بازدید 4956

فینال جام جهانی درسیطره ستاره های لالیگا

کد خبر: ۸۱۶۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷ 13 July 2018

با رسیدن جام جهانی به مرحله آخر این بار هم لالیگایی ها هستند که همچون تسلط چند سال اخیر خود بر فوتبال اروپا، در فوتبال جهان هم خودنمایی می کنند.

به گزارش تابناک ورزشی به نقل از مارکا، خیلی ها منتظر صعود تیم ملی انگلیس به فینال جام جهانی بودند اما شکست سه شیر برابر کرواسی آماده خیلی از معادلات را به هم زد. به این ترتیب ستاره های جوان و بلندپرواز فصول اخیر لیگ برتر مانند هری کین، دله الی، جیمی واردی، راشفورد، رحیم استرلینگ، جوردن هندرسون و… نتوانستند راهی به فینال جام جهانی بیابند. در عوض تیم ملی کرواسی در شرایطی در فینال برابر فرانسه برای فتح جام زورآزمایی خواهد کرد که دو ستاره رئال و بارسلونا یعنی مودریچ و راکیتیچ را در قلب خط میانی خود می بیند و علاوه بر این بازیکنان دیگری از لالیگا هم در این تیم حضور دارند. البته کرواسی تنها فینالیست جام ۲۰۱۸ نیست که ستاره های لالیگا شاکله اصلی آن را تشکیل می دهند و فرانسه هم چندین بازیکن لالیگا را در ترکیب تیم خود می بیند.

فینال جام جهانی درسیطره ستاره های لالیگا

در واقع از مجموع بازیکنانی که به عنوان فینالیست جام جهانی به تمرینات باشگاهی خود بازمی گردند، نه بازیکن در سه تیم بزرگ لالیگا یعنی بارسلونا، رئال و اتلتیکو توپ می زنند.

از رئال مادرید لوکا مودریچ و متیو کواچیچ باید مقابل هم باشگاهی خود رافائل وارانی قرار بگیرند که در کنار رقیب بارسایی اش یعنی ساموئل اومتیتی زوج خط دفاعی تیم فرانسه را تشکیل می دهند. از بارسلونا علاوه بر اومتیتی، عثمان دمبله هم در تیم فرانسه حضور دارد. علاوه بر این ایوان راکیتیچ دیگر بازیکن بارسلونا هم به عنوان یکی از ستاره های کلیدی کرواسی در فینال حضور خواهد داشت.

نمایندگان اتلتیکو مادرید در فینال هم آنتوان گریزمان، لوکاس هرناندز و سیمو ورسالیکو هستند که دو بازیکن اول در جمع شاگردان دیدیه دشام و بازیکن آخر در جمع شاگردان دالیچ در فینال حاضر خواهند بود.به این ترتیب، ستاره های اصلی فینال را بازیکنان لالیگا تشکیل می دهند تا همچون سالهای اخیر که همواره این تیم های لالیگایی بوده اند که بر فوتبال اروپا مسلط بوده و جام های لیگ قهرمانان و لیگ اروپا را درو کرده اند، در فینال جام جهانی هم ستاره های لالیگا بیش از هر لیگ دیگری حاضر باشند.

از دیگر باشگاه هایی که چند نماینده در فینال خواهد داشت، یوونتوس و موناکو هستند. از یوونتوس بلیز ماتوئیدی، ماریو مانژوکیچ و مارک پیاکا در تیم های فینالیست حاضرند و توماس لهمار، جبرئیل سیدیبه و دنیل سوباسیچ هم به عنوان بازیکنان موناکو در جام جهانی حضور یافته اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار