

پس از قطع روابط عربستان، امارات، بحرین و مصر با قطر از ژوئن سال گذشته میلادی، تنش میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس بیش از پیش افزایش یافته است.

امارات و بحرین خود را از نزدیک ترین متحدان عربستان می دانند و در کنار آل سعود علاوه بر تحریم قطر، در قالب ائتلاف نظامی خود خوانده با عربستان در جنگ علیه مردم یمن نیز مشارکت دارند.

در پی درخواست کانادا برای آزادی فعالان مدنی بازداشت ‌شده در عربستان، ریاض سفیر خود را از اتاوا فراخواند و سفیر کانادا را نیز عنصر نامطلوب معرفی کرد.

ریاض به سفیر کانادا 24 ساعت فرصت داده تا خاک عربستان را ترک کند.

عربستان همچنین اعلام کرد، کلیه تبادلات مالی و تجاری خود با کانادا را نیز متوقف می‌کند. این در حالی است که عربستان هم‌اکنون یکی از بزرگترین بازارهای صادراتی کانادا در جهان به شمار می‌رود.

وزارت خارجه کانادا به تازگی با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از بازداشت فعالان مدنی در عربستان، خواستار آزادی فوری چند فعال حقوق زنان شد که در زندان‌های عربستان هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۴۶
اگر هیچ فلزی وارد ایران نشه
برای خانه سازی
برای کارهای عمرانی
تونلهای مترو و ......
اصلا فلز نخواهسم داشت
پس مملکت فلج میشه خونه هم سال دیگخ متری 60 میلیون میشه
خودرو سازی هم تحریم میشه
برای خودروها فلز نداریم
قطعات نداریم
پراید سال دیگه میشه 120 میلیون تومن
سمند میشه 250 میلیون تومن
یعنی پوکیدن اقتصاد . این فلج کننده ترین تحریمهایی که در دنیا تا حالا انجام میشه
بنظر شما راه حل چیه ؟
مذاکره و قبول شرایط یا پافشاری بر ایدئولوژی خودمان ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
یعنی مملکت ما فلز نداره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
داداش ایران خودش صادر کننده ی فلزات اساسی و گرانبها هستش.بعد میگی وارد نمیشه؟؟؟
مطالعه ات رو یکم بالا ببر.اینکه خودرو رو هم نمیفروشن داستان سر اینه که بخوان افزایش نرخ بگیرند وگرنه در اون سالهای احمدی نژادی که بدترین نوع تحریم از نوع شورای امنیت رو ایران بود ما مشکلی رو اینطور چیزها نداشتیم. چه رسد به حالا

بزرگترین مشکل فعلی ایران باند بازیه.میبینی که پتروشیمی ها و فولادی ها در حال حاضر دارن برای اینده ارز و طلای این مملکمت تصمیم گیری میکنند

جالبه برای من که حتی یک سوال هم از رئیس جدید بانک مرکزی و دیشب از خود روحانی پرسیده نشد که پس قرار هست چه بر سر صنایع پایین دستی که نایزمند مواد پتروشیمی هستند بیاد ؟؟؟
یا نرخ خوراکی که به پتروشمی ها قراره بدهند چقدره؟؟؟

همش سوال و جواب های آماده میپرسند که هیچ فایده ایی برای ملت نداشت
سیامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
آقای اسکواچ با این همه خوشبینی توصیه می کنم یکی از مشاوران اقتصادی اقای ترامپ بشوی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
دیگه حد وسط نداره - یا جنگ کامل یا صلح کامل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
اسكواچ خيلي دوست دارم بيام خانه و كاشانه ات را اسيب بزنم و به آبرو و مال و ارامشو تاريخ و دين و ووووو همه و همه چيزت حمله كنم و بعد بگم به من لبخند بزن و بيا با هم مذاكره كنيم نه دعوا
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
اوضاع کمی بدتر میشه البته نه به صورتی که فرمودید. ولی اولا نمیتونه مدت زیادی دوام بیاره و ثانیا قرار نیست به خاطر داشتن زندگی خوب، تسلیم هر زورگویی بشیم.
هر کس که در این شرایط و با این پیش شرط ها مذاکره کند خائن به کشور است
ملتی که بخاطر اقتصاد انقلاب کند نه لیاقت اقتصاد دارد و نه لیاقت اقتدار
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
اوضاع کاسبی چطوره؟ (کاسبی تحریم و دلار و سکه و ...)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
لطفا نظر شخصیتون را پای یک ملت ننویسین .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
شما مواظب شکمت باش تاازسیری نترکد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
توشکمت سیره داداش
جان بولتون چه قیافه ترسناکی داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
سبیل ها شو بزنه شبیه موش میشه
با کدام برگ برنده می خواهیم برویم با آمریکا گفتگو کنیم. نه ما قدرت اقتصادی و اجتماعی قوی داریم و نه آمریکا در موضع ضعف است.
باید صبر کنیم یکی از دو مقدمه فراهم شود
پاسخ ها
ع.ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
لااقل قبلا هسته ای داشتیم حالا با چی میخواهیم مذاکره کنیم ؟ .... موشکی محاله !!

اگر رفتیم پای مذاکره فقط باید حرف گوش کنیم و هیچ جای عرضه اندام نداریم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
یک هسته ای بسیار بتن شده داریم، همین
بهتر است روابط ايران و كانادا را تقويت كنيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
کانادا که دیگه غلام حلقه به گوش امریکاست.اخه میاد منافع خودشو تو امریکا فدای ایران کنه؟؟؟حرفایی میزنی ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
من هنوز هم رابطم با کانادا بد نشده و بعضی وقتها سرد مینوشم و فند خونم هم تنظیم هستش، حرف دیگه داری؟
اگر کسی یک بار زیر تعهدش بزنه چه تضمینی هست که بار دیگه این کار رو نکنه .
پاسخ ها
آراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
گفتگو را برای همین کار گذاشته اند عزیز. ظاهرا خیلی آینده نگرید شما
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
مگه برجام رو زیرش نزد ظاهرا خواب تشریف داری
خدا خر را شناخت بهش شاخ نداد یعنی اینا فک کردن کی هستن؟ اول یمن بعد قطر حالا کانادا کشور بعدی؟
جناب جان بولتون چشم عسلی پیرهن زری ... ما مذاکره کردیم و می کنیم ولی این دولت امریکاست که می کشن کنار. جوهر موافقتنامه برجام خشک نشده شماها زدین زیرش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
دوست عزیز اگر خاطرتون باشه قبل از خروج آمریکا از برجام ترامپ بارها گفت باید مذاکره کنیم نتها آقایون نپذیرفتن و گفتند برجام 2 نداریم و... واین شد وضعیت مملکت
لعنت به ترامپ
خنداه ام می گیره وقتی یه جوان کم تجربه میشه نخست وزیر کانادا نتیجه میشه این، جناب همه واقعیت هارو که می بینی نباید گفت، اصلا صدایی از دولت امریکا و انگلیس و آلمان فرانسه و چین و.. درخصوص حقوق بشر در عربستان تو چند سال شنیدی؟
اینها از مذاکره قبلی و زدن زیر قولهایشان خیلی چیزها گیرشان آمده است. برای همین دوباره همون مسیر را علاقه دارند.
البته ما دیگر چیزی برای معامله نداریم. هسته ای را که تحویل دادیم.
دلم برای دولت کانادا می سوزه. بیچاره ها. فکر کردن خیلی بیشتر از کشورهای دیگه می فهمن. برو یه رقص شمشیری بکن شاید که سلمان ببخشدت.
آقای بولتن مطمئنی همه خواسته هاتونو گفتین، مثل قضیه برجام نشده دوباره یه چیزای دیگه ای یادت تون بیاد. ما فکر می کریم فقط تو ایرانه که یه چیزی رو می سازن بعد یه چیزایی یادشون می اید.
چنین است رسم سرای درست! کاش ما هم چنین اقتداری داشتیم.
با پول میشه حتی غرور کشورهای پیشرفته ای مثل کانادارو هم له کرد حالا می بینید دولت کانادا به پای سعودی ها می افتد و با چه غلط کردنی؟ پول پول پول
ایران شاید بتونه در یکی از کشورهای اروپایی مثل المان که طرف برجام هستند یک بانک تاسیس بکنه و پول نفت را به صورت یورو به حساب واریز بکنه و از اون راه بدون اینکه با دلار معامله کنه پول نفت را به حساب در ایران منتقل بکنه! یا با طلا معامله کنه و از مرز ترکیه بصورت زمینی و با ضمانت بیمه ای المان و ترکیه و با پرداخت حق ترانزیت به ترکیه بصورت قانونی وارد ایران کنه البته ترکیه میتونه سواستفاده زیادی بکنه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
فعلا که همین المان 300 میلیون یورو از پول ایران رو بلاک کرده و نمیده
من دیروز اخبار انگلیسی الجزیره را نگاه می کردم توییت های مربوط به خبر اخراج سفیر کانادا را از نگاه مردم می خوند ! جالب بود یکی بعد از کلی حمله به کانادا اخرش نوشته بود کانادا فکر نکنه عربستان سعودی ایرانه !!!!!!! یکی دیگه عکس گذاشته بود و نوشته بود ، اینجا کانادا است تو کانادا نمی دونم چند هزار بی خانمان هست تو عربستان حتی یک بی خانمان نیست !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
خود بزرگ بین شدن.دیر یا زود باید حساب پس بدن.
حالا ما فکر‌کردیم دعوت به صرف شیرینی و شام میباشد .
دولت حق مذاکره نداره ..مذاکره باید با شخص اول مملکت رهبر عزیزمان انجام شود
دیشب اخبار کشورهای مهم اروپا (انگلیس، آلمان، فرانسه و هلند) را نگاه کردم. روحانی با همین فرمون برو جلو شهر در امن و امان است.
آمریکا غلط میکنه که ایران سامانه های موشکی را جمع کنه ایران بمب اتم میسازه و برسر آمریکا میزنه
امیدوارم یک روزی ایران و آمریکا بهترین دوست ها بشن،اما به ایرانم قسم که الان وقت مذاکره نیست!
وقتى كشورى مثل امريكا بيش ازنصف كشورهاى جهان را كنترل ودرانهاپايگاه نظامى دارد اشتباه است كه فكر كنيم كشورهايى بنام ألمان ًفرانسه عربستان و٠٠٠وجود دارند وما ميتوانيم با انها مذاكره كنيم
کسانی که دست مخملین اوباما برای مذاکره را رد کردند حالا باید به پنجه های آهنی ترامپ دست مذاکره دراز کنند.
.اول تحریم می کنند بعد می گن اگه می خوای مذاکره کنیم خودتو تو چاه بنداز ببینیم چی میشه.
سیاست چماق وهویج در حد لالیگا
جان بولتون خان! شخص تووسخنانت به اندازه ی آب دهن بز برای ما ایرانیها ارزش ندارد، سابقه ی توازهمه خراب تراست!.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر