بازدید 10529

شادی مسافران هند علی‌رغم نرسیدن به مقصد!

کد خبر: ۸۱۷۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۷ 18 July 2018

پرواز شماره 810 شرکت هواپیمایی ایران ایر از فرودگاه حضرت امام (ره) به مقصد هند، بر فراز فرودگاه بمبئی به دلیل شرایط جوی نامساعد مجبور به برگشت شد اما پس از برگشت همه مسافران خوشحال و خندان بودند.

به گزارش فارس، ‌روز جمعه 22 تیر پرواز شماره 810 شرکت هواپیمایی ایران ایر از مبدا فرودگاه حضرت امام (ره) به مقصد فرودگاه بمبئی (هندوستان) بر فراز فرودگاه بمبئی به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی مجبور به برگشت شد و در فرودگاه جایگزین (فرودگاه زاهدان) به زمین نشست و پس از گذشت 3 ساعت به دلایل مختلف این پرواز به فرودگاه حضرت امام (ره) بازگشت.

با توجه به اینکه مسافران حداقل از ساعت 4 صبح در فرودگاه بود و زمانی بیش از 16 ساعت پرواز و معطلی و... داشتند لذا پیش‌بینی می‌شد باتوجه به برگشت پرواز به فرودگاه امام (ره) تنش بین مسافران و خدمه پرواز (کرو) ملاحظه شود، اما هنگام پیاده شدن مسافران از هواپیما چهره‌های خندان و جملات محبت آمیز شنیدن جای تعجب داشت.

با بررسی به عمل آمده مشاهده شد مسافران هواپیما اکثرا به خاطر دریافت ارز مسافرتی به این سفر آمده بودند که هر نفر هزار یورو دریافت کرده بودند که اختلاف قیمت با بازار آزاد حدود 4 و نیم الی 5 میلیون تومان بوده است و اگر یک خانواده 4 نفره را در نظر بگیریم که 4 هزار یورو دریافت کرده است چیزی حدود 18 الی 20 میلیون تومان کسب درآمد می‌شد. لذا راز خوشحالی و خنده‌های مسافران در این نکته نهفته بود که با معطلی 16 ساعته مبلغ فوق را بدون هزینه در مقصد کسب می‌کردند و حتی می‌توانستند با انصراف از پرواز هزینه بلیت را هم دریافت کنند.

بنابراین برخی می‌پرسند چه لزومی دارد دولت در این وضعیت اسفناک ارزی و با توجه به تحریم‌های پیش رو این گونه سرمایه ملی و ذخیره ارزی را چوب حراج بگذارد؟ آیا باید هزینه شادی و سیاحت و .... عده‌ای از بیت‌المال و از جیب مردم هزینه شود؟ با یک حساب سرانگشتی فقط در این هواپیما با توجه به 201 مسافر آن، مبلغ 201 هزار یورو به مسافران واگذار شده که با توجه به پروازهای خارجی دیگر و واگذاری ارز به آنها چه رقم بالایی را می‌توان مشاهده کرد؟

لازم به ذکر است بنابر اخبار واصله پرداخت ارز مسافرتی یک بار در سال برای مسافران هوایی به مقصد کشورهای ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، استونی، لتونی، لیتوانی، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، اوکراین، ازبکستان، ترکیه، افغانستان، بحرین، کویت، پاکستان، عمان، امارات متحده عربی حداکثر به مبلغ 500 یورو و برای سایر کشورها مبلغ هزار یورو تعیین شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۲۶
هر کسی دوست داره بره سفر با پول خودش بره چه برای گردشگری چه برای زیارت
هزینه سفر دیگران را چرا باید مردم بدهند.
یخه دزدان بیت المال را بگیرید نه آنان را که برای دیدن فرزتدشان و رفع مشگلاتش اونم سالی یکبار از مملکت خارج میشن !!
می دونید اگر دولت همین ارز رو به مسافران تخصیص نده قیمت دلار چند می شه ؟!
حداقل 20000 تومان !
چرا ؟
چون مردم ایران که بنده هم یکی از اونها هستم به هر نحو ممکن باید مسافرت خارج از کشور خودم رو برم !
شاید بپرسین چرا؟
چون در داخل کشور مسافرت معنی و مفهوم نداره و یا تو ترافیکم ، یا پلیس داره جریمه می کنه ، یا تو تصادفم ، یا باید صحنه پلاستیک وزباله رو تماشا کنم !
تازه داخل کشور توی شیراز هتل شبی 500000 تومان ولی هیمن کیفیت هتل در باکو شبی صد هزار تومان !
شما باشین کجا می روین اقای اقتصاد دان!
راه حل :
اختصاص چند شهر به صورت کاملا" ازاد به طوری که در این شهر ها هیچ گونه قوانین دست وپاگیر اجرا نشه و ازادی اونها مثل ترکیه و مالزی باشه و اگر این موارد رعایت شد اونوقت ما دلار نمی بریم خارج که اونها استفاده بکنند!
تکرار می کنم !
موسیقی ازاد باشه ، شادی ازاد باشه و ابراز هیجانات هم ازاد باشه و ...
راستی یادم رفت بپرسم
چرا پس به اختصاص ارز به حجاج گیر نمی دین؟!
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
میلیاردها دلار واردات کالاهای لوکس، میلیاردها دلار صادرات بدون بازگشت، میلیاردها دلار پول های فراری و مشابه آن را گذاشته اید فقط گیر داده اید به 500 یا 1000 یورو تفریحی مردم همین تبلیغات بیش از حد باعث تعیین عوارض سنگین خروج از کشور شد.
اخه ارز مسافرتی بردارن که قیمت ارز بازار ازاد میشه سه برابر . بعدو مگه ارز قیمتش حباب نداشت پس چرا حباب رو بر نمیدارید که مرذم از ایتکارا نکنن . مکه تا پارسال ارز مسافرتی نمیدادن . و مگه تا 3 ماه پیش ارز ازاد دلار 3900 نبود حالا باید بری 10 تومن بخری . کدوم بیت المال . قیمت بیت المال 5 تومنه که دارن پولش میگیرن . بقیه ش چی هست . مگه سرمایه ما با این اشتباهات نصف شد شما حرف زدی . من پنجاه تومن داشتم برای خرید خودرو . حالا هیچ کاری نمی تونم بکنم...
همین شما که الان دارید راجع به این موضوع ارز اعتراض می کنید . اگه دولت این ارز نده همین شما ها علم وا اصفا بر می دارید که چه نشستید ارز مسافرتی قطع شد ارز میشود هر دلار صد هزار تومان .بابا ما مردم شرایط درک نمکنیم وفقط وفقط فکر منافع طلبی هستیم . یا در باب این پرواز خدای ناکرده اگر هواپیما باز مگم سقوط می کرد ان موقع این افردا برای 5ملیون تومان جان شرینشونو ازدست نداده بودنند ویک عده دیگه یک چیزای دیگه می گفتندد
به این میگن یه شانس خوب !
برادر عزیز من نوش جانشون، اما چرا؟ توجه داشته باشید:
اولا برگشت هواپیما به خواست مسافران نبود
دوم اینکه مسافران برای یک سفر و هزینه کردن آمده بودند نه برای فقط کسب دلار
سوم: اگر مسافران ارز نگیرند پس از چه مرجعی باید ارز مورد نیازشان را تهیه کنند؟
در صورت ندادن ارز به مسافران ، مسافران مجبور خواند شد از بازار ازاد تهیه کنند ، قانون جدید هم که این کار را خلاف می داند، پس با قوانین موقتی تعدادی مجرم موقتی خواهیم ساخت
چهارم : همه هواپیماها که بر نمی گردند تا فکر کنیم راهی برای ارتزاق از این راه درست شده.مگر اینکه گلیه مسافرین و خلبان و کادر فرودگاهی با هم تبانی کرده بشند که این امر محال است
پنجم :ارز تحویلی به مسافر بیت المال نیست و مسافران بصورت قانونی وجه ارز خود را به قیمت اعلامی دولت جمهوری اسلامی ایران تمام و کمال پرداخت نموده اند.ضمن اینکه بخاطر مسافرت خود ، عوارض خروج از کشور به خزانه بیت المال من و شما پرداخت نموده اند.مشکلی دارید؟
ششم : هر جای دیگر دنیا بخاطر دلجویی مسافران بدلیل اتلاف وقت با روش های مختلف عمل می کنند.ما چه می کنیم ؟ غیر از اینکه نمک به زخم ایشان بزنیم.
هفتم: آیا ما بخیل هستیم ؟
جهت یادآوری نگارنده محترم این خبر، دو نکته رو عرض می کنم، اول اینکه مگر دولتمردان محترم بطور مداوم اعلام نمی کنند که ما مشکل ارزی نداریم و نکته دوم اینکه مگر آقای جهانگیری نفرمودن که ارز فقط تک نرخی است و خرید و فروش ارز با سایر نرخ ها قاچاق محسوب می شود. در سامانه نیما هم که جایی برای خرید ارز با مقاصدی به جز واردات نگذاشتن، پس افرادی که قصد سفر به هر علتی رو دارن باید به چه نحو ارز مورد نیازشون رو تهیه کنن. لطفا به جای این اخبار اغراق آمیز از خوشحالیه کسی که 16 ساعت در یک فضای محدود در بلاتکلیفی به سر می برده، کمی به این ضد و نقیض گویی های دولت محترم بپردازید که یا خیال همه رو راحت کنن و بپذیرن که نرخ واقعی ارز همون نرخ بازار زیرزمینی هست یا اگر به گفته خودشون نرخ واقعی ارز همینیه که دارن به بهانه های مختلف بذل و بخشش می کنند، پس در اختیار عموم بزارن
فعلا شما حرص نخور
نه تو رو خدا،، اين مبلغ ارز جزئي را هم حذف كنيد كه برسه به كساني كه تن تن ارز و سكه جابجا مي كنند. مگه مسافرت رفتن جرمه
از اختلاف ارز مسافرتی ما استفاده نکردیم چون نمیتوانیم با این قیمت ها به سفر حتی 5 روزه بریم اما ظاهراً سایر کشوها ازش استفاده میکنن.
آن وقتی که وضع ارز واقتصاد به این بدی نبود هم فکر بیت المال بودین که حالا فکر حذف ارز مسافر افتادین.من خودم تو عمرم پاسپورت نگرفتم ولی تاسف میخورم چوب لای چرخ مردم میذارین که با همین ارز کمی که به دلیل کم ارزش شدن پول ملی شده خیلی ،میخواین مسافرت خارج نروند.
به هر حال دفعه بعد میبایست این پول را در طی سفر خرج کنند در ضمن با بالا رفتن قیمت دلار پول بلیط پرداختی هم چند برابر شده است
ارز مسافرتی مزایای خیلی زیادی داره
1-بیكار نشدن چندین هزار كارمند اژانس های مسافرتی و ورود انها به بازار كار
2-ورشكست نشدن شركت های هواپیمایی ایرانی چون تمام مقصادشون توریستی هست نه مهاجرتی یا كانكتینگ. در صورت اختصاص نیافتن ارز مسافرتی بعید میدونم با این قیمت ارز كسی سورا هواپیما یا به اژانسی مراجعه كنه
3-افزایش درامد های دولت با افزایش عوارض خروج از 70 به 220 هزارتومن قطعا با دادان ارز مسافرتی خزانه دولت هم بیشتر پر میشه
4- در صورت نبودن مسافر و نبودن ارز مسافرتی خدمات فرودگاهی هم دیگه به كسی ارائه نمیشه و فرودگاه ها هم كم كم متروك و تعطیل میشن
اگر ارز به مسافر داده نشود از کجا برای مسافرت خود ارز تهیه کند. در ضمن این امکانی است که برای همه مردم وجود دارد لذا به کسی ظلم نمی شود. مطلب دیگر این که بر اساس قانون بودجه دولت باید ارز را به مبلغ 3500 تومان به صرافی ها بفروشد حال چه اشکال دارد به به مبلغ 4200 تومان به همه مردم بفروشد. مورد دیگر این است که در صورت حذف ارز مسافرتی خیل عظیمی از آژانسهای مسافرتی بیکار می شوند. مورد دیگر این که عوارض خروج از کشور کم شده و دولت نمی تواند به مقدار پیش بینی شده در بودجه برسد.
يعني واقعا يكنفرم نبوده كه واقعا هند كار داشته باشه و ناراحت بشه؟؟؟ همه خوشحال شدن؟ مگه ميشه؟ يجور ميگي انگار خودتم اونجا بودي
آیا باید هزینه شادی و سیاحت و .... عده‌ای از بیت‌المال و از جیب مردم هزینه شود؟
این عده هم جزئی ازمردم هستند...امکان سیاحت وشادی رودرکشورایجادکنیدتا مردم پولشون روتوایران خرج کنند
بابا چرا باز از مردم خرج می کنید . یه بنده خدایی میخواد بره مسافرت خارج از کشور ، به هر دلیل ، کلی هزینه ها از جمله خرید بلیط و رزرو هتل و ... انجام میده تا چند روز بره سفر .
و این افراد مگه چند نفر هستند و مگر عیر از این است که ارز رو به قیمتی میخرن که تمام مقامات دولتی و بخش خصوصی میگن که قیمتش با همه هزینه های جانبیش به این مبلغه . آیا شما طرفدار ارز به قیمت بازار آزاد دلالها هستید ؟!!!!
شما چرا دزدان میلیاردی این ارز رو بیخیال شدین که در بهترین حالتش رفتن ماشینهای لوکس و لوازم تجملاتی وارد کردن و باز مردم رو بزرگترین مقصر میخواین معرفی کنید ؟!!!!!
جناب نویسنده مگر نه اینکه بیت المال است؟ مگر بیت المال مال این مردم نیست؟بجای اینکه اختلاس بشه بذارید گیر خود این مردم بره و اینجوری هر چند ناچیز سودی ببرن و دلخوش باشن این هزار یور در اصل هیچ سودی نداره برای کسانی که به سفر میرن با یک حساب سر انگشتی فقط هزینه سفر رو پایین میاره
مردم نیاز به سفر دارند و سفر داخلی هم با بی آبی و بی برقی و بی هوایی نمی صرفه!
پس اینقدر انرژی بیخود هدر نده قربونت برم
اینقدر شایعه سازی کنید تا ارز مسافرتی قطع بشه.معلوم نیست چرا شما اینقدر از مسافرت رفتن مردم کینه دارید.اصلا کی گفته در مملکتی که حداقل حقوق ۱۲۰۰ هست یورو ۵۲۰۰ تومنی که دولت به مردم میده اونهم سالی یکبار ارزان هست؟
مگه یورو مجانی گرفتیم؟واسه هر یور ۵۲۰۰ تومن پول دادیم.یور ۵۲۰۰ تومنی ارزان هست؟مگه شما چقدر حقوق میگیرین؟ یورو بشه ۱۰۰ هزارتومن.مسئولش ما هستیم؟
سلام پس به نظر شما ارز رابه کشورهای دیگر بدهند بهتر است از دادن به ایرانیان جهت تفریح
پول هتل ها و توری که ژرداخت کردند چی؟ اون همه آدم تورهای گرون قیمت هند رو گرفتند که برن ارز مسافرتی بگیرند!!؟ بابا دست بردارید!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان