بازدید 29072
نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با «تابناک»؛

مردم خسته شده‌اند و دیگر هیچ ‌کس به ما اعتماد ندارد؛ ما حتی درباره مبارزه با قاچاق هم دروغ گفته‌ایم؛ بسیاری از مواقع با قاچاقچی‌ها همدستی کرده‌ایم؛ بازی‌های پارلمانی فقط وقت تلف کردن است!

چند وقتی است، اوضاع اقتصادی کشور حال خوبی ندارد. تمام تلاش‌های هم که برای بهبود آن شده، یا نتیجه عکس داده و یا اصلاً به نتیجه نرسیده است. تنها در این میان، برخی افراد سودجو با تکیه ‌بر بی‌تدبیری‌های مدیریتی و گاه با همدستی عوامل خود در برخی ادارات، توانستند سود کلان به جیب بزنند.
کد خبر: ۸۱۶۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹ 16 July 2018

چند وقتی است، اوضاع اقتصادی کشور حال خوبی ندارد. تمام تلاش‌های هم که برای بهبود آن شده، یا نتیجه عکس داده و یا اصلاً به نتیجه نرسیده است. تنها در این میان، برخی افراد سودجو با تکیه ‌بر بی‌تدبیری‌های مدیریتی و گاه با همدستی عوامل خود در برخی ادارات، توانستند سود کلان به جیب بزنند.

به گزارش «تابناک»؛ ادامه این روند که به نظر هم نمی‌رسد، به این زودی‌ التیامی برای آن پیدا شود، باعث خستگی مردم و دلزدگی برخی مسئولان از جمله بعضی نمایندگان مجلس شده است؛ نمایندگانی که دیگر از بهبود اوضاع دلسرد شده و تنها با درد دل خود را خالی می‌کنند.

جهانبخش محبی‌نیا در گفت وگو با تابناک در خصوص وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت: مشکل کشور ما، نه تحریم است و نه فشار خارجی. هنوز هیچ تحریمی بر ایران اعمال نشده، ولی همه چیز چندین برابر افزایش قیمت داشته‌اند، مردم ما امروز فشار بسیاری را تحمل می‌کنند، ولی برخی عین خیالشان نیست.

این نماینده مجلس گفت: مشکل امروز کشور ما مدیریت است و مسئول این وضعیت نابسامان در کشور، نهادهایی هستند که با گردن‌کلفتی و قاچاق کالا و به نام انجام وظیفه اقتصاد کشور را به این روز درآورده‌اند. تا کی می‌خواهیم مشکلات را به گردن این‌وآن بیندازیم؟! ما باید از خواب بیدار شویم، چون کشور در وضعیت بدی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: به نظر من، مجلس در این مورد، بیش از هر کسی مسئول است. بازی‌های پارلمانی فقط وقت تلف کردن است و پاسخگوی نیاز امروز کشور نیست. تا کی می‌خواهیم در اینجا بنشینیم و اصلاحیه پشت اصلاحیه بدهیم؛ باید یک کار مفید انجام داد.

وی در ادامه یادآور شد: قوانین برنامه‌های پنج‌ساله جواب نداده است، قوانین مادر جوابگو نیستند، قوانین مربوط به مبارزه با فساد جواب نداده‌اند، قوانین مربوط به قاچاق پاسخگو نیستند، مردم از ما انتظار دارند، دیگر کسی به ما اعتماد ندارد، ولی یک عده به صندلی‌های خود چسبیده‌اند و فقط به فکر خود هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: مردم خسته شده‌اند. آنان نه به سیستم بانکی اعتماد می‌کنند، نه به دولت و نه به مجلس. معلوم است در این وضعیت کسی سرمایه خود را در بانک نخواهد گذاشت.
دروغ می‌گوییم به فکر اشتغال جوانان یا معیشت مردم هستیم. اگر راست بود، باید تاکنون آمارها نشان می‌داد، چه ‌کاری برای اشتغال صورت گرفته است. ما حتی درباره مبارزه با قاچاق هم دروغ گفته‌ایم. اگر راست بود، باید شاهد روند نزولی قاچاق کالا در کشور بودیم، نه رشد آن.

وی همچنین در ادامه سخنانش گفت: اختلالی که در بازار ارز به وجود آمد، نشان می‌دهد ما با قاچاق مبارزه نکرده‌ایم . حتی بسیاری از مواقع، با قاچاقچی‌ها همدستی کرده‌ایم! چرا باید عده‌ای بتوانند وارد سایت صمت شوند و برای خود کالا ثبت کنند؟ مگر می‌شود؛ اشکال کار کجاست؟ چه کسی مسئول است؟

همچنین ابوالفضل ابوترابی با اشاره به اینکه وظیفه ذاتی دولت است که اوضاع بازار را کنترل کند، اظهار کرد: دولت نباید نسبت به افزایش قیمت و گرانی بی‌خیال باشد و قطعاً برخی رفتارها و عملکرد اشرافی نمی‌تواند کار را در عرصه جنگ اقتصادی پیش ببرد.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس افزود: مسئولان زمانی می‌توانند در اقتصاد، بهبودی ایجاد کنند که واقف به اوضاع گرانی‌ها و نوسانات ارزی باشند، وگرنه هیچ‌گاه بی‌تفاوتی و بی انگیزگی برخی مسئولان دولتی، نمی‌تواند در این زمان بار سنگین را به منزل برساند.

وی گفت: مردم و دلسوزان نظام باید با رفتار معقول و انعکاس مشکلات به نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی، نسبت به پیگیری مشکلات اقدام کنند. ابوترابی با بیان اینکه مسئولان نباید نسبت به قشر ضعیف جامعه تکبر داشته باشند، تصریح کرد: تکبر بین مسئولان و مردم دیوار می‌کشد و قشر ضعیف جامعه را ضعیف‌تر خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز رفتار و عمل ما باید به‌ گونه‌ای برای اصلاح وضعیت مالی و اقتصادی کشور باشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه رفتارهایی که از برخی مسئولان کشور دیده می‌شود، مغایر شرایط مقابله با جنگ اقتصادی امروز کشور است و دلسوزان نظام باید نسبت به این رفتار مسئولان حساس باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۰۵
انتشار یافته: ۱۵
مجلسی که با « تکرار» و توسط سلبریتی ها تشکیل بشه، همینه...
خیلی دیر فهمیدی که اوضاع خرابه الان سالهاست که اوضاع خراب شده
بهتره بجاي نژادپرستي و مرگ بر اين و آن كمي هم به آينده نگاه كنيم .
به سلامتی...
مجلسی که پتانسیل آن در گروه حمایت و همدلی با ...... باشد، چه دارد؟
این اعتراف باید ۳۰ سال قبل و پس از جنگ می شد...
این هرج و مرج ها پس از جنگ شروع شده است...
راه حل اقصاد مقاومتی است.مرگ بر امریکا
ساعت خواب !!!!
سیر از گرسنه خبر نداره سواره از پیاده
تا وقتی که مسولیین حقوق میلیونی میگیرند هیچ چیزی اصلاح نمی شود اگر از رهبر و رییس جمهور و نمایندگان بگیر بیا تا فرماندار و شهردار به اندازه یک کارگر ساده حقوق بگیرند و با همون مبلغ زندگیشون رو بچرخونند همه چیز درست میشه
کاش بخشی از مسئولان کشور از اپوزیسیون نبودند. این حرف‌هارو ما باید به این آقا بگیم و ایشان حلش کنه نه اینکه طرف ما بایسته و اونم اعتراض کنه.
آقا قاچاق چیه دیگه. لطفا وضعیت بازیکنان دورگه فرانسه، حضور زنان در استادیوم، پخش ربنای شجریان و ... رو در دستور کار قرار بدید. لیست امید به خاطر این موارد رای آورده. شما همش حرفای حاشیه ای مطرح می کنی.
خدا رحمت کنه اموات این نماینده راستگو را.
تابناک اگر خیلی مرده به این جمله بپردازه که "نهادهایی هستند که با گردن‌کلفتی و با قاچاق کالا و با نام انجام وظیفه اقتصاد کشور را به این روز آورده‌اند".اینها کی هستن در زمان شاه می گفتن اشرف و خاندان پهلوی الان اینها کی هستن؟؟؟
اونیکه میگفت: " آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کنیم که اصلا مردم به یارانه نیازی نداشته باشند " اونو یادتونه؟؟
اگه همونو میذاشتن رئیس جمهور بشه الان اینقدر مشگل اقتصادی نداشتیم

قرار بود با برجامش ، اون آفتاب تابانش ی جوری رونق اقتصادی بیاره که اصن به این ۴۵ تومن یارانه نیازی نداشته باشیم


چقدر خوب هم حرف میزد‎

واقعا حیف شد
کاش میشد همون رئیس جمهور میشد دیگه الان مشگلی نداشتیم
اعترافی دیرهنگام... حرکت سیل آسای مردم نزدیک است... ! مردم میپرسند در این 40 سال چرا اینقدر مماشات کردید و بردید و خوردید و کاری برای نجات کشور و نسلهای پی در پی که آمدند و سوختند و پیر شدند نکردید؟ البته انتظار پاسخ هم ندارند! چون احتمالا دروغی دیگر یا نهایتا اعترافی دیگر و معذرتی دیگر را خواهند شنید اما دیگر همه چیزشان از دست رفته و امیدی ندارند..
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر