بازدید 23034
گزارش اختصاصی «تابناک» از معضل بزرگ و خطرناک در آستانه فصل تازه لیگ فوتبال؛

دو تیم با یک مالک در لیگ هجدهم!/امتیاز منفی، کسر سهمیه و جنجال تبانی در کمین فوتبال ایران

هیچ گاه یک فرد به تنهایی صاحب دو تیم در یک دوره لیگ برتر آن هم از یک شهر نبوده است. این موضوع نقض صریح قوانین حرفه ای سازی کنفدراسیون فوتبال آسیاست و قطعا باعث توبیخ فدراسیون، سازمان لیگ و همچنین کسر امتیاز لیگ ایران در تخصیص سهمیه لیگ قهرمانان قاره خواهد شد. این اتفاق در حالی است که مدیرعامل گسترش، مدرس قوانین و مدیریت حرفه ای در فوتبال ایران خوانده می شود!
کد خبر: ۸۱۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰ 17 July 2018

بازی های لیگ برتر هجدهم از کمتر از ده روز دیگر، یعنی پایان هفته آینده آغاز می شود، ولی هنوز یک معضل بزرگ در راه اطلاق نام حرفه ای به این دوره، برطرف نشده است.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ موضوع از این قرار است که مالک متمول یکی از معدود باشگاه های خصوصی فوتبال ایران یعنی گسترش فولاد تبریز، در پایان فصل هفدهم امتیاز تیم تراکتورسازی تبریز را خریداری کرد تا پس از سال ها به آرزویش یعنی مالکیت بزرگترین تیم آذربایجان و یکی از سه تیم پرهوادار کشور برسد. حالا او دو تیم در یک لیگ شانزده تیمی دارد که مستقیم از سرمایه او ارتزاق می کنند و این موضوع با اصول اولیه فوتبال حرفه ای در دنیا و آسیا مغایرت دارد.

هر چند چنین چیزی در فوتبال ایران جدید نیست و در گذشته هم دو تیم از شرکت ملی مس ایران و یا وزارت ورزش و یا حتی کارخانجات دولتی تولید فولاد در یک دوره حضور داشتند، هیچ گاه یک فرد به تنهایی صاحب دو تیم مختلف در لیگ برتر آن هم از یک شهر نبوده است. این موضوع نقض صریح قوانین حرفه ای سازی کنفدراسیون فوتبال آسیاست و قطعا باعث توبیخ فدراسیون و لیگ ایران و همچنین کسر امتیاز لیگ داخلی می شود که در سهمیه آسیایی باشگاه ها تأثیرگذار است.

دوتیم با یک مالک در لیگ هجدهم!/امتیازمنفی،کسرسهمیه و جنجال تبانی درکمین فوتبال ایران

جالب اینکه مالک تراکتورسازی هر بازیکن خوبی که می خواسته، از گسترش فولاد به تراکتور برده که البته این حق طبیعی او بوده است. نکته عجیب دیگر آنکه زنوزی غیر از تراکتور و گسترش فولاد تبریز، صاحب امتیاز دیگر تیم بزرگ تبریز یعنی ماشین سازی نیز هست! و گویا در تبریز شخص دیگری نیست که علاقه مند به سرمایه گذاری در فوتبال و تیمداری باشد. البته تیم ماشین سازی در لیگ دسته پایین تر حضور دارد و منافاتی با قوانین نخواهد داشت اما تداخل مالکیت دو تیم در یک دوره مسابقات ، غیرقابل چشم پوشی است.

نکته عجیب ماجرا اینجاست که مدیرعاملی گسترش فولاد را یک چهره سرشناس مدعی «تدریس مدیریت در فوتبال» بر عهده دارد؛ شخصی که پس از کارشناسی داوری در تلویزیون و مطبوعات شهرت پیدا کرد و ناگهان به عنوان حقوقدان فوتبال خود را به فوتبال ایران معرفی کرد و بدون تحصیلات حقوقی به ریاست کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون هم رسید. هوشنگ نصیرزاده حالا مدیرعامل گسترش فولاد است و هرچند سعی می کند خود را در اتفاقاتی که این روزها در گسترش فولاد می افتد، دخیل نکند، حضور او در این تخلف قابل کتمان نیست و کاری که ناظر آن شده با تعلیماتش در کلاس های آموزشی تناقض دارد.

هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد تبریز در واکنش به این که آیا تکلیف باشگاه برای حضور در هجدهمین دوره لیگ برتر مشخص شده، گفته است: «خیر! ما به همین شکل در مسابقات حضور داریم. هیأت مدیره کامل عوض و یک هیأت مدیره جدید مشخص شده است. با یک هیأت مدیره جدید وارد مسابقات شدیم و هیچ ارتباطی با مالکیت باشگاه تراکتورسازی ندارد! کارها در اداره ثبت شرکت‌های آذربایجان شرقی هم انجام شده است.»

با این حال به نظر می رسد این باشگاه خصوصی مثل سایر موارد، راه فریب کنفدراسیون آسیا با کاغذبازی را انتخاب کرده است و قصد دارد با تعاریف اداری به راهش ادامه دهد. این در حالی است که همگان به خوبی می دانند، معامله فروش امتیاز تیم گسترش با چند خریدار سر نگرفت و این باشگاه در واقعیت هنوز از جیب زنوزی ارتزاق می کند و خواهد کرد و در همان ساختمان و ورزشگاه مستقر است!

پیش از این گفته می شد، تیم های چون خونه به خونه بابل وارد مذاکره برای خرید این تیم شده اند؛ اما حالا این تیم با همین نام و همان استادیوم خصوصی که در مالکیت شخص زنوزی است، در مسابقات حاضر خواهند شد که نقض واضح اصول حرفه ای است و حتی اگر مقامات ای اف سی را هم با چند تغییر نام گول بزنیم، نمی توانیم مانع جنجال های بعدی ناشی از نتایج بین دو تیم گسترش و تراکتور در این فصل شویم و باید انتظار اعتراض های شدید تیمهای رقیب را داشت.

سکوت فدراسیون و سازمان لیگ در قبال این رخداد، عجیب است و مهدی تاج و بهاروند بعدها نمی توانند نقش و وظیفه خود در این زمینه را کتمان کنند و پاسخگوی عواقب احتمالی خواهند بود.  

دوتیم با یک مالک در لیگ هجدهم!/امتیازمنفی،کسرسهمیه و جنجال تبانی درکمین فوتبال ایران

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۰
تابناک لیگ شروع نشده شروع کردید به تخریب تیم های آذربایجان؟!
از تابناک بعیده این اخبار مغرضانه.
ماشین سازی واگذار شده به خطیبی
گسترش رو هم به اقای فردوسی مالک فصل قبل نفت تهران وارگذار شده است.
شما برای تراکتور حاشیه درست نکن.
معلومه نویسنده قصد داره فدراسیون فوتبال آسیا را تحریک کنه
تالناک واسه تراکتور حاشیه درست نکن به تخلفات دردانه های پایتخت برس
توی ایران برخی از مدیران میتونن همزمان ده تا شرکت و اداره رو بچرخونن این بنده ی خدا که مدیر دو تا باشگاه زپرتیه .
دو تيم پايتخت را خصوصي كنند تا دولت هم به اين دو تيم كمك نكند.
الان هدف شما از این حاشیه سازی چی می تونه باشه چرا قصاص قبل از جنابت می کنید
مگه دو تیم استقلال و پرسپولیس از جیب وزارت ورزش ارتزاق نمی کنند که بیت المال است و همه ایرانیا توش سهم دارن پس لطفا در دیدگاهمون یکم منصف باشیم و از حاشیه پردازی بپرهیزیم
من میگم داری می سوزی.
مغرضانه، کینه توزانه و بسوز بسوزانه
هنوز لیگ شروع نشده و قرار بر واگذاری تیم گسترش به شخص ثالث شده ماشین سازی هم به برادران خطیبی واگذار شد رفت دیگه چی؟
شما به تیم های پایتخت برسید که میلیاردها تومان از پول بیت المال را هزینه می کنند.
چرا این قانون در مورد استقلال و پرسپولیس اعمال نمیشه مگه هر دو از وزارت ورزش ارتزاق نمیشن؟ چندین سال هست که این مسأله بوده و خواهد بود ولی کسی توجه نمیکنه. اگه قانون هست باید برای همه یکسان باشد
تابناک اگه پماد سوختگی لازم داری از تبریز برات بفرستم
آقای نصیرزاده که بچه اهواز هستید شما بگید این همه پول از کجا میاد؟
اخه اسیا فوتبال داره که قانون هم داشته باشه. اسیایی ها در توهم به سر میبرندتا زندگی واقعی..
ما هم کاملا فهمیدیم ک منظور شخص نویسنده از این مطلب با این گویش تند نسبت به همه چیه!!!!
هنوز تراختور قهرمان نشده که شما دارید اینچوری میتازید بهش..اگه بشه چیکار میخوایید بکنید آقای نویسنده؟!!
استقلال و پرسپولیس مگه برا وزارت نیس؟
چطور اونجا اشکالی نداره و اینجا اشکال داره؟
جای خجالت داره با اخبارتون
تابناک خیلی پستی.واقعا شرافت رسانه ای رو به چه فروختی خود فروش؟حالا که دیدی امسال تراکتور مربی صاحبنامی داره داری توطئه چینی میکنی که نتایج تراکتور رو مخدوش نشون بدی؟ببینم چطور دو تیم استقلال و پرسپولیس که صاحبش هر دوش دولته و هر سال هم به صورت آشکار تبانی می کنند و مساوی می کنند یا یکی به نفع دیگری میبازه و خیلی از اعضای داوران و فدراسیون هم به این تبانیها اذعان دارند و میگن بله گفتیم بازی رو مساوی دربیارین و یا گفتیم فلان تیم به برد نیاز داره امسال رو مثلا ابی ها ببره چون اون یکی قهرمانیش مشخص شده!چرا به این تبانیها امتیازی کسر نمیشه و محرومیتی انجام نمیشه؟اگر شما خیانت نکنید و مثل این متن به دروغ همه چیز رو زیر سوال نبرید نترسید هیچ اتفاقی نمی افتد.در ثانی امتیاز گسترش فولاد رو به شخص دیگر واگذار کرده و ماشین سازی رو هم هفته پیش به برادران خطیبی فروخت.اگر اطلاعی نداری پس بی زحمت خفه خون بگیر و تهمت نزن.اول برو دقیق مطالعه کن بعد بیا چرت و پرت تحویل مردم بده عقده ای.من نمیدونم شما چه کینه و عقده فرو خورده ای دارید که اینگونه همیشه علیه باشگاه تراکتور می نویسی؟
سلام دوست عزیز مثل نویسنده عادل ومنصف
سالهاست پرسپولیس با تبانی وزد وبند قهرمان میشه وشما حتی یک مطلب در این مورد ننوشتی حالا قصاص قصد جنایت میکنی؟
اب رو بریز همونجا که میسوزه
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
چون ما قهرمان شدیم و شما زورت نرسیده.از قهرمان میسوزی
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
قصاص قصد جنایت؟!!!!!!خخ با کیا شدیم ۸۰ میلیون !حالا بیا واسه اینا توضیح بده دو تیم خصوصی نمیتونن یه مالک حقیقی دلشته باشن !!ی
چرا همه حرفها مبهم و غلط هست. کاملا مشخص است که از دور نظر می دهید. مالکیت گسترش و تراکتور مربوط به شرکت های مختلف هست. ماشین سازی هم به خطیبی واگذار گردید. و بازسکن خاصی از گسترش به تراکتور نیامده است.
عرض کنم خدمتتون تیم داری وزارت ورزش اونم با دو تیم هم غیر قانونی هست هم پرداخت مطالبات 300 میلیاردی از بیت المال و تخصیص بودجه چند صد میلیاردی برای دو تیم سوگلی بی انصافی. آقا ما طرفدارن تیم خصوصی تراکتورسازی راضی به خرج کردن بیت المال برای دو تیم ورزشی پایتخت نیستیم اگه می خوان بودجه بدن برن از شهرداری تهران بگیرن نه از حق مردم کشور واسه دو تیمی که اصلا واسشون مهم نیست. ما میگیم بودجه ندن اگه میدن هم از جیب مردم ندن اگه میدن هم به همه تیم ها چه تراکتور باشه و چه دیگری به یه میزان بودجه بدن. شما هم که میگید دو تیم پرطرفدار پایتخت پس بودجه دولتی از بیت المال چه معنی میده بگین طرفداراش بودجش رو تامین کنن.
با تشکر از درج نظر
من نمیدونم چرا پایتخت نشین ها نمیتونند قبول کنند که تیم های شهرستانی مثل تراکتور و سپاهان هم سر و سامان بگیرند؟
استقلال چند میلیارد به مامه تیام داده؟ از کجا داده؟ از کدوم پول داده؟
پرسپولیس چند میلیارد داده تا بیرانوند رو نگه داره و ...
چرا از این دو تیم گزارش تهیه نمیکنی؟
معلومه خوب پولی گرفتی از باشگاههای دزد تهرانی. بدبخت
دوستان عزیز به هر حال باید احتیاط کرد که بعد مشکلی برای فوتبال آذربایجان و ایران پیش نیاد
پرسپولیس واستقلال سرور کل تیمایه ایرانن ویکی از سرمایه های فوتبال ایرانن در آسیاوجهان.....وباید وزارت ورزش بهشون برسه وخرج کند براشون........به افتخار سرخابی های پایتخت بزن کف قشنگه رو..............
برو کنار بزار باد بیاد ........شما برو به اختلاس های پایتخت نشینهات رسیدگی کن
" گویا در تبریز شخص دیگری نیست که علاقه مند به سرمایه گذاری در فوتبال و تیمداری باشد" کسی باقی نمونده. همه رو فراری دادید، رفتن ترکیه و جاهای دیگه
زنوزی از مفسدین اقتصادی هت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار