بازدید 10453
گزارش بازار سکه و ارز؛

تغییر مسیر ارز و سکه با جوسازی برخی معامله‌گران پیرامون رد FATF از سوی شورای نگهبان/ سکه به ۳ میلیون و یورو به ۹۷۰۰ تومان نزدیک شد

بازار آزاد ارز و سکه در دومین روز هفته، بازهم با افزایش قیمت همراه شد. به طوریکه بر اساس گزارش‌های رسیده از بازار تهران، نرخ سکه تمام طرح جدید که در هفته گذشته مسیر نزولی را طی کرده بود، امروز در میانه روز به کانال ۳ میلیون تومانی نزدیک شده است. این افزایش نرخ به دنبال رشد قیمت در بازار ارز، به ویژه نرخ دلار و یورو بوده است.
کد خبر: ۸۱۶۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 15 July 2018

تغییر مسیر ارز و سکه با جوسازی برخی معامله‌گران پیرامون رد FATF از سوی شورای نگهبان/ سکه به ۳ میلیون و یورو به ۹۷۰۰ تومان نزدیک شدبازار آزاد ارز و سکه در دومین روز هفته، بازهم با افزایش قیمت همراه شد. به طوریکه بر اساس گزارش‌های رسیده از بازار تهران، نرخ سکه تمام طرح جدید که در هفته گذشته مسیر نزولی را طی کرده بود، امروز در میانه روز به کانال ۳ میلیون تومانی نزدیک شده است. این افزایش نرخ به دنبال رشد قیمت در بازار ارز، به ویژه نرخ دلار و یورو بوده است.

به گزارش تابناک اقتصادی، قیمت‌های امروز بازار ارز و سکه در ادامه روند افزایشی روز قبل بوده است. به طوریکه در حال حاضر قیمت سکه تمام طرح قدیم با رشد ۲۰ هزار تومانی نسبت به نرخ پایانی روز قبل، به قیمت ۲,۷۰۰,۰۰۰ تومان رسیده است. این سکه در بیشترین حالت به رقم ۲ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان هم رسید. همچنین هر سکه تمام طرح جدید در لحظه تنظیم این خبر، ۲,۸۳۸,۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده است که این رقم نسبت به نرخ پایانی روز قبل، نشان از کاهش ۱۸,۵۰۰ تومانی دارد. هرچند بهای سکه تمام طرح جدید در ساعت ۱۳:۳۰ امروز به سطح ۲,۹۳۰,۰۰۰ تومان هم رسیده بود. در اینجا بایستی یادآور شد که قیمت این سکه در تاریخ ۱۱ تیرماه در ساعاتی از بازار از مرز ۳ میلیون و ۴۶ هزار تومان نیز عبور کرده بود.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز در معاملات امروز، با رشد ۳۰ هزار تومانی به رقم ۱,۳۸۵,۰۰۰ تومان رسید و هر ربع سکه بهار آزادی نیز، ۷۱۰ هزار تومان ارزشگذاری شده است که نسبت به نرخ روز قبل، ۱۰ هزار تومان گران‌تر شده است. همچنین هر سکه یک گرمی در بازار امروز، با رشد ۵ هزار تومان به رقم ۴۱۰ هزار تومان رسیده است.

بر اساس این گزارش، شرایط بازار سکه به نوعی دنبال کننده روند بازار ارز می‌باشد. هرچند برخی معتقد هستند که هرچه به زمان عرضه سکه‌های پیش فروش شده با موعد سه ماه نزدیک می‌شویم، شاهد افزایش حبابی نرخ سکه از سوی عده‌ای سودجو در بازار آزاد هستیم تا در زمان تحویل سکه‌های مور نظر، با سود بیشتری به فروش برسانند. همانطور که در گزارش روز قبل نیز اشاره شد، سکه‌های سه ماهه با نرخ یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان تومان خریداری شده و در حال حاضر با نرخ امروز بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سود به همراه دارد.

از سویی دیگر، برخی فعالان از اوسط روز شنبه و امروز، سعی در جوسازی پیرامون تبعات رد FATF از سوی شورای نگهبان داشتند تا در نتیجه افزایش تقاضا را در بازار آزاد ارز و سکه رقم بزنند. موضوعی که به نظر می‌رسد هنوز به‌طور کامل در شورای نگهبان بسته نشده است و احتمال می‌رود که با رفع ایرادات عنوان شده و اجماع سه قوه قوانین لازم مورد تایید شورای نگهبان قرار بگیرند. به گزارش ایرنا، سخنگوی شورای نگهبان روز گذشته از ایرادات این شورا به لوایح پالرمو و اصلاح قانون مبارزه با پولشویی خبر داد و گفت: ایرادات در این لوایح همچنان باقی است. عباسعلی کدخدایی روز شنبه در نشست خبری درباره وضعیت رسیدگی شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام به لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی (پالرمو) افزود: اعضای شورای نگهبان علاوه بر ایرادات متعدد بر مواد و بند‌های این مصوبه، با عنایت به قضایی بودن این لایحه تاکید داشتند لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی باید از طریق رئیس قوه قضاییه ارجاع شود، البته ایرادات ماهیتی نیز به آن وارد بود.

جهش نرخ آزاد ارز در ساعت ۱۳:۳۰

بازار آزاد ارز معاملات امروز را با فراز و فرود‌های معناداری سپری کرده است. به طوریکه نرخ دلار آمریکا که در هفته گذشته به کف کانال ۷۷۰۰ تومان هم رسیده بود، از روز گذشته با افزایش همراه شد و در معاملات امروز نیز به نرخ ۸۰۵۰ تا ۸۱۰۰ تومان رسید. نرخ این ارز پرطرفدار در منطقه سلیمانیه عراق به رقم ۸۱۱۰ تومان نیز رسیده است. هرچند نرخ یورو دیگر ارز مهم بازار آزاد در معاملات امروز با رشد قابل توجهی به سطح ۹۷۱۰ تومان (ساعت ۱۳:۳۰) نیز رسید، ولی در حال حاضر به قیمت ۹۵۰۰ تومان، ارزشگذاری شده است. هر پوند انگلیس نیز با وجود عبور دوباره از مرز ۱۱ هزار تومانی (ساعت ۱۳:۳۰)، در نهایت در لحظه تنظیم خبر، در محدوده ۱۰۷۰۰ تومان معامله می‌شود. همچنین درهم امارات با افزایش قیمت به رقم ۲۲۱۷ تومان و هر لیر ترکیه به ۱۶۸۰ تومان رسیده اند.

روند رو به رشد نرخ در بازار آزاد در حالی امروز به ثبت رسیده است که نرخ ۳۹ ارز در بانک مرکزی به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی، با استراحت همراه شدند. براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (یکشنبه بیست و چهارم تیرماه) بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۳ هزار و ۲۷۰ ریال قیمت خورد. همچنین نرخ هر پوند انگلیس بدون تغییر نسبت به روز شنبه ۵۷ هزار و ۲۶۱ ریال و هر یورو نیز بدون تغییر در مدت مشابه ۵۰ هزار و ۵۶۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

براین اساس، هر فرانک سوئیس ۴۳ هزار و ۱۹۸ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۸۷۱ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۳۳۲ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۷۸۴ ریال، روپیه هند ۶۳۲ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۷۸۳ ریال، دینار کویت ۱۴۲ هزار و ۷۴۶ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۵ هزار و ۵۸۱ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۵۱۰ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۵۱۴ ریال، ریال عمان ۱۱۲ هزار و ۵۳۷ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۸۸۰ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۲۵۵ ریال، لیر ترکیه ۸هزار و ۹۲۵ ریال، روبل روسیه ۶۹۱ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۸۸۸ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۶۳۴ ریال، لیر سوریه ۸۴ ریال، دلار استرالیا ۳۲ هزار و ۱۲۸ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، دینار بحرین ۱۱۵ هزار و ۸۰ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۶۸۳ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۷۱۲ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۹ هزار و ۲۹۰ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۹۹۳ ریال، دینار لیبی ۳۱ هزار و ۵۴۶ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۴۶۷ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۹هزار و ۸۷۴ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۶۹۰ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۸ هزار و ۳۳۴ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۶۳۴ ریال، افغانی افغانستان ۵۹۹ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۲ هزار و ۲۱ ریال، منات آذربایجان ۲۵ هزار و ۴۵۳ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۵۹۴ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۳۳۳ ریال ارزش‌گذاری شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس