بازدید 3448

ائتلاف سعودی: حوثی‌ها قصد تسلیم شدن ندارند

کد خبر: ۸۱۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷ 17 July 2018

فارس نوشت: سخنگوی ائتلاف سعودی مدعی شد که اگر نیروهای یمنی شهر و ساحل الحدیده را تخلیه نکنند، ائتلاف سعودی مجبور به تخلیه نیرو از هوا و دریا خواهد شد.

سرهنگ «عبده عبدالله مجلی» سخنگوی ائتلاف سعودی نیروهای یمنی را تهدید کرد که اگر تسلیم نشده و الحدیده را تحویل ندهند، ائتلاف سعودی مجبور خواهد شد از طریق هوایی و دریایی اقدام به تخلیه نیرو در الحدیده کند.

او در گفت‌و‌گو با الشرق الاوسط گفت: نشانه‌ها حاکی از این که حوثی‌ها قصد تسلیم شهر و ساحل الحدیده را ندارند و طبق رصد صورت گرفته آن‌ها در حال حفر خندق و گماشتن تک تیراندازها در اطراف شهر هستند.

حمله همه جانبه ائتلاف سعودی برای اشغال شهر و بندر راهبردی الحدیده از تاریخ 23 خرداد آغاز شد و با وجود بهره‌گیری از تمامی امکانات، نیروهای ائتلاف سعودی در اطراف فرودگاه الحدیده زمین‌گیر شده‌اند و جنگ حالت فرسایشی به خود گرفته است.

در آخرین گزارش از وضعیت شهر الحدیده، دفتر سازمان ملل در خصوص مسائل انسانی در یمن، در گزارش اخیر خود آورده است که حملات توپخانه‌ای وسیع و حملات هوایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان، در دو شهرستان «التحیتا» و «زبید» استان الحدیده همچنان ادامه دارد اما در ساحل «الحدیده» و «الصلیب»، شرایط آرام است و کارهای روزانه انجام می‌شود.

اما در خصوص شهر الحدیده، گزارش مذکور، شرایط شهر را امن و در عین حال پر جنب و جوش توصیف می‌کند. در این گزارش آمده است که نانوایی‌ها و مغازه‌ها دوباره باز شده‌اند و پس از تعمیر خطوط آبرسانی، کیفیت آب نیز بهبود یافته است. با این حال مسیر الحدیده به ساحل و فرودگاه همچنان به علت وجود موانع بتنی بسته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر