بازدید 1861

مکانیزمی برای تشخیص واحدهای خالی وجود ندارد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی می گوید از آنجایی که تعریفی برای شناسایی واحدهای خالی وجود ندارد قانون اخذ مالیات از خانه های خالی قابلیت اجرایی ندارد.
کد خبر: ۸۱۵۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵ 11 July 2018

شادمهر کاظم زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به موانع پیش روی قانون اخذ مالیات از خانه های خالی، اظهار داشت: مالیات یکی از راه های کسب درآمد است و این موضوع روال همه کشورها است، اخذ مالیات از خانه های خالی نیز یکی از مسیرهای کسب درآمد است.

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجایی که راه کار و تعریفی برای خانه های خالی وجود ندارد دولت برای اجرای این قانون مجاب نشده است، برای اخذ مالیات میزان مصرف آب و برق یا میزان سکونت درهفته مورد توجه بود؛ اما صاحبان املاک با حضور صوری و روشن گذاشتن برق قانون را دور زده اند.

نماینده مردم دهلران در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: در کشورهای دیگر مالیات برای خانه های دوم و سوم وجود دارد و هر فردی بیش از یک خانه داشته باشد باید مالیات بیشتری پرداخت کند، با این روش نیز می توان از خانه های خالی مالیات گرفت.

وی در این باره که قانون اخذ مالیات نقصی دارد یا خیر، عنوان کرد: خلاء یا نقصی در قانون وجود ندارد تنها مشکل نبود مکانیزم برای تشخیص خانه های خالی وجود ندارد و عدم این تعریف باعث شده قانون اجرایی نشود.

کاظم زاده در پایان گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص عزم دولت برای اجرای قانون، گفت: دولت برای اجرای این قانون نیاز به مکانیزم و تعریف دارد که می تواند برای تعریف خانه های خالی از شهرداری ها کمک بگیرد در آیین نامه اجرایی تعریف را بگنجاند بنابراین نیازی نیست مجلس در این زمینه قانون مصوب کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار