بازدید 2145

پالرمو نگاه صفر و صد به مقوله تروریسم دارد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اعتقاد دارد بر اساس مفاد کنوانسیون پالرمو محور مقاومت به عنوان گروه سازمان یافته مرتکب جرم و قاچاق معرفی می شود.
کد خبر: ۸۱۵۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶ 11 July 2018

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به ایرادات شورای نگهبان در خصوص مفاد کنوانسیون پالرمو (کنوانسیون مربوط به مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی)، گفت: باید یادآور شد منشاء و اساس شکل گیری کنوانسیون مذکور مربوط به کشور ایتالیا و در راستای مبارزه با گروه های سازمان یافته و مافیایی است زیرا آنها از عهده مبارزه با مافیا بر نمی آمدند و تلاش کردند کشورهای دیگر را با خود همراه کنند.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر به پالرمو نپیوندیم هیچ ضرری کشورمان را تهدید نمی کند، تصریح کرد: باید اذعان کرد در منطقه غرب آسیا نمونه هایی مانند گروه های مافیایی که در سیسیل ایتالیا فعالیت می کنند وجود ندارد.

وی ضمن اشاره به اینکه گردآورندگان چنین کنوانسیون هایی دیدگاه صفر و صدی دارند، ادامه داد: به عبارتی هر کشوری که عضو شود باید الزامات را بر اساس تعاریف مشخص شده اجرایی کند؛ به عنوان مثال هر تعریفی که از تروریسم یا گروه های سازمان یافته شود، باید از طرف کشورمان قبول شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: به عنوان مثال طبق تعاریف حزب الله و محور مقاومت به عنوان گروه سازمان یافته مرتکب جرم و قاچاق معرفی شده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: بر اساس برخی تعاریف حتی امکان تحریم احزاب، گروه ها و غیره در داخل کشور وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار